اخبار داغ

جزئیات تشکیل صندوق حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی

جزئیات تشکیل صندوق حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی
معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا درخصوص راه اندازی صندوق حمایت از تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی و بودجه 1500 میلیارد تومانی که به آن اختصاص یافته توضیحاتی را ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «علی سعد» معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا درخصوص راه اندازی این صندوق و بودجه آن گفت: 1500 میلیارد تومان بودجه‌ای که برای فعالان فضای مجازی در بودجه امسال تصویب شده، مربوط به صندوق حمایت از تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی توضیح داد: این صندوق در حال حاضر تشکیل نشده و مرحله تدوین آیین نامه را سپری می کند. اعضای آن نیز متشکل از 5 نهاد دولتی و حاکمیتی نظیر وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه است و دبیری آن نیز با سازمان صداوسیما خواهد بود.البته همانطور که گفته شد، هنوز آئین نامه آن تکمیل نشده، وقتی جلسه اول تشکیل شود در گام نخست برنامه داخلی صندوق مصوب خواهد شد و در ادامه ساز و کار تدوین می شود. همچنین در صندوق 2 نماینده مجلس به عنوان ناظر حضور دارند که یکی از کمیسیون فرهنگی و دیگری از کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود که آنها هم هنوز انتخاب نشده اند.

,

سعد در توضیح عملکرد این صندوق اظهارداشت: اعضاء این صندوق ماهی یکبار تشکیل جلسه خواهند داد و نسبت به موضوعات مطرح شده تصمیم گیری خواهند کرد. در این جلسات موضوعات اولویت بندی خواهد شد و در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت های متقاضی تصمیم گیری می‌شود.

,

وی تاکید کرد: این اشتباه صورت گرفته که بناست 1500 میلیارد تومان گفته شده به جیب سازمان صداوسیما برود. این برداشت اشتباه است. در حقیقت این پول فقط در صندوق وجود دارد و اعضاء هیات امنای صندوق حق و اجازه برداشت به نفع سازمان متبوع خود را نخواهند داشت و این پول از طریق وام های کم بهره به تولیدکنندگان محتوا در بخش خصوصی داده خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: ساز و کار این صندوق مشابه صندوق نوآوری و شکوفایی است که از اوایل دهه نود شکل گرفت و در طول این سالها با ارائه اعتبارات و تسهیلات کم بهره شرکت های متقاضی و استارتاپ ها را مورد حمایت قرار می دهد. ساز و کار صندوق حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی نیز به همین شکل خواهد بود. همه تولید کنندگان محتوا در فضای مجازی چه آنهایی که از طریق شرکت ها و پلتفرم های تولید حرفه ای فعالیت می‌کنند و چه آنهایی که در شهرستان ها هستند و شاید خیلی هم حرفه ای نیستند، می توانند از این اعتبارات استفاده کنند و شمولیت عام دارد.

,

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا تاکید کرد: از این صندوق دولتی ها و نهادهای حاکمیتی نمی توانند استفاده کنند و مصرف کنندگان و شرکت های خصوصی که وابستگی دولتی نداشته باشند، می توانند استفاده کنند. این صندوق در بودجه آمده و مبنا و الزام قانونی دارد و در شورای نگهبان نیز تائید شده است.

,

وی در پایان گفت: باز هم تاکید می کنم که از این 1500 میلیارد که پرداخت آن یک بار در بودجه دیده شده، چیزی به سازمان صداوسیما تعلق نخواهد گرفت و هیچ نهادی اجازه برداشت از آن ندارد و صندوق با گردش مالی که از طریق ارائه وام ها و بازگشت اقساط آن خواهد داشت، به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم به رشد تولید محتوا و افزایش سهم محتوای ایرانی در سبد مصرف کاربران کمک شایانی کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه