اخبار داغ

با حضور کابینت‌سازان مقابل استانداری خراسان جنوبی رقم خورد؛

ادامه اعتراض اصناف به عدم‌اجرای طرح انتقال صنوف آلاینده از شهر بیرجند/ مسئولان مشکل ۱۲ ساله را حل می‌کنند؟

ادامه اعتراض اصناف به عدم‌اجرای طرح انتقال صنوف آلاینده از شهر بیرجند/ مسئولان مشکل ۱۲ ساله را حل می‌کنند؟
کابینت‌سازان و مصنوعات فلزی بیرجند به منظور پیگیری مشکلات خود در خصوص عدم‌اجرای طرح صنوف آلاینده و هزینه‌هایی که بارها از آن‌ها اخذ شده، مقابل استانداری خراسان جنوبی حضور پیدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بیرجند، بیش از ۱۰ سال می‌شود که مطرح شده اما هنوز به نتیجه کامل نرسیده و اصناف مختلف را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. مباحثی از جمله وقفی‌بودن زمین‌های در نظر گرفته شده، فراهم نبودن زیرساخت‌ها، عدم‌آماده‌سازی، عدم جدول و خیابان کشی، دریافت هزینه برای امتیازات در صورت عدم واگذاری زمین و ... از جمله مشکلاتی است که اصناف با آن مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
یکی از صنوفی که در حال حاضر در این خصوص مشکلاتی دارند و به دلیل عدم‌پاسخگویی مسئولان مربوطه، در مقابل استانداری خراسان جنوبی حضور پیدا کردند، صنف کابینت سازان و مصنوعات فلزی استان است.
,
 
,
یکی از اعضای صنف کابینت سازان استان خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ بحث زمین‌های کارگاهی مطرح و مقرر شد صنوف آلاینده از داخل شهر جمع‌آوری و به مکان دیگری منتقل شود.
,
 
,
وی افزود: شهرداری و نهادهای مربوطه به جای این‌که از صنوف آلاینده برای خروج از شهر حمایت کنند و امتیازاتی به ما بدهند، از سال ۱۳۹۲ علی رغم این‌که هزینه برای کار جدول کشی و خیابان کشی در بیابان از ما دریافت کردند نه تنها حمایتی نکرده بلکه هر روز مشکلات جدیدی برای ما ایجاد شده است. 
,

زمین‌های صنف کابینت سازان یا شهرداری؟

, زمین‌های صنف کابینت سازان یا شهرداری؟, زمین‌های صنف کابینت سازان یا شهرداری؟,
این عضو صنف کابینت‌سازان بیان کرد: اکنون که خیابان و جدول کشی انجام شده، ۳۵۰ قطعه از زمین‌های صنف کابینت سازان را شهرداری به حساب خودش به عنوان زمین‌های شهرداری اعلام کرده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: متاسفانه شهرداری از این زمین‌ها سند ندارد و گفته شده زمین‌ها متعلق به فردی است که او نیز گفته مرحوم مادرم این زمین‌ها را برای آرامستان وقف کرده است.
, وی عنوان کرد: متاسفانه شهرداری از این زمین‌ها سند ندارد و گفته شده زمین‌ها متعلق به فردی است که او نیز گفته مرحوم مادرم این زمین‌ها را برای آرامستان وقف کرده است.,

این عضو صنف کابینت‌سازان اظهار کرد: مشکلات زیادی برای ما به وجود آمده و در نهایت به این مرحله رسیدیم که برای بیان مشکل جلوی استانداری حضور پیدا کنیم.

,

کسی پاسخگوی مشکلات نیست

, کسی پاسخگوی مشکلات نیست, کسی پاسخگوی مشکلات نیست,

وی تصریح کرد: تمام اصناف زمین‌های خود را ساختند اما متاسفانه ما چند سال شده برای پیگیری مشکل بین شهرداری، شورای شهر و استانداری در رفت و آمد هستیم اما کسی پاسخگوی مشکل ما نیست.

,

این عضو صنف کابینت‌سازان گفت: چندین مرتبه برای پیگیری مشکل با شورای شهر صحبت کردیم اما متاسفانه علی رغم پیگیری‌ها هیچ جوابی به ما نداده‌اند. 

,

وی خاطرنشان کرد: دادستان بیرجند نیز درخواست کرده است که وقف‌نامه ارائه تا اصل موضوع مشخص شود.

,
این عضو صنف کابینت‌سازان افزود: طبق صحبتی که به ما شده، شهرداری ۲۰۰ متر از زمین آرامستان را به آن فرد داده که او سند این زمین‌ها را به نام شهرداری بزند و بعد شهرداری زمین‌ها را به اصناف بدهد.
,
 
,
وی عنوان کرد: برای این کار نیز باید قبل از این‌که خیابان و جدول‌کشی را انجام دادند اقدام می‌کردند نه این‌که اکنون پس از گذشت ۱۲ سال که اصناف هزینه زمین را پرداخت کردند، این اقدام انجام شود.
, وی عنوان کرد: برای این کار نیز باید قبل از این‌که خیابان و جدول‌کشی را انجام دادند اقدام می‌کردند نه این‌که اکنون پس از گذشت ۱۲ سال که اصناف هزینه زمین را پرداخت کردند، این اقدام انجام شود.,

واگذاری زمین از طریق مزایده/ دریافت چند نوبت هزینه برای امتیاز آب

, واگذاری زمین از طریق مزایده/ دریافت چند نوبت هزینه برای امتیاز آب, واگذاری زمین از طریق مزایده/ دریافت چند نوبت هزینه برای امتیاز آب,

این عضو صنف کابینت‌سازان تاکید کرد: اصلا مشخص نیست بعد از این‌که سند زمین‌ها به نام شهرداری شود زمین به اصناف داده شود یا نه؟ چراکه شنیده شده شهرداری گفته واگذاری زمین را از طریق مزایده انجام خواهد داد.

,
 
,
وی اظهار کرد: رئیس صنوف آلاینده نیز هیچ کاری برای رفع مشکلات اصناف انجام نمی‌دهد و فقط هر سال نزدیک عید نوروز که می‌شود مبلغی از اصناف برای آماده سازی زمین، جدول کشی، امتیاز آب و ... از ما دریافت می‌کنند.
,
 
,
این عضو صنف کابینت‌سازان بیان کرد: هنوز نه پرونده ساختمانی به ما دادند نه کاغذ زمین را، ۸۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه امتیاز آب از ما دریافت کردند.
,
 
,
وی گفت: متاسفانه هیچ کس پیگیر مشکلات ما و حق و حقوق مردم نمی‌شود. چرا مردم را این قدر ساده فرض کردند که هنوز برای زمینی که وجود ندارد هزینه امتیاز آب دریافت کردند؟
,
 
,
این عضو صنف کابینت‌سازان تصریح کرد: یک نوبت از هر متقاضی ۸۰۰ هزار تومان هزینه برای آبرسانی دریافت شده و در حال حاضر نیز برای هر زمین هزینه امتیاز آب از سه میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از ما درخواست کردند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست که با چه مدرکی این هزینه‌ها را از ما دریافت کردند.
,
 
,
وی به برگزاری جلسه با معاون استاندار اشاره کرد و گفت: آخرین جوابی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به ما داده این بود که طی هفته گذشته اطلاعیه‌ای در روزنامه‌های استان در خصوص مالکیت زمین منتشر شده که مالک دیگری دارد یا نه. که اگر مالکی پیدا نشد تا ۲۸ خرداد سند را به نام شهرداری بزنند.
,
 
,
این عضو صنف کابینت‌سازان ادامه داد: بعد از آن مشخص نیست شهرداری زمین را تفکیک کند، به متقاضیان بدهد یا بهانه‌هایی در مورد افزایش قیمت زمین و سایر موارد داشته باشد.
, این عضو صنف کابینت‌سازان ادامه داد: بعد از آن مشخص نیست شهرداری زمین را تفکیک کند، به متقاضیان بدهد یا بهانه‌هایی در مورد افزایش قیمت زمین و سایر موارد داشته باشد.,

اصناف را اذیت می‌کنند/ هر روز بهانه‌ای جدید

, اصناف را اذیت می‌کنند/ هر روز بهانه‌ای جدید, اصناف را اذیت می‌کنند/ هر روز بهانه‌ای جدید,

یکی دیگر از اعضای صنف کابینت‌سازان استان در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: 12 سال قبل از صنوف آلاینده هزینه برای واگذاری زمین دریافت و قرار شد به صنوف آلاینده برای خروج از شهر زمین داده شود.

,

وی افزود: علی‌رغم دریافت هزینه و آماده‌سازی اما زمینی به اصناف تحویل نشده و اصناف را اذیت می‌کنند. 

,

این عضو صنف کابینت‌سازان بیان کرد: کاری که باید طی دو سال انجام می‌شد، در حال حاضر بیش از 10 سال شده نه‌تنها به سرانجام نرسیده بلکه هر روز برای اصناف مشکل به وجود آورده و زمین‌ها را تحویل نمی‌دهند.

,

وی با بیان این‌که زیرساخت‌ها فراهم و جدول کشی انجام شده، گفت: هر روز یک بهانه برای عدم واگذاری زمین به صنوف آلاینده دارند.

,

این عضو صنف کابینت‌سازان اظهار کرد: ما در بحث کابینت‌سازی، فلز و مصالح مربوط به ساخت کابینت فعالیت داریم و زمین‌هایی که قرار بوده به ما واگذار شود ورودی مکان جدید قرار دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: حدود 12 سال قبل هزینه‌هایی متفاوتی تا سقف 35 میلیون تومان از ما برای واگذاری زمین دریافت شده است.

,

واگذاری زمین توسط شهرداری 12 سل قبل/ ادعای شهرداری در خصوص عدم مالکیت زمین

, واگذاری زمین توسط شهرداری 12 سل قبل/ ادعای شهرداری در خصوص عدم مالکیت زمین, واگذاری زمین توسط شهرداری 12 سل قبل/ ادعای شهرداری در خصوص عدم مالکیت زمین,

این عضو صنف کابینت‌سازان گفت: 12 سال قبل شهرداری با ما قرارداد منعقد و زمین‌ها را واگذار کرده اما در حال حاضر شهرداری بهانه آورده و می‌گوید مالکیت ندارد.

,

وی افزود: به شهرداری پیشنهاد دادیم زمین‌ها را تحویل دهند، جواز را صادر کنند بعد هم می‌شود مالکیت را دریافت کنند اما شهرداری قبول نمی‌کند.

,

این عضو صنف کابینت‌سازان بیان کرد: شهرداری گفته اگر مالکیت هم بگیرد زمین را با برگزاری مزایده واگذار می‌کند و بدون مزایده به اصناف واگذار نخواهد کرد؛ هر متقاضی که با قیمت بیشتر در مزایده شرکت کند زمین را دریافت خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه