اخبار داغ

شکوه بندگی و تجلی ایمان؛

شب قدر؛ فرصتی برای خودسازی/ شبی که راه تکامل و بندگی انسان هموار می شود

شب قدر؛ فرصتی برای خودسازی/ شبی که راه تکامل و بندگی انسان هموار می شود
طبق گفته شماری از کارشناسان مذهبی، شب قدر فرصتی برای خودسازی است، در چنین شبی راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ رمضانی دیگر در حال سپری شدن است و به شب هایی رسیدیم که قدر نام گرفته، در شب هایی که برتر از هزار ماه است، زیر سقف بلند آسمان نشستیم تا لحظاتی سرشار از اخلاص را رقم زنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

آری بار دیگر فرصتی فراهم شد تا دست هایمان را عاجزانه به درگاه ایزد منان دراز کنیم و از خدواند متعال بخواهیم تا قلم عفو بر گناهانمان بکشد تا دفتر سرنوشتمان سرشار از پاکی و طهارت شود.
 
دست به دعا شدیم تا راه تکامل و بندگی برایمان هموار شود و با استفاده از این فرصت خودی دیگر بسازیم و برای زندگی سرشار از معنویت و با تجلی ایمان تلاش کنیم.
 
شبی که همه امور مقدر می شود
 
در همین راستا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فضلیت شب های قدر و بهره گیری مسلمانان، بیان کرد: در شب نزول قرآن، امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع خواهد شد، مقدر می شود.
 
وی افزود: آنچه مشترک در بین مذاهب اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه است، شب قدر در یکی از شب های ماه مبارک رمضان به خصوص 10 شب آخر اتفاق افتاده است.
 
امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: همانطور که در قرآن و سوره قدر خداوند میفرمایند که نزول قطعی قرآن بر نبی مکرم اسلام  (ص) در همین شب قدر نازل شده، فضلیت این شب ها کلام وحی برای همه مسلمین تعریف کرده و جایگاه آن مشخص شده که فضلیت های بسیار بالایی دارد.
 
شب بارش رحمت الهی

 
وی ادامه داد: شب قدر از شب هایی است که رحمت خدای سبحان مانند باران بر همه بندگان و مخلوقات می بارد، رحمتی الهی که برای همه مسلمین شیعه و سنی نازل می شود.
 
قاسمی زاده اذعان کرد: ما باید در این شب ها توفیق بندگی از خدا و توبه به ویژه توبه برگناهان گذشته را طلب کنیم و یاد بگیریم و از خدا استنداد کنیم و به واسطه شفاعت نبی مکرم اسلام (ص) و در راه اهل بیت (ع) قدم بر داریم.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از فضایل و برترین اعمال  مسلمین به علم ورزی در شب های قدر است، اضافه کرد: نه تنها در شب قدر بلکه در تمامی وقت ها باید به دنبال علم و دانش باشیم، آنچه عبودیت ما را نزد خدای سبحان بالا می برد خرد ورزی، دانش اندوزی است که تعالی و تکامل، خرد فردی و جمعی را به همراه دارد.
 
امام جمعه موقت چابهار گفت: عبادت به تنهایی کافی نیست، آنچه در پرتو این عبادت ما را به رشد و تعالی و تکامل می رساند علم اندوزی است.
 
بهترین فرصت برای خودسازی
 
وی از ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت برای خودسازی یاد کرد و افزود: در این ماه مبارک که ماه مهمانی خداوند است، باید انسان در خود تحول ایجاد کرده و به اصلاح شیوه زندگی گذشته خود بپردازد.‌
 
قاسمی زاده خاطرنشان کرد: یکی از الطاف بزرگ خدای متعال نسبت به امت رسول الله(ص)، قراردادن ماه پربرکت رمضان است، که در آن شب پر فضیلت و سرشار از خیر و برکت را برای خودسازی انسان‌ها و زدودن گناهان و پلیدی‌ها قرار داده است.
 
عوامل و آثار عظمت شب قدر
 
حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مسائل مذهبی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: ماه رمضان با ارزش ترین ایام سال است، علت با ارزش بودن این ماه مبارک هم شب قدر و نزول قرآن است، همان گونه که در ادعیه، روایات و قرآن این موضوع مطرح شده است.
 
وی با بیان این که شب قدر از یکسری عوامل و آثاری برای عظمت برخوردار است، ادامه داد: عوامل عظمت لیله مبارکه قدر، همان نزول قرآن بوده و جریان نزول ملائکه و این امور به تبع نزول قرآن است.
 
این کارشناس اضافه کرد: نکته مهم وجود امام معصوم (ع) و برگزیده خداوند است که قرآن بر قلب پیامبر (ص) نازل شده و بعد از ایشان هم ملائکه در محضر امام زمان و حجت خدا که توسط رسول اکرم (ص) معرفی شده، می آیند که از عوامل عظمت لیله قدر محسوب می شود.
 
وی درباره آثار شب قدر گفت: مهمترین اثر این شب های مبارک، رشد و تعالی انسان است که سِر آن در تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) است، کسی که بتواند در شب قدر خودش را به ریسمان الهی و عروه وثقی پروردگار برساند و آن را محکم بگیرد، به طور قطع رشدی نصیبش خواهد شد که برابر با یک عمر تلاش است.
 
اصغری حسامیه ادامه داد: کسی که تمسک به امام زمان کند و بتواند به این عروه وثقی الهی یعنی قرآن و اهل بیت (ع) که در حال حاضر حضرت مهدی موعود (عج) است، تمسک کند و این ریسمان الهی را محکم بگیرد، رشد و تعالی نصیب وی می شود.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
, شبی که همه امور مقدر می شود, شبی که همه امور مقدر می شود,
,
,
,
,
,
,
,  
شب بارش رحمت الهی
,  
شب بارش رحمت الهی
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهترین فرصت برای خودسازی, بهترین فرصت برای خودسازی,
,
,
,
,
,
, عوامل و آثار عظمت شب قدر, عوامل و آثار عظمت شب قدر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه