اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«احضار» پربیننده ترین سریال رمضانی/ با بازدید بیش از ۷ و نیم میلیونی

«احضار» پربیننده ترین سریال رمضانی/ با بازدید بیش از ۷ و نیم میلیونی
از بین سریال های ماه رمضان، تاکنون سریال «احضار» با موضوع جذاب خود توانسته گوی سبقت را از سایر سریال ها برباید و بیش از ۷ و نیم میلیون نفر را پای تماشای این سریال بنشاند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون چند سالی است که برای ماه های مناسبتی خود مانند رمضان و محرم، کنداکتور ویژه ای درنظر می گیرد و این در مورد سریال، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تجربه ثابت کرده که سریال های مناسبتی معمولا از نگاه مخاطب بیشتر دیده می شوند و اگر موضوع این سریال ها جذاب و خاص باشد، این میزان تماشا ناخودآگاه بیشتر هم می شود.

,

امسال برای ماه مبارک رمضان، شبکه های مختلف سیما سریال های «احضار، بچه مهندس ۴ و یاور» را از شبکه های یک تا سه برای مخاطبان خود تولید کرده اند که تا این لحظه که بیش از نیمی از سریال ها پخش شده، با همه حواشی خود آمار بازدید به نسبت بالایی داشته اند.

, «احضار، بچه مهندس ۴ و یاور»,

سریال «احضار» را علیرضا افخمی با موضوعی که از قبل می دانسته برای مخاطب همیشه جذاب است، کارگردانی کرده است. «احضار روح، دنیای پس از مرگ، جن، شیطان» همه از موضوعاتی است که چه در قالب مستند، برنامه تلویزیونی و چه سریال همیشه مورد استقبال مخاطب قرار می گیرد. موضوعاتی که همیشه بحث پیرامون آن فراوان است و به علت کمی اطلاعات از زندگی پس از مرگ و عالم ارواح، جذابیت های خاص خودش را برای تماشاگر دارد.

,

, ,

حجت الاسلام سرلک، کارشناس مذهبی و عضو هیات علمی دانشگاه هنر در گفت و گوی با «دانا» در خصوص رواج عرفان‌های کاذب و لزوم آگاهی‌بخشی به مخاطب از طریق ساخت سریال‌هایی همچون «احضار» گفت: آنچه که روشن است این که خلاءهای فکری و اعتقادی می‌تواند با هر چیزی از جمله خرافات و گرایشات باطل پر شود و در این میان از افراد، سوءاستفاده‌های مالی و حتی سوءاستفاده‌های اخلاقی صورت گیرد.  

, حجت الاسلام سرلک, «دانا»,

وی افزود: راه اساسی این است که  سطح آگاهی و مطالعه و البته معنویت‌مان را بالا ببریم.فیلم و سریال جزء بهترین ابزاری است که با توجه به تکنولوژی‌های روز و تکنیک‌های فیلمسازی می‌تواند بخشی از این واقعیت را بازنمایی کند. شرط اساسی‌اش این است که افراد سازنده بر چنین مفاهیمی مسلط باشند.

, . ,

با وجود انتقاداتی که از بازی بازیگران این سریال در رسانه ها و فضای مجازی صورت گرفت، این سریال که تاکنون ۱۷ قسمت آن به روی آنتن رفته توانسته آمار بازدید بیش از ۷ و نیم میلیون تماشاگر را در تلوبیون و تماشای تلویزیونی داشته باشد و این در مقایسه با بسیاری از سریال های دیگر سیما، آمار بالایی به شمار می آید.

, بیش از ۷ و نیم میلیون,

, ,

سریال «بچه مهندس» نیز که فصل چهارم خود را پشت سر می گذراند، علاوه بر مخاطبان ثابت این سریال تا این فصل، قطعا به خاطر پخش خود در ماه رمضان، تماشاگران جدیدی را به علاقه مندان این سریال اضافه کرده و تاکنون توانسته آمار بیش از ۵ میلیون تماشاگر را برای خود بدست آورد.

, «بچه مهندس», بیش از ۵ میلیون,

سعید سلطانی و تیم سازنده سریال پرطرفدار «ستایش» نیز که امسال «یاور» را برای شبکه سه تولید کرده اند، با یادآوری همان شخصیت ها و با بازی داریوش ارجمند، به نوعی خاطره بازی کرده اند و این بار نیز با وجود اینکه به لحاظ فرم، قصه و بازی ها، این سریال یادآور سریال ستایش است، تا این جای کار توانسته اند بیش از ۵ میلیون مخاطب را با خود همراه کنند.

, «یاور», بیش از ۵ میلیون,

, ,

این آمار بازدید به نسبت بالا نشان می دهد که ماه هایی نظیر رمضان، محرم و ایامی مثل نوروز «فرصت های طلایی» تلویزیون برای جذب مخاطب به شمار می آیند و لازم است مدیران این رسانه، با برنامه ریزی و استفاده از کاربلدان این حوزه و در وقت مناسب، سریال هایی جذاب برای مخاطبان خود تهیه کنند تا حسرت گذشت این وقت و انتقادات و کاهش مخاطبان خود را کمتر به جان بخرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه