اخبار داغ

توسط گروه جهادی و مطالبه گری سدید برگزار شد؛

مطالبات در خصوص پرونده شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید/با بلاتکیلف گذاشتن این پرونده، اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر، تولید ۱۲۰ تن شیر در روز و ۲۰۰۰ رأس گوساله در سال تضییع می شود

مطالبات در خصوص پرونده شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید/با بلاتکیلف گذاشتن این پرونده، اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر، تولید ۱۲۰ تن شیر در روز و ۲۰۰۰ رأس گوساله در سال تضییع می شود
در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی ها، دومین نشست رسانه ای و مطالبه گری توسط گروه جهادی و مطالبه گری سدید در خصوص مطالبه پرونده شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید، پیش از ظهر امروز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی ها، دومین نشست رسانه ای و مطالبه گری توسط گروه جهادی و مطالبه گری سدید در خصوص مطالبه پرونده شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید، پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

, ,

شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید با هدف راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی صنعتی گاوداری با ظرفیت و طرح توسعه نگهداری ۷۰۰۰ راس دام مولد و کارخانه لبنیات در زمینی به مساحت ۳۵/۵ هکتار در سال ۸۶ با اخذ مجوزهای لازم و موافقت های اصولی با ساخت ۵/۵ هکتار مستحدثات و ابنیه احداث گردید.

,

این واحد تولیدی که در روستای قباق تپه شهرستان کبودراهنگ واقع شده است، در سال ۸۸ موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده است؛ اما به دلیل عدم پرداخت الباقی تسهیلات خرید دام اعطایی از جانب بانک ملی و متعاقبا آغار عملیات اجرایی توقیف ملک در نهایت با برگزاری مزایده در مورخ ۹۰/۱۰/۸ در قبال ۹۰/۹۴۱/۶۴۲/۷۳۰ ریال بانک ملی به عنوان برنده مزایده به صورت مشاع مالک میزان ۲۶ شعیر و ۸۱۷ هزارم شعیر از املاک شرکت مذکور شد.

,

در نتیجه از همان زمان تا هم اکنون که بیش از ۹ سال سپری شده است این گاوداری به بهره‌برداری نرسیده و بلااقدام باقی مانده است.

,

گفتنی است که در صورت راه اندازی این واحد تولیدی (گاوداری) موجبات اشتغال ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و تولید ۱۲۰ تن شیر در روز و پرورش ۲۰۰۰ راس گوساله پرواری در سال فراهم می شود.

,

تخلفاتی که اعضای گروه مطالبه گری سدید در خصوص بانک عامل این پروژه اعلام کردند شامل موارد زیر بود:

,

-اقدام بانک در تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم برگشت تسهیلات پرداختی به چرخه بانکی با بلاتکلیف گذاشتن اجراییات راجع به این شرکت

,

-عدم تنظیم سند مالکیت (۲۶ شعیر و ۸۱۷ هزارم شعیر مشاء) و عدم پرداخت حق اجرا و نیم عشر عملیات اجرایی از جانب بانک عامل.

,

-پرداخت جرائم به بانک مرکزی به دلیل عدم تسویه تسهیلات و برگشت وام پرداختی به حساب بانک ملی (به علت عدم اجرای بند پیشین)

,

-جلوگیری از تولید و دامن از تولیدی یک واحد مهم تولیدی با طرح اعتراضات و شکایات مکرر و واهی در مراجع قضایی و اداری، علی رغم پذیرش مزایده قانونی؛ که این امر منجر به جلوگیری از راه اندازی این واحد تولیدی شده؛ در صورتی که می توانست موجبات اشتغال و تولید را در استان فراهم نماید.

,

همچنین اعضای این مجموعه مطالبه گری، رونق تولید و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال را هدف اصلی پیگیری این موضوع بیان کردند.

,

به گفته ی فعالین گروه جهادی سدید، راه اندازی واحد تولیدی (گاوداری) و اجرای مقررات و ایجاد اشتغال ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و تولید ۱۲۰ تن شیر در روز و ۲۰۰۰ رأس گوساله پرواری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از آثار راه اندازی این شرکت خواهد بود.

,

اعضای گروه مطالبه گری سدید در این نشست، پیشنهادات اقدام قضایی علیه مدیر عامل بانک ملی و دستور به اجرای مقررات جاری را به جهت پیگیری مسئولین ذی ربط برای جلوگیری از راه اندازی شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید ارائه نمودند که شامل الف- تنظیم سند سهم تملیک بانک به میزان ۲۶ شعیر و ۸۱۷ هزارم شعیر مشاع از جانب بانک عامل، ب- اقدام به آگهی مزایده و ج- فروش سهم تملیک بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه