اخبار داغ

آمریکا:

بازبینی سیاست‌ها درقبال کره شمالی، خصومت را دنبال نمی‌کند

بازبینی سیاست‌ها درقبال کره شمالی، خصومت را دنبال نمی‌کند
مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به هشدارهای اخیر کره شمالی مدعی شد، برنامه بازبینی سیاست‌های واشنگتن در قبال پیونگ یانگ هدف خصومت را دنبال نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت، واشنگتن قصد ندارد مواضع خصمانه‌ای در برابر پیونگ‌یانگ اتخاذ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سالیوان در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» مدعی شد: «سیاست ما در قبال کره شمالی با هدف خصومت نیست، هدف آن [رسیدن به] راه حل است».
,
 
,
این مقام آمریکایی تأکید کرد، واشنگتن اخیراً بازبینی سیاست‌ها در قبال کره شمالی را به اتمام رسانده است که «هدف آن خلع سلاح اتمی کامل شبه‌جزیره کره است».
,
 
,
او در ادامه گفت:‌ «در حال آماده شدن برای دیپلماسی به منظور رسیدن به این هدف نهایی و تلاش بر روی اقداماتی عملی هستیم که بتوانند به ما در پیشرفت در این زمینه کمک کنند».
,
 
,
سالیوان افزود:‌ «باور داریم که به‌جای "همه‌ چیز در قبال همه‌ چیز" یا "هیچ‌ چیز در برابر هیچ چیز"، رویکردی عملی‌تر، سنجیده‌تر و تدریجی‌تر وجود دارد که بهترین شانس برای حرکت دادن توپ در زمین جهت کاستن از چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای کره شمالی خواهد بود».
,
 
,
اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری رسمی کره شمالی (کِی‌سی‌ان‌اِی)، بامداد یکشنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور گزارش داد: «اظهارات بایدن و بازنگری در سیاست‌ها، نشان داد که می‌خواهد سیاست خصمانه در قبال کره شمالی را حفظ کند».
,
 
,
بایدن بامداد پنجشنبه طی اولین سخنرانی خود در کنگره به عنوان رئیس‌جمهور، مدعی شده بود: «درخصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی، که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهان است، ما از نزدیک با متحدان خود کار می‌کنیم تا تهدیدهای مطرح‌شده از سوی آن دو کشور را از طریق دیپلماسی و بازدارندگی سخت، برطرف کنیم».
,
 
,
«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی چندی پیش به دولت بایدن هشدار داده بود اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند. 
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه