اخبار داغ

در نشست مجازی عنوان شد؛

شاد؛ عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است/ ضرورت اهتمام معلمان برای تحقق بیانیه گام دوم

شاد؛ عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است/ ضرورت اهتمام معلمان برای تحقق بیانیه گام دوم
دو تن از معلمان استان کرمان گفتند: سامانه شادبه نوعی عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است و موجب شده است تا آنچنان که باید، شادی حاصل از آموزش عادلانه بین مخاطبین تقسیم نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در هفته گرامیداشت مقام معلم قرار گرفته ایم و همان گونه که می دانیم در آموزه‌های دینی، بیانات رهبر فرزانه انقلاب و  سند تحول بنیادین، معلم جایگاه و منزلت والایی دارد و تکریم مقام معلم مورد ﺗﺄکید است. همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند" معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

با توجه به شیوع بیماری کرونا پایگاه خبری راه آرمان به منظور پاسداشت مقام معلم نشست مجازی را با دو تن از معلمین کرمانی برگزار کرده است که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانیم.

,

راه آرمان: از زمان شیوع بیماری کرونا بر اساس تصمیمات وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد طراحی شد تا دانش آموزان و فرهنگیان در این بستر فعالیت آموزشی خود را انجام دهند که این اپلیکیشن دارای معایب و محاسنی است. موارد متعدد در این زمینه را بیان کنید.

, راه آرمان: از زمان شیوع بیماری کرونا بر اساس تصمیمات وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد طراحی شد تا دانش آموزان و فرهنگیان در این بستر فعالیت آموزشی خود را انجام دهند که این اپلیکیشن دارای معایب و محاسنی است. موارد متعدد در این زمینه را بیان کنید. , راه آرمان: از زمان شیوع بیماری کرونا بر اساس تصمیمات وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد طراحی شد تا دانش آموزان و فرهنگیان در این بستر فعالیت آموزشی خود را انجام دهند که این اپلیکیشن دارای معایب و محاسنی است. موارد متعدد در این زمینه را بیان کنید.,

معصومه خدادادی از جمله بانوان فرهنگی کرمان دارای ۲۹ سال سابقه آموزشی و مدیریتی در آموزش و پرورش کرمان است؛ وی در خصوص سامانه شاد گفت: شبکه شاد تعامل و ارتباط دو سویه معلم و دانش آموز را از طریق آموزش های مجازی با فراهم آوردن محیطی جذاب پویا امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی را پیش‌بینی و فراهم کرده است.

,

شاد؛ عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است

, شاد؛ عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است, شاد؛ عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است,

این معلم کرمانی ادامه داد:  اگرچه تلاش زیادی برای راه‌اندازی اپلیکیشن شاد در زمینه تداوم آموزش دانش آموزان در دوران کرونایی انجام شده اما این مسئله به دلیل در نظر نداشتن بسیاری از مشکلات و موانع بخش زیادی از مخاطبان را در نظر نگرفته و به نوعی عدالت آموزشی و بازماندگی از تحصیل را به چالش کشیده است و موجب شده است تا آنچنان که باید، شادی حاصل از آموزش عادلانه بین مخاطبین تقسیم نشود.

,

وی افزود: چرا که در گام نخست این اپلیکیشن در دست داشتن تلفن همراه هوشمند یا رایانه است و این در شرایط اقتصادی فعلی مشکل خانواده ها است و نرخ بازماندگی از تحصیل افزایش یافته است بنابراین نیاز است از طرف مسئولان برنامه‌ریزی و مدیریت لازم صورت پذیرد.

,

علی توکلی از دیگر فرهنگیان کرمانی است که سابقه ۳۴ ساله فعالیت در عرصه آموزش و پرورش را تجربه کرده است؛ وی در خصوص سامانه شاد ابراز کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده در جهان در اثر شیوع بیماری کرونا  از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ در کشورمان، بنا به تدابیر دانش آموزان در مدارس حضور پیدا نکرده و به جهت جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان، وزارت اموزش و پرورش بر آن شد تا امکان فراگیری دروس را با معرفی سامانه شاد فراهم کند.

,

این معلم کرمانی با بیان اینکه ابتدای امر این اقدام به منظور کمک رسانی به آموزش در مدارس در کنار شبکه های مجازی دیگر راه اندازی شد، عنوان کرد: با وجود اشکالاتی که در نسخه اولیه سامانه شاد وجود داشت، همت شد تا با گسترش و تکمیلی تدریجی امکانات و ویژگی های موجود در این برنامه بر اساس نیازهای آموزش و پرورش، این اپلیکیشن به یک مدرسه مجازی برای دانش آموزان مقاطع مختلف تبدیل و یک ارتباط دو سویه بین معلم و شاگرد ایجاد شود.

,

, ,

سامانه ای که انتظارات معلمان و دانش آموزان را مرتفع نکرده است

, سامانه ای که انتظارات معلمان و دانش آموزان را مرتفع نکرده است, سامانه ای که انتظارات معلمان و دانش آموزان را مرتفع نکرده است,

وی با بیان اینکه اما متأسفانه در مسیر حرکت این سامانه مشکلات فراوانی وجود داشت که برخی مرتفع و برخی دیگر وجود دارد که دانش آموزان و معلمان را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: نسخه های جدید و به روز شده سامانه شاد دچار مشکل هستند و با وجود آنکه این مراحل دوم و سوم خود را پشت سر می گذارد؛ اما هنوز نتوانسته انتظارات قشر فرهنگی و دانش آموزان را مرتفع کند.

,

توکلی افزود: از جمله مشکلات می توان به عدم  امکان نصب نسخه های به روز شده بر روی یارانه های شخصی و گوشی های هوشمند، مصرف حجم بالای اینترنت، عدم ارسال پیام بین دانش آموزان، کیفیت پایین برخی از فایل ها، اشکال در زمان پیام خوانی در گروه ها، عدم امکان بارگذاری سریع فایل ها با حجم بالا، عدم امکان برگزاری ارتباط دو سویه در کلاس‌های آنلاین اشاره کرد.

,

این معلم کرمانی اظهار کرد: از دیگر مسائل می توان به تأخیر در ارسال تصاویر، قطع و وصل تماس صوتی، عدم دسترسی دانش آموزان به گوشی هوشمند، مشکلات دانش آموزان استثنایی از لحاظ گفتار درمانی در این شبکه اشاره داشت؛ همچنین سامانه شاد برای سیم کارت های دانش آموزی فعال نیست.

,

وی اظهار کرد: در کنار معایب این سامانه محاسنی نیز دارد؛ از جمله زبان فارسی، امنیت بالا، ایمن بودن سامانه شاد در بین دانش‌آموزان، دبیران و آموزش و پرورش، دانلود رایگان برنامه که امیدواریم با نصب برنامه شاد و استفاده دانش‌آموزان در سال جدید اپلیکیشن بتواند راهکار خوبی برای ارتقاء سطح علمی جامعه به ویژه آموزش و پرورش داشته باشد.

,

راه آرمان: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که در مقدمه آن آمده است" در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود".

, راه آرمان: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که در مقدمه آن آمده است" در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود"., راه آرمان: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که در مقدمه آن آمده است, " , در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود, ".,

سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است که توسط صاحب نظران با مشارکت متخصصان عرصه تعلیم و تربیت تدوین و تصویب شده است که این سند در آموزش و پرورش ما را ناگزیر به شناسایی اولویت‌ها می‌کند و اینکه از چه نقطه‌ای باید شروع کنیم و پیشران ما برای تحول کجا است. میزان توجه به پیشبرد اهداف این سند را در وزارت آموزش و پرورش چگونه ارزیابی می کنید؟

, سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است که توسط صاحب نظران با مشارکت متخصصان عرصه تعلیم و تربیت تدوین و تصویب شده است که این سند در آموزش و پرورش ما را ناگزیر به شناسایی اولویت‌ها می‌کند و اینکه از چه نقطه‌ای باید شروع کنیم و پیشران ما برای تحول کجا است. میزان توجه به پیشبرد اهداف این سند را در وزارت آموزش و پرورش چگونه ارزیابی می کنید؟, سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است که توسط صاحب نظران با مشارکت متخصصان عرصه تعلیم و تربیت تدوین و تصویب شده است که این سند در آموزش و پرورش ما را ناگزیر به شناسایی اولویت‌ها می‌کند و اینکه از چه نقطه‌ای باید شروع کنیم و پیشران ما برای تحول کجا است. میزان توجه به پیشبرد اهداف این سند را در وزارت آموزش و پرورش چگونه ارزیابی می کنید؟,

سند تحول بنیادین؛ قانون اساسی آموزش و پرورش است

, سند تحول بنیادین؛ قانون اساسی آموزش و پرورش است, سند تحول بنیادین؛ قانون اساسی آموزش و پرورش است,

معصومه خدادادی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سند بالادستی در آموزش و پرورش است، عنوان کرد: این سند نقش و اهمیت سرنوشت سازی در جریان تعلیم و تربیت کشور دارد که بنا به توصیه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای اجرای این سند رسالت اصلی آموزش و پرورش است.

,

این معلم کرمانی ادامه داد: اما یکی از چالش‌های بزرگ رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین به واسطه ارتقای کیفیت در مدرسه داری این است که بتوانیم به تمامی ابعاد و ساخت های شش گانه شامل اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اقتصادی و حرفه‌ای، زیباشناختی و هنری که نیاز رسیدن به یک مدرسه ایده آل و در تراز انقلاب اسلامی باشد دست یابیم.

,

وی بیان کرد: باید گفت سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است و آموزش رسیدن به یک جامعه دانا و تواناست تا انسان هایی تحویل جامعه بدهیم که هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی موفق باشند.

,

خدادادی اظهار کرد: برخی موانع عدم تحقق کامل سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش عبارتند از عدم ثبات مدیریت در سطح کلان وزارت آموزش و پرورش چنانچه از سال ۹۰ تاکنون این وزارتخانه بیش از شش وزیر و سرپرست داشته است، عدم اولویت بندی در اجرای سند تحول بنیادین، عدم هیچگونه نقش از پیش تعیین شده و در مواقعی به صورت انتخابی اقتضائی و بعضاً تحت تاثیر سلایق و علایق مدیران به سند عمل شده است.

,

, ,

لزوم توجه به اولویت های سند تحول بنیادین

, لزوم توجه به اولویت های سند تحول بنیادین, لزوم توجه به اولویت های سند تحول بنیادین,

این معلم کرمانی افزود: عدم تبیین صحیح از سند گفتمان‌سازی آن در ستاد و آموزش و پرورش، عدم تهیه نقشه راه برای همکاری سایر نهادها و دستگاه ها با آموزش و پرورش مانند رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم و همچنین کلی بودن بعضی از زیر نظام ها نسبت به متن سند و ایجاد سردرگمی برای مجریان سند از جمله موانع تحقق کامل سند تحول بنیادین است.

,

علی توکلی با بیان اینکه سند تحول در هفت فصل در شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذر ماه سال ۱۳۹۰ به تصویب نهایی رسید، گفت: جهت لازم الاجرا شد هر فصل تحت یک عنوان نامگذاری شده است و اصلاحات واژگان کلیدی به کار رفته در سند جای بحث و بررسی دارد.

,

این معلم کرمانی تأکید کرد: لازم است فرهنگیان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند چرا که این سند نقشه راه آموزش و پرورش است که توسط صاحبنظران و با مشارکت معلمان عرصه تعلیم و تربیت تدوین و تصویب شده است هدف از این سند در آموزش و پرورش این است که ما از چه نقطه ای باید شروع کنیم؛ بنابراین باید به اولویت های درج شده در سند تحول بنیادین توجه و دقت داشته تا آنها را کاربردی کنیم.

,

وی تصریح کرد: از جمله اولویت‌های تربیتِ مهمترین محور آموزش و پرورش، تربیت نسل جوان و نو است؛ چرا که در همه عرصه ‌ها ما نیازمند پرورش دانش‌آموزان هستیم و بنابراین ابعاد وجودی انسان در این میدان‌ها تربیت می شوند و اگر چنین نشود وقتی دانش آموز وارد میدان شد، نمی تواند نیازهای خود را برطرف کنند و دچار مشکل و دوگانگی خواهد شد.

,

اقداماتی در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین مشاهده نمی شود

, اقداماتی در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین مشاهده نمی شود, اقداماتی در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین مشاهده نمی شود,

توکلی ابراز کرد: از دیگر اولویت ها، ارتقاء جایگاه معلم است چرا که امروز این جایگاه تنزل پیدا کرده، بر همین اساس باید در جامعه با توجه به سند تحول جایگاه معلم ارتقا را داد تا کرامت معلم حفظ شود.

,

این معلم کرمانی گفت: با گذشت سال های بسیاری از تدوین و تصویب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش؛ اما اقدامات قابل توجهی در پیشبرد اهداف سند، مشاهده نمی شود گرچه تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

,

وی افزود: لیکن نتوانسته ایم با توجه به تاکیدات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ضرورت تحول سند بنیادین در آموزش و پرورش، تاکید بر فلسفه تعلیم و تربیت و تدریس الگوی اسلامی ایرانی که چراغ راه برون رفت از چالش های نظامی آموزشی کشور است، اقدامات قابل قبولی در میان دانش‌آموزان و معلمان انجام دهیم.

,

توکلی تأکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به طور ویژه به تشکل های دانش آموزی و کار گروهی در بین دانش آموزان تاکید شده که این امر باید جدی گرفته شود تا در راستای جذب جوانان ایران اسلامی به سوی تحقق آرمان ها و تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع و ظهور خورشید ولایت گام اساسی برداشته شود.

,

راه آرمان: در آغاز چله دوم انقلاب در سال ۱۳۹۷ شاهد انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بوده ایم که این بیانیه خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان بیان شده است. ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص دستاوردهای شگرف چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی موارد متعددی را در عرصه های گوناگون بیان داشتند و توصیه‌هایی اساسی به ‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ بیان فرمودند. آموزش و پرورش در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به چه میزان اقدام کرده است؟

, راه آرمان: در آغاز چله دوم انقلاب در سال ۱۳۹۷ شاهد انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بوده ایم که این بیانیه خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان بیان شده است. ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص دستاوردهای شگرف چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی موارد متعددی را در عرصه های گوناگون بیان داشتند و توصیه‌هایی اساسی به ‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ بیان فرمودند. آموزش و پرورش در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به چه میزان اقدام کرده است؟, راه آرمان: در آغاز چله دوم انقلاب در سال ۱۳۹۷ شاهد انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بوده ایم که این بیانیه خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان بیان شده است. ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص دستاوردهای شگرف چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی موارد متعددی را در عرصه های گوناگون بیان داشتند و توصیه‌هایی اساسی به ‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ بیان فرمودند. آموزش و پرورش در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به چه میزان اقدام کرده است؟,

آموزش و پرورش یکی از بازوهای اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

, آموزش و پرورش یکی از بازوهای اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است, آموزش و پرورش یکی از بازوهای اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است,

معصومه خدادادی در این رابطه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری حاوی نکات مهم کلیدی و راهبردی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی،  فرهنگی و … است که آموزش و پرورش یکی از بازوهای اصلی آن و مسیری هموار برای تحقق این موضوع است.

,

این معلم کرمانی اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب و چرخش هایی که نهاد تعلیم و تربیت برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد جدی است که باید مدنظر قرار گیرد که دو عامل تاکید کننده بر این امر می تواند این باشد که جوهر انقلاب اسلامی، عقلانی و فرهنگی است؛ مسئله ای که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده که علاوه  موارد ایمان به خدا، رهبری و تحول فرهنگی در مردم آن زمان بود.

,

وی ادامه داد: این مسئله نشان از نقش کلیدی آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور دارد و اگر این مهم نبود شاید دستاوردی هم نبود؛ بنابراین باید مسیر تحول فرهنگی گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان، معلمان و آموزش و پرورش ریشه داشته باشد و به درختی تنومند تبدیل شود.

,

خدادادی با بیان اینکه دیگر عامل تأکید کننده منطق فکری انقلاب اسلامی است که این امر مورد اقبال فرهیختگان است، عنوان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است که با اراده ها و ارزش های انسانی شکل گرفته است و آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی با فکر و روحیه انقلابی ارزش‌های و مبانی انقلاب مشکل دارند.

,

دانش آموزان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب

, دانش آموزان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب, دانش آموزان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب,

این معلم کرمانی ابراز کرد: کلید واژه های بیانیه گام دوم انقلاب بخشی از آینده و کارنامه چهل سالگی انقلاب را در هفت منشور استراتژیک معرفی می‌کند که نظام آموزشی علمی و تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی یکی از مهمترین منشور هاست که بار اصلی آن به دوش معلمان گذاشته شده است و این از افتخارات جامعه فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

,

وی افزود: بیشترین تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب سپردن امور کشور به دست جوانان کارآمد است و دستگاه تعلیم و تربیت به خاطر ارتباط مستقیم با تربیت یافته نوجوانان و جوانان بر ضرورت گفتمان سازی حل این بیانیه به نقش محوری خود به خوبی آگاه است؛ بنابراین دانش آموزان مخاطب اصلی بیانیه محسوب می‌شوند و این پیام توسط معلمان به دانش آموزان منتقل خواهد شد.

,

علی توکلی در این خصوص با اشاره بیانات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: معظم له فرمودند" از میان همه‌ی ملّت های زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت می گمارد؛ و در میان ملّت هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت ها، آرمان های انقلابی را حفظ کرده باشند".

,

این معلم کرمانی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب بیان داشتند" امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود".

,

, ,

ضرورت اهتمام معلمان به عنوان سرباز ولایت در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

, ضرورت اهتمام معلمان به عنوان سرباز ولایت در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب , ضرورت اهتمام معلمان به عنوان سرباز ولایت در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب,

وی عنوان کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز فرایند بزرگ جهانی ۴۰ سال دوم است که این امر بسیار مهم و راهبردی است؛ از این جهت که سردمداران غرب اعلان پایان انقلاب را تا قبل از ۴۰ سال داده بودند؛ بنابراین تربیت فرزندان و دانش‌آموزان در مدارس انقلاب، یعنی جامعه پذیری و مسئولیت پذیری جوانان از مدرسه آغاز می‌شود و این مهم باید باور شود که این مسئله بدون حضور یک معلم  انقلابی و دلسوز که ریشه در ولایت و اسلامیت دارد قابل تصور نیست.

,

توکلی ادامه داد: بنا به گفته رهبر انقلاب اگر دستگاه های تربیتی توانستند این نسل رو به رشد را به شکل درست تربیت کنند این حرکت سریع و پرشتاب پیش خواهد رفت؛ بنابراین آموزش و پرورش باید به سمت و سوی آموزش مفاد بیانیه پیش رود تا دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با اصول و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب آشنا شده و به ارزش و اهمیت آن پی برده و آگاهی های لازم را داشته باشند.

,

این معلم کرمانی با تأکید بر اینکه بسیج دانش آموزی، انجمن‌های اسلامی، شورا و سازمان های دانش آموزی و امور پرورشی در این امر خطیر موثر هستند، اظهار کرد: معلمان،  مربیان و دانش‌آموزان باید به عنوان سرباز ولایت در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کند و لازمه این کار افزایش روحیه نشاط و شادابی معلمان و دانش آموزان است.

,

وی تصریح کرد: چنانچه بیانیه گام دوم انقلاب به طور جدی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و سازمان های تابعه قرار گیرد؛ اهداف بیانیه سریع تر تحقق خواهد یافت.

,

راه آرمان: ضمن تشکر از همراهی و پاسخگویی شما به عنوان سخن پایانی بفرمائید فرهنگیان چه مشکلاتی دارند که وزارت آموزش و پرورش باید در راستای مرتفع شدن آنها اقدام اساسی انجام دهد؟

, راه آرمان: ضمن تشکر از همراهی و پاسخگویی شما به عنوان سخن پایانی بفرمائید فرهنگیان چه مشکلاتی دارند که وزارت آموزش و پرورش باید در راستای مرتفع شدن آنها اقدام اساسی انجام دهد؟, راه آرمان: ضمن تشکر از همراهی و پاسخگویی شما به عنوان سخن پایانی بفرمائید فرهنگیان چه مشکلاتی دارند که وزارت آموزش و پرورش باید در راستای مرتفع شدن آنها اقدام اساسی انجام دهد؟,

طرح رتبه بندی معلمان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد

, طرح رتبه بندی معلمان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد, طرح رتبه بندی معلمان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد,

معصومه خدادادی با تأکید بر اینکه معلمان مشکلات متعددی را دارند، گفت: اگر باور داریم که آموزش و پرورش زیربنایی ترین نهاد جامعه است و رشد و تعالی نیروی انسانی کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است، باید دقت داشته باشیم که تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه رسالت های معلمی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی نیازمند توجه ویژه مدیران عالی این دستگاه و سایر دستگاهها به مفاد و محتوای این اسناد و مجریان اصلی یعنی جامعه فرهنگی کشور است.

,

این معلم کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: چرا که محصول تلاش معلم پایه ریزی تمدن نوین، ساختن هویت و فرهنگ یک ملت است و چیزی بالاتر و با اهمیت تر از تمدن و هویت سازی در گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

,

علی توکلی نیز در این رابطه ابراز کرد: با توجه به اینکه معلمین نقش کلیدی در تربیت فرزندان این جامعه دارند؛ باید به مشکلات آنها توجه بیشتری شود چرا که اگر معلم دغدغه نداشته باشد، تمام هم و غم خود را معطوف به دانش آموزان می کند و این یک سرمایه گرانبها است که باید به آن توجه جدی شود.

,

این معلم کرمانی با تأکید بر اینکه طرح رتبه بندی معلمان، مسئله ای است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: معتقدم آموزش و پرورش از جریانات سیاسی باید مجزا شود، چرا که بر افکار و رفتار جامعه و دانش آموزان تأثیر گذار است و باید این مهمر ا بدانیم که معلمی شغل انبیاست و دبیران، ا و باید این مهم را بدانیم که معلمی شغل انبیاست و دبیران، متولیان رشد و معلمین باید به این دید به آموزش و پرورش بنگرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه