اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

"فقر" ۱۸ دانش آموز خراسان شمالی را از تحصیل محروم کرد/ کمبود ۱۸۰۰ نیروی معلم در استان

"فقر" ۱۸ دانش آموز خراسان شمالی را از تحصیل محروم کرد/  کمبود ۱۸۰۰ نیروی معلم در استان
مهدی مودی با اشاره به اینکه ۸۵ دانش آموز واجد شرایط خراسان شمالی از تحصیل بازمانده اند، گفت: از این تعداد ۶ نفر به دلیل فقر مالی، ۱۲ نفر بدسرپرست و بی سرپرست، یک نفر به دلیل شغل و ۶۶ نفر بدون داشتن مشکل خاصی از تحصیل بازمانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، مهدی مودی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: در استان خراسان شمالی دو هزار و ۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۶۴۵ کلاس درس و ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ دانش آموز وجود دارند که ۱۵ هزار و ۷۶۶ نیروی آموزش و پرورش ارائه خدمات به این دانش آموزان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,
وی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی و ۴۲ درصد در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: ۹۲ درصد از فعالیت های آموزش در استان خراسان شمالی در قالب مدارس دولتی، یک درصد خرید خدمات، هفت درصد در قالب مدارس غیردولتی انجام می شود.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد دانش آموزان استان به سامانه آموزشی شاد دسترسی دارند و ۲۱ درصدی که از سامانه محروم هستند، از طریق درسنامه آموزششان دنبال می شود.
,
 
,
وی ادامه داد: بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی، ۸۵ نفر واجد شرایط هستند که از این تعداد ۶ نفر به دلیل فقر مالی، ۱۲ نفر بدسرپرست و بی سرپرست، یک نفر به دلیل شغل و ۶۶ نفر بدون داشتن مشکل خاصی از تحصیل بازمانده اند.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: ۱۸ نفر که به دلیل فقر مالی و بدسرپرستی از آموزش محروم شده اند، تحت پوشش هیچ دستگاهی قرار ندارند، رایزنی ها در حال انجام است که این کار انجام شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه در آخرین سرشماری پوشش آموزش ابتدایی استان ۹۶ درصد بوده است که در حال حاضر این پوشش به ۹۹ درصد رسیده و سه درصد جذب افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر پوشش ابتدایی خراسان شمالی از میانگین کشوری که ۹۸ درصد است در جایگاه بالاتری قرار دارد.
,
 
,
مودی افزود: قابل ذکر است که دو هزار و ۴۰۰ بازمانده تحصیلی سال ۹۵ به ۸۵ نفر کاهش پیدا کرده است که این تعداد هم در دستور کار تیم انسداد مبانی بیسوادی قرار گرفته اند و در سال جدید تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
,
 
,
وی گفت: همچنین به دلیل کرونا ۲۴۶ دانش آموز کلاس اولی ثبت نام نکردند که در ثبت نام سال تحصیلی جدید اضافه خواهد شد، در بقیه مقاطع مشکلی وجود ندارد و پوشش تحصیلی ۹۹ درصد است.
,
 
,
مودی علاوه بر این عنوان داشت: در مقطع پیش دبستانی که خراسان شمالی با ثبت نام ۹۶ درصد واجدان شرایط رتبه اول کشور را دارد، از ۱۸ هزار و ۳۹۹ نفر واجد شرایط ثبت نام ۱۷ هزار و ۵۹۳ نفر ثبت نام کردند.
,
 
,
این مقام مسئول گفت: براساس اعلام وزارت پیش از اتمام خرداد ماه سازمان تعلیم و تربیت کودکان در آموزش و پرورش شکل می گیرد و سه سال به سال تحصیلی آموزش و پرورش قبل از کلاس اول ابتدایی اضافه می شود .
,
 
,
وی تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح، افزایش کیفیت کار در مقطع متوسطه و افزایش میانگین آموزش در مقطع ابتدایی را  به همراه دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه افت تحصیلی دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا بعد از امتحانات پایان سال تحصیلی مشخص می شود، اضافه کرد: براساس ارزیابی اولیه ۹۵ درصد دانش آموزان در کلاس ها حضور دارند، اما قطعا افت کیفیت وجود خواهد داشت اما با تدابیر اندیشیده شده در سال تحصیلی جدید این عقب ماندگی ها جبران خواهد شد.
,
 
,
این مقام مسئول همچنین در رابطه با شهریه مدارس عنوان داشت: مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند و در صورتی که خانواده ها درگیر این مشکل می شوند، به صورت مصداقی با مدیر شهرستان ها ارتباط بگیرند.
,
 
,
وی گفت: مدارسی که مجاز به دریافت شهریه هستند، طبق روال کار انجام می شود و خانواده با رضایت و آگاهی از شهریه فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کرده اند.
,
 
,
مودی در رابطه با استخدام معلمان در آموزش و پرورش توضیح داد: در سال گذشته از طریق دانشگاه فرهنگیان ۳۷ نفر استخدام شدند که در حال گذراندن دوره ها هستند و در چهار سال آینده به عنوان نیروی آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد.
,
 
,
وی بیان داشت: همچنین براساس ماده ۲۸، تعداد ۲۸۸ نفر سهمیه استخدامی بوده که ۲۵۴ نفر پذیرفته شدند، علاوه بر این ۹۰۰ نفر از نیروهای حق التدریس سواد آموزی و پیش دبستانی استخدام و به کار گیری شده اند.
,
 
,
این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۶ سرباز معلم و ۴۴ روحانی طلبه برای سال جدید مجوز گرفته شده اند که امسال به جمع نیروها اضافه خواهند شد، گفت: در مجموع در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۸۰۰ نفر نیرو کمبود وجود دارد که ۹۰۰ نفر قابل جبران است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ کمبود نیرو برای سال تحصیلی آینده پیش بینی شده است، گفت: این کمبود نیرو با روشهای مختلف از جمله استفاده از خرید خدمات، اضافه کاری در نوبت دوم قابل جبران است.
,
 
,
مودی خاطرنشان کرد: رایزنی با دانشگاه فرهنگیان انجام شده است که در سال جاری سهمیه استخدام دو برابر شود تا در چهار سال آینده کمبود نیرو جبران شود .
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه