اخبار داغ

استاد خارج فقه:

شهادت امیرالمومنین(ع) در امتداد بی‌بصیرتی کوفیان رخ داد/ فرجام برجام در انتظار مذاکرات بدون راستی‌آزمایی دولت

شهادت امیرالمومنین(ع) در امتداد بی‌بصیرتی کوفیان رخ داد/ فرجام برجام در انتظار مذاکرات بدون راستی‌آزمایی دولت
احمد شیخ بهایی گفت: در جنگ طولانی صفین هزاران نفر شرکت کردند، اما در نهایت در ماجرای قرآن بر نیزه کردن دشمن به دلیل عدم بصیرت سیاسی لازم گرفتار شدند و نتوانستند تفاوت بین قرآن نوشته شده بر روی کاغذ را از امیرالمومنین(ع) که قرآن ناطق هستند، تشخیص دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقه در کرمان در ارتباط با جزئیات شهادت حضرت علی(ع) و رفتار کوفیان در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: در بررسی عملکرد مردم کوفه می بینیم که پیش از وقوع جنگ صفین مردم کوفه مدافع امیرالمومنین(ع) بودند و در جنگ ها پا در رکاب ایشان می جنگیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در جنگ طولانی صفین هزاران نفر شرکت کردند، شهدای بسیاری در راه اسلام فدا کردند و خسارات بسیاری متحمل شدند، اما در نهایت در ماجرای قرآن بر نیزه کردن دشمن به دلیل عدم بصیرت سیاسی لازم گرفتار شدند و نتوانستند تفاوت بین قرآن نوشته شده بر روی کاغذ را از امیرالمومنین(ع) که قرآن ناطق هستند، تشخیص دهند.

,

استاد درس خارج فقه در کرمان بیان کرد: پس از سخنرانی حضرت علی(ع) برای روشنگری ماجرا از جمعیت ۱۲ هزار نفره یاران این حضرت ۸ هزار نفر برگشتند و ما بقی بر موضع اشتباه خود پافشاری کردند.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی عنوان کرد: عده ای با این عقیده که قرآن محترم است و بی وضو نمی توان به آن دست زد به این نتیجه رسیدند حال که قرآن بر سر نیزه رفته نباید به سمت دشمن تیری پرتاب کرد.

,

وی یادآور شد: پس از ماجرای قرآن بر نیزه کردن دشمن عده ای بی بصیرت با محکوم کردن پذیرش حکمیت بیان کردند که حکومت برای خداست اما از این مسئله غافل شدند که حکومت خدا در زمین باید توسط انسان ها اجرا شود، پس از آن حضرت را گناهکار و کافر خواندند و در نهایت تصمیم به قتل ایشان گرفتند.

,

استاد درس خارج فقه در کرمان ابراز کرد: پس از این جریان جامعه مملو از شبهات عده ای بی بصیرت شد، از سوی دیگه خستگی از جنگ و فتنه های متعدد معاویه سبب شد تا ذهنیت جامعه خراب شده و حضرت علی(ع) تنها ماند و در نهایت با شهادت ایشان و در زمان امام حسن(ع) منجر به صلح اجباری شد.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی تاکید کرد: در این زمان کنونی نیز عده ای علاوه بر آنکه تخلفاتی انجام می دهند خود را نیز اعلم و صاحب نظر می دانند از این رو در مواقعی با پافشاری بر نظر اشتباه خود جامعه را دچار مشکل کردند.

,

وی ادامه داد: نمونه ای از این پافشاری اشتباه را در فتنه ۸۸ مشاهده کردیم، رهبری با وجود آنکه واقعیت را بیان کردند اما عده ای با نپذیرفتن حقیقت ماجرا و کشاندن اعتراضات به خیابان ها خسارت های بسیاری را بر کشور تحمیل کردند.

,

فرجام برجام در انتظار مذاکرات بدون راستی آزمایی دولت

, فرجام برجام در انتظار مذاکرات بدون راستی آزمایی دولت, فرجام برجام در انتظار مذاکرات بدون راستی آزمایی دولت,

استاد درس خارج فقه در کرمان مطرح کرد: فتنه ۸۸ حاصل بی بصیرتی عده ای خاص بود در جایی که حقیقت ماجرا روشن است اما عده ای سعی در انحراف جامعه دارند، در ماجرای مذاکرات برجام با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردن باز هم عده ای تخلف کردند و در نهایت با وجود آنکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرد طرف مقابل عهد شکنی کرد.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی متذکر شد: در جریان مذاکرات کنونی نیز با وجود آنکه رهبری بر برداشته شدن یک جای تحریم ها و راستی آزمایی تاکید دارند، اما شواهد از حرکت جریان مذاکرات به سمت و سویی دیگر حکایت دارد که نهایت آن به نتیجه برجام ختم می شود.

,

وی افزود: تجربه نشان داده هر کجا که مسئولان به منویات رهبری گوش فرا داده و مردم حامی بودند، نتیجه مثبتی حاصل شده همچون پیشرفت در مسئله موشکی و هسته ای اما هر کجا که به سخنان رهبری بی توجهی شده ضربه آن را خوردیم همچوم برجام و مسائل اقتصادی.

,

استاد درس خارج فقه در کرمان اذعان کرد: لازمه رفع این مشکلات مطالبه گری مردم است و رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم مطالبات را پیگیری کرده تا به مرحله عمل برسند.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مردم در این زمان باید ۲ اقدام را انجام دهند، در ابتدا مشارکت باید حداکثری باشد، تنور انتخابات داغ شود و از سوی دیگر فرد اصلح به میدان آید و همه به او رای دهند تا صالح ترین فرد مسئولیت را بر عهده گیرد.

,

وی در پایان یادآور شد: البته برای تحقق این امر باید از ابزارهای مناسب استفاده کرده و از دروغ، تهمت و شایعه پراکنی خودداری شود، تبلیغ از مسیر صحیح انجام شود و به گفته های فضای مجازی توجه نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه