اخبار داغ

درخواست تعزیه‌خوان پیشکسوت از مسئولان؛

صفاریان: بودجه و مکان اختصاصی برای تعزیه درنظر بگیرید

صفاریان: بودجه و مکان اختصاصی برای تعزیه درنظر بگیرید
مرتضی صفاریان گفت: ما تعزیه‌خوان‌ها از اینکه نمی‌توانیم دور هم جمع شویم دلتنگ شده‌ایم. امیدوارم مسئولان به تعزیه بها بدهند که اگر این‌گونه نشود، چند سال دیگر تعزیه از بین می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی صفاریان یکی از تعزیه‌خوانان پیشکسوت ایرانی درباره فعالیت این روزهای خود گفت: اخیراً یک مراسم تعزیه را به ما اعلام کرده و نقش‌ها را هم تعیین کرده بودند ولی آن مراسم در نهایت به خاطر همه‌گیر شدن موج چهارم کرونا در کشور لغو شد. ما در منزل خودمان نیز هیئت هفتگی داشتیم و دور همدیگر می‌نشستیم که آن را هم به خاطر کرونا تعطیل کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او ادامه داد: سال گذشته روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) ما را از طرف حوزه علمیه اصفهان دعوت کردند تا تعزیه اجرا کنیم. یک حسینیه بزرگ داشتند که در آن را بستند و کسی را هم راه ندادند. ما رفتیم تعزیه را به صورت زنده اجرا کردیم که آن تعزیه فیلمبرداری شد.

,

این تعزیه‌خوان افزود: اگر یک چنین برنامه‌هایی مجدد به صورت مجازی برگزار شود خوب است. ما در ماه رمضان سال گذشته نیز چندین برنامه در حوزه هنری داشتیم. از پیشکسوتان تعزیه دعوت کرده بودند که مراسم خوبی شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. پس از آن برنامه‌ها از جاهای مختلف تماس می‌گرفتند و می‌گفتند از تماشای تعزیه لذت برده‌اند.

,

, ,

صفاریان با انتقاد از اینکه به تعزیه بها داده نمی‌شود، عنوان کرد: پیشنهاد بنده به مسئولان این است که به تعزیه بها بدهند. اگر به تعزیه بها نمی‌دهند، پس این نشان درجه یک را چرا به من داده‌اند؟ ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم که چند جای شهر را به ما بدهند و یک بودجه‌ای را هم برای تعزیه در نظر بگیرند.

,

وی گفت: جوان‌های زیادی از شهرستان‌ها با ما تماس می‌گیرند. آن‌ها تعزیه را دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند. ما شاگردی داشتیم که از کهگیلویه و بویراحمد می‌آمد. او می‌گفت من روزی چهار ساعت اضافه جوشکاری می‌کنم تا خرج رفت و برگشتم با اتوبوس را دربیاورم. یعنی تعزیه چنین عاشقان و علاقه‌مندانی دارد، منتها به این هنر بها نمی‌دهند.

,

مرتضی صفاریان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به حق این ماه عزیز، بیماری کرونا هرچه سریع‌تر از همه عالم ریشه‌کن شود. ما تعزیه‌خوان‌ها از اینکه نمی‌توانیم دور هم جمع شویم دلتنگ شده‌ایم. برخی تلفن می‌کنند و می‌گویند دو خط تعزیه از پشت تلفن برای ما بخوان، می‌گویم تعزیه باید ۱۰ - ۱۵ نفری باشد تا تعزیه شود، وگرنه مداحی می‌شود. امیدوارم به تعزیه بها بدهند. اگر به تعزیه بها ندهند، چند سال دیگر از بین می‌رود.

,

انتهای پیام/

,

منبع:هنرآنلاین

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه