اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

صدور گواهی برگشت چک‌ها متوقف شد/ مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

صدور گواهی برگشت چک‌ها متوقف شد/ مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود
محمدعلی شجاعی گفت: براساس مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا با هدف حمایت از کسبه بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک های برگشتی متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهارکرد: با پیشنهاد وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و تاکید سیستم قضایی کشور با آگاهی از مشکلات به وجود آمده برای کسبه در ایام شیوع بیماری کرونا، بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک های برگشتی متوقف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

شجاعی افزود: در استان مقرر شد حتی برای چک هایی که از قبل گواهی عدم پرداخت صادر شده است در شرایط کنونی به مدت 10 روز از به جریان افتادن پرونده مربوطه جلوگیری شود.

,

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بحث مالیات، جرایم و امهال در حوزه مالیاتی کسبه به زودی ابلاغ می شود، گفت: این دو مصوبه برای برطرف کردن مشکلات کسبه در حوزه های بانکی و مالیاتی است.

,

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر کاهش حضور کارکنان در ادارات بر اساس رنگ بندی ابتلا در شهرستان ها اشاره کرد و اظهارکرد: اداره ای که رعایت نکند مدیرکل مربوطه توبیخ و به وزیر مربوطه معرفی خواهد شد.

,

به گفته شجاعی هر گونه کوتاهی در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باید از دستگاه متولی به دادستان استان گزارش شود.

,

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: شرایط رو به بهبود است اما اگر رعایت پروتکل ها را نداشته باشیم قطعا تعداد مبتلایان و فوتی ها افزایش می یابد.

,

 شجاعی در خصوص برگزاری مراسم شب های قدر افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر اساس وضعیت رنگ بندی شیوع بیماری است و باید فهرست فضاهای غیر مسقف برای برگزاری به فرمانداری ها ابلاغ شود.

,

 وی با تاکید بر برگزاری مراسم شب های قدر با نظارت ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا، تصریح کرد: صدا و سیمای استان پوشش خوبی از برگزاری مراسم ها داشته باشد.

,

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا یک سند بالادستی است ما باید با توجه به شرایط این مصوبات را بومی سازی کنیم اما نباید با مصوبات ستاد ملی منافاتی داشته باشد.

,

شجاعی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما و اصحاب رسانه برای آگاه سازی مردم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: با هدف انسجام اجتماعی و همراهی بیشتر مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید کارهای انجام شده و واقعیت ها به نمایش گذاشته شود.

,

تعطیلی بوستان ها در شب، مسدود کردن مسیرهای پیاده روی با درصد بالای شیوع کرونا در طول روز، جلوگیری از ورود و توقف اتوبوس ها و خودروهای مسافربری به شهرها، توجه به حل مشکلات خانواده های متوفیان، اطلاع رسانی دقیق در مورد واکسن با هدف جلوگیری از سواستفاده، ورود اتحادیه ها برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در سوپرمارکت ها و خواربار فروشی ها و نظارت بر رعایت پروتکل ها در صنایع کوچک و کارگاه ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

,

گفتنی است بر اساس گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این نشست در شبانه روز گذشته 41 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی داشته است اما نتیجه مثبت نمونه گیری ها همچنان 50 درصد به بالا و 85 درصد فوتی ها مربوط به رده سنی 50 سال به بالا هستند.


انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه