اخبار داغ

در قالب یک کتاب؛

مجموعه آثار محمدرضا لطفی منتشر شد

مجموعه آثار محمدرضا لطفی منتشر شد
مجموعه آثار محمدرضا لطفی موسیقیدان و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی در قالب یک کتاب همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند برجستۀ موسیقی ایران منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هفتمین سالروز درگذشت,

این مجموعه شامل تمامی پیش‌درآمدها، رنگ‌ها، چهارمضراب‌ها، تصانیف و قطعات ضربی است که توسط هوشنگ فراهانی، گردآوری، آوانگاری شده‌اند.

,

هوشنگ فراهانی در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب در توضیحی در جزئیات و انتشار این اثر می‌نویسد: «نگارش این آثار از سال ۱۳۸۵ به درخواست استاد محمدرضا لطفی و زیر نظر ایشان آغاز و تا سال ۱۳۹۲ به پایان رسید. درگذشت نابهنگام استاد محمدرضا لطفی در آستانه انتشار این اثر، موجب تأخیری طولانی در انتشار این کتاب گردید.

, هوشنگ فراهانی,

این مجموعه هم اکنون با اضافات و توضیحاتی در مورد چندین دهه فعالیت‌های مستمر گروه موسیقی شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شده است.

,

آثاری که در قالب سرودها و تصانیفی تحت عنوان «چاووش» یادآور بخش‌هایی از تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی ایران بوده است که به نوعی دگردیسی تازه‌ای در بیان موسیقی ایران پدید می‌آورد.

,

نگارش برخی قطعات نایاب و منتشرنشده و نظارت محمدرضا لطفی بر روند نگارش تا سال ۱۳۹۲ از ویژگی‌های مهم این مجموعه مکتوب به شمار می‌رود.»

,

«مجموعه آثار استاد محمد رضا لطفی» در ۵۵۲ صفحه در قطع رحلی به کوشش و آوانگاری هوشنگ فراهانی توسط انتشارات چکاد هنر منتشر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه