اخبار داغ

گزارشی به مناسبت روز معلم؛

معلم فداکار اهری ناجی دانش آموز معلول شد

معلم فداکار اهری ناجی دانش آموز معلول شد
"اقدس شیخی نژاد" معلم پرتلاش اهری یکی از صدها معلم دلسوز و مهربانی است که کمر همت بسته تا بدون هیچ چشم داشتی فرصت برابر آموزش را در اختیار “ماهان حقی” دانش آموز کم توان جسمی قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال، هفته بزرگداشت مقام معلم همیشه بهانه ایست برای پرداختن به افرادی که نقش اساسی در تعلیم و تربیت داشته و دارند و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

“اقدس شیخی نژاد” معلم پرتلاش اهری یکی از صدها معلم دلسوز و مهربانی است که کمر همت بسته تا بدون هیچ چشم داشتی فرصت برابر آموزش را در اختیار “ماهان حقی” دانش آموز کم توان جسمی قرار دهد.

,

“اقدس شیخی نژاد” معلم “ماهان ” در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال اظهار می‌کند: از اواخر سال ۷۷ به عنوان آموزشیار در نهضت سواد آموزی شهرستان هریس پذیرفته و در روستاهای سرای، پارام و گلدر به مدت ۵ سال در نهضت سواد آموزی به آموزش و سواد آموزی مشغول شدم.

,

وی افزود: در مهر ماه ۱۳۸۶ به عنوان معلم رسمی فعالیت خود را با آموزش و پرورش عشایر سیار استان آذربایجان شرقی مستقر در کلیبر شروع کردم و به مدت ۹ سال به عنوان مدیر دبستان ملاصدرای دلاوران انجام وظیفه کردم.

,

وی گفت: در این مدت ۹ ساله به علت فعالیت در زمینه های مختلف از جمله، جشنواره الگوی مناسب تدریس قرآن، اجرای برنامه های قرآنی، ارتقای آموزش قرآن، برپایی باشکوه نماز جماعت در مدرسه و آموزشگاه، پرچمداری حجاب وعفاف، اجرای برنامه های متولی دوره ابتدایی، برگزاری المپیاد ورزشی مدرسه عشایری، کیفیت بخشی شورای معلمان مدرسه، اجرای برنامه های طرح کرامت و… از طرف معاونت های وزارت و استان و همچنین مدیر اداره آموزش و پرورش مورد تشویق قرار گرفتم.

,

شیخی نژاد افزود: در سال تحصیلی ۱۳۹۵ به شهرستان اهر منتقل و در روستای ورگهان، مدارس شهدای بانک صادرات۲ و نبی اکرم ۲ مشغول انجام وظیفه تعلیم و تربیت شدم.

,

وی در خصوص نحوه تعلیم و تدریس دانش آموز “ماهان حقی” نیز اظهار می‌کند: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با دانش آموز “ماهان حقی” آشنا شدم و با مشاهده وضعیت جسمانی وی تدریس پایه چهارم و پنجم را در منزلش انتخاب کردم و در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ نیز تدریس پایه ششم ماهان را برعهده گرفته و به علت شیوع بیماری کرونا و شرایط خاص جسمانی ماهان اکثرا به صورت تلفنی تدریس را ادامه دادم.

,

شیخی نژاد گفت: با وجود اینکه ماهان هوش فوق العاده ای دارد، ولی به علت معلولیت شدید حرکتی و جسمانی قادر به انجام کارهای روزمره خود نبوده و تنها با کمک مادر و پدر از طریق گوشی موبایل و از “طریق بینی” خود می‌تواند بنویسد.

,

وی افزود: “ماهان” با تمام مشکلات گفتاری و جسمانی که دارد خوشبختانه توانسته تا این مقطع تحصیلی پا به پای همکلاسی‌های خود پیش برود و موفق باشد و خدا را شاکر هستم این توفیق را نصیب من کرده تا به این خانواده عزیز و فرزند دلبندشان کمک کنم و گوشه ای از دغدغه های این عزیزان را برطرف کنم و امیدوارم ماهان عزیز نیز با ادامه تحصیل به رتبه های بالاتر تحصیلی دست یافته و همیشه در صحت و سلامت زندگی کند.

,

, ,

مادر دانش آموز “ماهان حقی” نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال گفت: “ماهان” معلولیت مادرزادی از ناحیه دست و پا داشته و با وجود تلفظ سخت کلمات دارای ضریب هوشی بالایی است.

,

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی که از ابتدا تاکنون گریبانگیر خانواده ما است در کنار آزمایش‌ها و تهیه آمپول‌ها و داروهای متعدد ماهان که هرکدام هزینه زیادی به دنبال دارد، نگرانی ما از تحصیل ماهان بیشتر بود که بالاخره توانستیم با وجود مشکلات فراوان، ماهان را از پایه های اول تا سوم برسانیم ولی در پایه چهارم به دلیل مشکلات مالی فراوان و نبود معلم، یک سال از تحصیل باز ماند تا اینکه بعد از یک سال خانم شیخی نژاد بدون هیچ چشم داشتی آمادگی خود را جهت تدریس ماهان اعلام و فداکارانه اقدام به آموزش فرزندم از پایه چهارم تا پایه ششم به مدت سه سال کرد و اکنون نیز با وجود شیوع کرونا و مشکلاتی که خود خانم معلم نیز دارند همچنان به تدریس ماهان ادامه می دهد.

,

وی در ادامه ضمن تشکر از خانم شیخی نژاد گفت: سواد خواندن و نوشتن ماهان را مدیون خانم معلم هستیم، چرا که با حضور ایشان علاوه بر سوادآموزی فرزندم، ماهان یاد گرفته خودش با موبایل کلمات و اعداد را نوشته و با آن سرگرم شود.

,

ماهان حقی نیز که به سختی و قطعه قطعه کلمات را تلفظ می کند در ادامه در گفت‌وگو با اهروصال گفت: “من تحصیلم را تا این مقطع تحصیلی مدیون خانم معلم شیخی نژاد هستم”.

,

ماهان افزود: تنها آرزوی من در زندگی راه رفتن و بازی با بچه های دیگر است.

,

گفتنی است: ماهان حقی دانش آموز پایه ششم ابتدایی، دارای معلولیت شدید مادرزادی از ناحیه دست و پا است که در کنار کمبود هزینه های درمانی و دارویی، تنها دلخوشی او برای ادامه تحصیل و عقب نماندن از سایر همکلاسی های خود تهیه یک دستگاه لپ تاپ می باشد که بتواند به وسیله آن با کمک گرفتن از دست های کم توان خود به ادامه تحصیل ادامه دهد.

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه