اخبار داغ

زنگ خطر برای مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی؛

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها؛ رفوزه کلاس مقابله با کرونا/ فعلا خبری از پایان پیک چهارم در استان نیست!

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها؛ رفوزه کلاس مقابله با کرونا/ فعلا خبری از پایان پیک چهارم در استان نیست!
استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص میزان رعایت دستورات بهداشتی مقابله با کرونا در رده‌های آخر قرار دارد و همین مساله باعث خواهد شد پیک چهارم کرونا در این استان همچنان فعال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس بابک دین‌پرست، معاون توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان‌های کشور، در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی خاطر نشان کرد؛ در بازه زمانی یاد شده، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح چهار استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد بین ۳۳ تا ۴۸ درصد بوده است.

,

این آمار از میزان رعایت از دستورالعمل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد در حالی اعلام شده است که در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه نیز شاهد همین وضعیت در استان بودیم که امار بالای میزان مبتلایان و همچنین مرگ و میرهای ناشی از کرونای در هفته‌های اخیر مبین و تایید کننده همین مساله است.

,

با وجود محدودیت های شدید کرونایی در شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی در استان اما هنوز هم افراد زیادی هستند که گویا کرونا را شوخی گرفته اند و رعایت بهداشت را مساله ای بچه بازی می‌دانند.

,

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا همچنین افزود: استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها، در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه، بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بود، در دوره زمانی ۱ تا ۸ اردیبهشت، در گروه استان‌هایی قرار گفته‌اند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها بین ۳۳ تا ۴۷ درصد بوده که نشان از ثابت بودن وضعیت و حتی تنزل میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از این استان‌ها دارد.

,

بدون شک با ادامه روند عدم رعایت دستورات بهداشتی پیشگیری از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان شاهد وضعیت قرمز در بیشتر شهرستان‌های استان خواهیم بود.

,

آمار ۳۳ تا ۴۷ درصدی رعایت نکات بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد در حالی ثبت شده است که به گفته دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا سطح مورد انتظار از اجرای پروتکل‌های بهداشتی، برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم، حداقل ۹۰ درصد است که همین مساله باید زنگ خطری برای مسئولان استانی باشد که تا رسیدن به میانگین مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه