اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

پنج میلیارد تومان اقلام آموزشی در مدارس خراسان‌جنوبی توزیع شد/ ۱۵۸ فضای آموزشی خیّرساز در حال ساخت

پنج میلیارد تومان اقلام آموزشی در مدارس خراسان‌جنوبی توزیع شد/ ۱۵۸ فضای آموزشی خیّرساز در حال ساخت
واقعی گفت: در راستای عدالت آموزشی پنج میلیارد تومان اقلام آموزشی در مدارس خراسان‌جنوبی توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفت معلم هم استانی که به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: طی هفته معلم برنامه‌های زیادی در استان پیش‌بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا اغلب جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تجدید میثاق و بیعت با شهدا و نماینده ولی فقیه در استان از اولین برنامه‌های انجام شده در اولین روز هفته معلم بود که انجام شده است.

,

واقعی عنوان کرد: تجلیل از همکاران فرهنگی، ادای احترام و دیدار با خانواده‌های همکارانی که بر اثر کرونا فوت کردند، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و پیشکسوتان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده طی هفته معلم در استان خراسان‌جنوبی است.

,

افتخارات دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی

, افتخارات دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی, افتخارات دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی,

وی در مورد افتخارات کسب شده توسط دانش آموزان استان، اظهار کرد: کسب رتبه اول امتحانات نهایی توسط دانش آموزان استان، کسب مدال برنز و طلا در المپیادها، رشد ۳۱ درصدی دانش‌آموزان استان در راهیابی به مرحله دوم المپیاد در سال جاری نسبت به سال گذشته نمونه‌ای از افتخارات کسب شده توسط دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع ۶۴۰۰ تبلت بین دانش آموزان خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۲۹ دانش‌آموز در استان دسترسی به شبکه شاد نداشتند که آموزش به صورت حضوری با تهیه درسنامه و محتواهای آموزشی انجام شده است.

,

واقعی به تجهیزات هنرستانی انجام شده در استان اشاره و افزود: طی پیگیری‌هایی که در شورای آموزش و پرورش استان انجام شد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پژوهش سراهای استان اختصاص یافته است.

,

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در بحث شاخص‌های عمومی و فرهنگی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. برگزاری ۵۰۰ یادواره لاله‌های روشن و کسب رتبه اول در توسعه و ترویج اقامه نماز از جمله افتخارات آموزش و پرورش استان طی سال تحصیلی گذشته بوده است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث جذب سرباز طلبه در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته‌ایم.

,

وی از برگزاری همایش استانی با مشارکت ۲۵۰۰ دانش آموز خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ تولید محتوا در شاد انجام شده است.

,

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش سرانه‌های آموزشی استان/ توزیع 5 میلیارد تومان اقلام آموزشی

, اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش سرانه‌های آموزشی استان/ توزیع 5 میلیارد تومان اقلام آموزشی, اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش سرانه‌های آموزشی استان/ توزیع 5 میلیارد تومان اقلام آموزشی,

واقعی به تهیه اطلس پایش سلامت روانی و رفتاری دانش‌آموزان در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تربیت بدنی ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش سرانه‌های آموزشی استان اختصاص داده شده است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در بحث توزیع مواد ضدعفونی و ماسک نیز بیش از ۲۱ هزار لیتر مایع ضدعفونی، بیش از 22 هزار ماسک و ۱۳۱ هزار لوازم التحریر و لباس بین دانش‌آموزان محروم استان توزیع شده است.

,

وی به احداث چمن مصنوعی و اختصاص کلاس‌های تربیت بدنی به برخی از مدارس استان اشاره و افزود: در راستای عدالت آموزشی ۵ میلیارد تومان اقلام آموزشی در مدارس استان توزیع شده است.

,

واقعی اظهار کرد: برگزاری طرح کوچ در مدارس استان یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در سال تحصیلی گذشته بود که در این راستا بیش از ۹۳ درصد دانش آموزان در این طرح شرکت کردند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد مسکن فرهنگیان، عنوان کرد: در این خصوص ثبت‌نام از متقاضیان انجام و در برخی از شهرها؛ زمین واگذار شده است. در برخی از شهرها نیز در بحث واگذاری زمین مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم.

,

وی در مورد پیش‌بینی‌های آموزش غیرحضوری و تعداد دانش‌آموزان نیازمند به تبلت برای مهر ۱۴۰۰، افزود: با توجه به جلسه‌ای که روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور داشتیم و صحبت‌هایی که در مورد واکسیناسیون عمومی در تابستان مطرح شده، احتمال دارد ان‌شاءالله از مهر کلاس‌ها حضوری باشد و در بحث تبلت و آموزش غیر حضوری مشکلی نخواهیم داشت.

,

واقعی به پیگیری آموزش درحوزه استثنایی اشاره و تصریح کرد: اولین جایی که پوشش تبلت داشتیم بین دانش آموزان استثنایی بود؛ ۳۶۴ دانش‌آموز اسثتنایی فاقد تلفن همراه و تبلت داشتیم که تبلت مورد نیاز در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که هیچ دانش آموز فوتی بر اثر کرونا نداشتیم، تاکید کرد: ابتدای شیوع کرونا دو نفر از دانش آموزان بر اثر تب مالت و بیماری زمینه‌ای فوت کردند و متاسفانه طی ۴۰ روز گذشته حدود ۱۳ دانش آموز خراسان‌جنوبی بر اساس تصادف جان خود را از دست دادند.

,

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد/ تقدیر از ۱۴۱ معلم

, ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد/ تقدیر از ۱۴۱ معلم, ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد/ تقدیر از ۱۴۱ معلم,

وی از ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد خبر داد و افزود: ثبت‌نام برای پایه اول، پایش و غربالگری دانش‌آموزان نیز به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

,

واقعی به حضور کادر اجرایی در مدارس از شنبه تا چهارشنبه اشاره کرد و گفت: حضور همکاران با تعداد محدود بوده و تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مدارس استان رعایت می‌شود‌.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طی هفته معلم از ۱۱۰ معلم برتر منطقه‌ای و ۳۱ معلم برتر استانی تقدیر می‌شود‌.

,

وی در مورد برگزاری امتحانات، خاطرنشان کرد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم و برخی از دروس رشته‌های کار و دانش به صورت حضوری و در سایر پایه‌ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

,

واقعی افزود: امتحانات از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

,

کمبود فضای آموزشی در استان/ ۱۵۸پروژه خیر ساز در حال ساخت

, کمبود فضای آموزشی در استان/ ۱۵۸پروژه خیر ساز در حال ساخت, کمبود فضای آموزشی در استان/ ۱۵۸پروژه خیر ساز در حال ساخت,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد کمبود فضای آموزشی در استان، اظهار کرد: در مرکز استان بیش از ۳۵۰ کلاس درس کمبود داریم؛ با افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه و سایر پروژه‌های تکمیل شده مقداری از کمبود فضای آموزشی در بیرجند مرتفع خواهد شد اما همچنان در مرکز استان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.  

,

وی عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها کمبود فضای آموزشی داریم. همچنین ۱۵۸ پروژه خیر ساز با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در شهرستان‌ها داریم که تلاش می‌شود ۱۰۰ درصد این پروژه‌ها تا مهر ۱۴۰۰ افتتاح شود.

,

تراز منفی نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

, تراز منفی نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی, تراز منفی نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی,

واقعی بیان کرد: در بحث نیروی انسانی نیز در استان ۲۶۰۰ کمبود معلم داریم و تراز نیروی انسانی ما منفی است. با توجه به استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، نیروی حق التدریس آزاد، حق التدریس شاغل، بکار گیری معلمان بازنشسته، ماده ۲۸ و سرباز معلم مقداری از کمبود را جبران کردیم اما همچنان کمبود معلم در استان وجود دارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که اختصاص نرم کشوری با نرم استانی متفاوت است، اظهار کرد: درخواست افزایش سهمیه استخدامی برای استان از وزارت آموزش و پرورش داشتیم.

,

وی تعداد معلمان مشغول بکار استان را ۱۴ هزار و ۳۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانش آموزان با پیش دبستانی‌ها به بیش از ۱۷۶ هزار دانش آموز می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه