اخبار داغ

کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی:

برجام نتیجه ایجاد تفکر کاذب معیشت در مقابل توان هسته ای بود/ دور جدید مذاکرات وین نگران کننده است

برجام نتیجه ایجاد تفکر کاذب معیشت در مقابل توان هسته ای بود/ دور جدید مذاکرات وین نگران کننده است
ابوالفضل صدقی گفت: تعهد ایران در برجام منجر به از کار افتادن سانتریفوژها و کاهش توان هسته ای کشور شد و در مقابل آمریکا نه تنها هیچ تحریمی را لغو نکرد بلکه در دوران ترامپ تحریم ها علیه ایران دو برابر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مرآت در مورد اهمیت قدرت کشور ها در صحنه روابط بین الملل گفت: کشور های هایپر پاور یا قدرت های هژومن به دنبال آن هستند که به تنهایی دنیا را اداره کنند و از این رو به دنبال اعمال نفوذ در کشور های ضعیف تر و تحت سیطره خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
وی با بیان اینکه اگر کشوری می خواهد در جنگل دنیا دوام بیاورد باید قدرتمند باشد، تصریح کرد: کشور های ابر قدرت برای تامین منافع خود به دنبال اشغال کشور ها و سیطره برآنها هستند و اگر کشوری ضعیف باشد براحتی اشغال می شود.
,
 
,
صدقی با اشاره به اینکه ضعف نظامی ایران در سال ۵۹عامل حمله صدام به کشور شد، خاطرنشان کرد: زمانی که مردم ایران با انقلاب خود در تلاش بودند تا استقلال خود را بدست آورند و از زیر سلطه ابر قدرت ها خارج شوند ازطرق مختلف دشمن تلاش کرد تا تغییر رژیم در کشور اتفاق بیافتد.
,
 
,
این کارشناس سیاسی سلاح هسته ای را از عوامل بازدارنده جنگ نظامی در تئوری روابط بین الملل دنیا دانست و افزود: کشور هایی که در دنیا سلاح اتمی و یا توانایی ساخت آن را دارند، مورد تهاجم دشمن قرار نمی گیرند و در مقابل کشور های ناتوان و ضعیف از این نظر مانند افغانستان و عراق براحتی مورد تهاجم قرار می گیرند.
,
 
,
وی با بیان اینکه ایران در اواخر سال ۱۳۹۰ از لحاظ قدرت هسته ای به مرحله قابل توجیهی رسیده بود، اضافه کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در برهه انتهایی فرار هسته ای یعنی در اواخر فاصله زمانی بین توانایی ساخت بمب اتم تا تولید واقعی آن  قرار داشت، ان ازاین رو ابر قدرت ها به تکاپو افتادند که با کشور وارد مذاکرات شوند.
,
 
,
این پژوهشگر و کارشناس سیاسی در ادامه با بیان اینکه تعهد ایران در مذاکراتیبرجام منجر به از کار افتادن سانتریفوژها و کاهش توان هسته ای کشور شد اذعان کرد: در مقابل طرف آمریکایی نه تنها هیچ تحریمی را لغو نکرد بلکه در دوران ترامپ تحریم هاعلیه ایران دو برابر شد و به ۱۵۰۰ تحریم رسید.
,
 
,
صدقی هدف دشمن از اعمال فشار و تحریم را ایجاد اغتشاش داخلی و کشاندن مردم به خیابان ها دانست و توضیح داد: هدف آنها این بود از این طریق و اعمال فشار برحاکمیت ایران، مسئولین را وادار به مذاکرات جدید در مورد حقوق بشر، توان موشکی و ... کنند.
,
 
,
وی گریزی هم به مذاکرات وین زد و در رابطه با دور جدید مذاکرات گفت: اولین دور مذاکرات برجامی با ایجاد این تفکر و دوقطبی کاذب معیشت و هسته ای شکل گرفت و متاسفانه منجر به ازکار افتادن سایت های هسته ای کشور شد، در این دور مذاکرات جدید با دوقطبی کاذب معیشت در مقابل سپاه انجام می گیرد و هدف آنها ازبین بردن قدرت سپاه در داخل و کاهش قدرت منطقه ای ایران است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه