اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

۱۷۰ هکتار از اراضی میاندوآب به کشت کلزا اختصاص یافت

۱۷۰ هکتار از اراضی میاندوآب به کشت کلزا اختصاص یافت
دیانتی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به محصول کلزا اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می شود نزدیک به ۷۰ درصد از مزارع شهرستان، با استفاده از پهپاد سمپاشی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به دلیل صعب العبور بودن، شیب دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی، امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روم نیوز,

وی افزود: در مزارع کلزا به دلیل ارتفاع زیاد گیاه، ورود به مزرعه و سم پاشی با سم پاش های موجود، امکان پذیر نیست لذا سم پاشی با پهپاد بهترین گزینه بوده و ترویج استفاده از آن از اولویت های کارشناسان جهاد کشاورزی است.

,

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به محصول کلزا اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می شود نزدیک به ۷۰ درصد از مزارع شهرستان، با استفاده از پهپاد سمپاشی شود.

,

دیانتی تصریح کرد: مدیریت مصرف سموم، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و هزینه کارگری، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از تردد ماشین آلات کشاورزی در مزارع، امکان سم پاشی در باد و کاهش باد بردگی سموم، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش مدت زمان سم پاشی، توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش و کاهش هزینه های تولید محصول از مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه