اخبار داغ

عملکرد فله ای شورای پنجم حتی در روزهای پایانی!

چگونه خسارت ۱.۵میلیاردی جنگل یزدباف با ۵۰ میلیون تومان ماست مالی شد؟!

چگونه خسارت ۱.۵میلیاردی جنگل یزدباف با ۵۰ میلیون تومان ماست مالی شد؟!
با رأی برخی اعضای شورای شهر جریمه ۱.۵ میلیاردی تغییر کاربردی اراضی یزدباف به ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شرکت یزدباف به دنبال تغییر کاربری زمین 52 هزار متری متعلق به این شرکت که قبلا به جنگل یزدباف معروف بوده، است، 9 هزار متر از وسعت این زمین در سال 1363 با درخواستی که ارائه شده است برای ساخت سوله، پارکینیگ و فضای اداری کم شده و هم اکنون تقریبا 43 هزار متر از این زمین مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

براساس مستندات سازمان سیما و منظر شهرداری یزد و نقشه‌های هوایی که از چهار دهه گذشته در اختیار دارد این زمین که به جنگل یزدباف هم معروف بوده است پر از درخت بوده و کاربری آن باغات و زمین زارعی محسوب می‌شود و طی 40 سال گذشته به مرور، درختان این زمین قطع شده و به یک زمین افتاده تبدیل شده است.

,

, ,

به دنبال درخواست شرکت یزدباف برای تغییر کاربری، شرکت سیما و منظر شهرداری براساس نقشه‌هایی هوایی از سال‌های گذشته این زمین را زراعی و جز باغات می‌داند و جریمه حداقل 1.5 میلیاردی برای تغییر کاربری این زمین و پرداخت آن به شهرداری در نظر گرفته شده است اما با اعتراضی که از طرف این شرکت صورت گرفته این موضوع در کمیسیون مربوطه و شورای شهر یزد مطرح شده است.

,

برخی اعضای شورای شهر یزد شامل عامری، سفید و قمی با اختیاراتی که داشتند با استناد به لایحه‌ای از شورای عالی استان‌ها که چنانچه به ازای هر 16 متر یک درخت وجود داشته باشد این زمین، جز باغ محسوب می‌شود و گرنه جز باغ محسوب نمی‌شود با بازدید سه کارشناس از این زمین، مبلغ جریمه 1.5 میلیاردی را به مبلغ 50 میلیون تومان کاهش دادند.

,

, ,

 

,

این در حالی است که این زمین که قبلا به دلیل وجود انبوه درختان به جنگل یزدباف معروف بوده است هم اکنون به زمینی بی آب و علف تبدیل شده است و نمی‌توان براساس لایحه شورای عالی استان‌ها تصمیم‌گیری کرد ضمن آنکه نقشه‌های هوایی این منطقه گویای همه چیز در مورد این زمین است و ملاک تصمیم‌گیری در مورد آن هم این نقشه‌های هوایی است.

,

از طرفی یکی از اعضای شورای شهر، به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت یزدباف است و شرکت یزدباف با استفاده از نفوذ و رانت این عضو و همراهی موافقان طیف سیاسی خود، توانسته جریمه 1.5 میلیاری را که با وجود متراژ و ارزش بالای زمین و موقعیت مکانی بسیار خوب آن مبلغ ناچیزی برای شرکت یزدباف محسوب می‌شود را به 50 میلیون تومان کاهش دهد.

, از طرفی یکی از اعضای شورای شهر، به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت یزدباف است و شرکت یزدباف با استفاده از نفوذ و رانت این عضو و همراهی موافقان طیف سیاسی خود، توانسته جریمه 1.5 میلیاری را که با وجود متراژ و ارزش بالای زمین و موقعیت مکانی بسیار خوب آن مبلغ ناچیزی برای شرکت یزدباف محسوب می‌شود را به 50 میلیون تومان کاهش دهد.,

, , ,

گفتنی است مرجع رسمی اعلام نظر در خصوص زمین های زراعی، باغات و .. سازمان سیما و منظر شهرداری است و با اعتراض صورت گرفته از سوی شرکت یزدباف نسبت به نظر این سازمان، ابوترابی، شایق، جورابی و نیکنام  در جلسه طرح این موضوع در شورای شهر مخالفت خود را اعلام کرده‌اند و سفید، عامری و قمی از جمله کسانی بودند که با استفاده از اختیارات شورا و استناد به لایحه شورای عالی استان‌ها، به پرداخت تنها  50 میلیون تومان از سوی شرکت یزدباف برای تغییر کاربری این زمینه موافقت کرده‌اند.

,

حال سوال اینجاست این اعضای موافق شورای شهر یزد بر اساس کدام تصاویر هوایی و برای کدام زمان تصیمیم به این رای گرفته اند؟ حضورعضو شورای شهر یزد به عنوان عضو هیئت مدیره یزدباف چه میزان در این ماجرا نقش داشته است؟

,

با این عملکرد فله ای شورای شهر پنجم چیز عجیبی نیست که اکثر اعضای فعلی که برای دوره بعدی ثبت نام کرده اند رد صلاحیت شده اند، رانت و نفوذ در برخی تصمیمات شورای پنجم شهر یزد به اندازی شفاف است! که هیچ شوینده ای نمی تواند لکه ننگ ان را بر این دوره از شورا پاک کند!

,

انتهای پیام/س*

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه