اخبار داغ

ژنرال آمریکایی:

چین و روسیه می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را مختل کنند

چین و روسیه می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را مختل کنند
یک فرمانده نیروی فضایی آمریکا گفت، روسیه و چین مجهز به سلاح‌هایی هستند که قادراست ماهواره‌های آمریکا را مختل کرده و حسگرهای نوری ماهواره‌ها را کور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک ژنرال نیروی فضایی آمریکا از تهدید روسیه و چین علیه ماهواره‌های ایالات متحده در فضا  و مختل کردن آن‌ها خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» ژنرال «جان ویلیام ریموند» فرمانده عملیات فضایی آمریکا در گفت‌و‌گو با نشریه «واشنگتن پست» گفت: «چین و روسیه سلاح‌هایی ساخته‌اند که می‌تواند ماهواره‌ها را مختل کند، این سلاح‌ها قادرند از زمین، فضا یا عملیات سایبری ماهواره‌های ما را مختل کند.»
,
 
,
این ژنرال آمریکایی افزود: «به نظر ما که اگرچه این یک حوزه جنگی است، اما هدف ما این نیست درگیری ایجاد کنیم که در فضا آغاز یا گسترش یابد. هدف ما جلوگیری از این اتفاق است. ما نمی‌خواهیم وارد درگیری شویم که در فضا آغاز یا گسترش یابد.»
,
 
,
این فرمانده ارشد امریکایی با اشاره به گزارش ارزیابی تهدید سالانه اخیر منتشر شده در 13 آوریل توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) گفت: «چین پیشتر موشک‌های ضد ماهواره را برای تخریب ماهواره‌ها در پایگاه‌های خود مستقر کرده و لیزرهای زمینی آن‌ها احتمالاً قصد دارند حسگرهای نوری حساس در ماهواره‌ها را کور کرده یا آسیب برسانند.»
,
 
,
این اولین بار نیست که آمریکا به روسیه  و چین درباره نظامی‌گری در فضا اتهام‌زنی می‌کند. چندی قبل  واشنگتن، مسکو را به آزمایش سلاح ضد ماهواره در فضا متهم کرد.
,
 
,
مقام‌های مختلف روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌های آمریکا گفتند، این واشنگتن است که  فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌کند.
,
 
,
وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» چندی قبل  نوشت، نیروی فضایی آمریکا در حال ساختن پایگاه های زمینی برای مهار ماهواره ها  در نخستین ساعات آغاز یک درگیری است. به گزارش این رسانه، نیروی فضایی آمریکا در حال ساخت ۴۸ پایگاه زیر زمینی در هفت سال بعدی برای جنگ الکترونیکی علیه ماهواره های روسی یا چینی است و اولین سامانه از این نوع جنگ افزار اخیرا بعد از سال‌ها تلاش عملیاتی شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه