اخبار داغ

پس از گذشت ۳ روز از حادثه معدن زغال سنگ "طزره"؛

تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای امدادی برای نجات حادثه‌دیدگان تا امروز نتیجه‌ای نداشت/ شرایط بسیار دشوار امدادرسانی

تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای امدادی برای نجات حادثه‌دیدگان تا امروز نتیجه‌ای نداشت/ شرایط بسیار دشوار امدادرسانی
فرماندار دامغان با اشاره به شرایط بسیار دشوار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان معدن طزره گفت: تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی برای نجات حادثه‌دیدگان نتیجه نداشته و تیم‌های تخصصی در دو بخش در حال تلاش برای رسیدن به کارگران محبوس شده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان پس از بازدید از معدن زغال سنگ طزره در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان معدن گفت: با اعضای ستاد مدیریت بحران جاسه ای با شرکت البرز شرقی برگزار شد و ابعاد مختلف این اتفاق مورد بررسی قرار گرفت و هم چنان تلاش برای نجات حادثه دیدگان به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مرآت,

بندرآبادی با اشاره به بالا بودن حجم ریزش معدن خاطر نشان کرد: متاسفانه 35 متر ریزش در یک تونل 70 متری و محبوس شدن دو کارگر معدن در این محدوده، با وجود حضور تیم های امدادی بسیار خوب شرکت البرز شرقی، شرایط سختی را به وجود آورده است و حفر تونل های مختلف برای رسیدن به حادثه دیدگان در این چند روز نتیجه نداشته است.

,

وی افزود: به جهت ادامه تلاش برای نجات حادثه دیدگان معدن، برنامه ریزی های مختلف انجام شده و تیم های تخصصی در قالب 5 تیم 30 نفره شکل گرفته و در حال حاضر در شیفت های مختلف و به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای رسیدن به محل حادثه و نجات کارگران هستند.

,

فرماندار شهرستان دامغان در توضیح اقدامات تیم های تخصصی تصریح کرد: تیم های تخصصی امداد در 2 جبهه مختلف در حال تلاش هستند که تونل اصلی حادثه دیده برای استحکام بخشی و تعریض تونل با هدف تخلیه سریع نخاله ها و آوار و ایجاد حفره از سطح زمین برای ورود به تونل با هدف دسترسی سریع و نجات کارگران را شامل می شود. 

,

بندرآبادی با بیان اینکه تلاش تیم های امدادی تا این لحظه بسیار برنامه ریزی شده، منسجم و خوب بوده است اظهار کرد: با وجود بی نتیجه ماندن تلاش تیم های امدادی و تیم های تخصصی در ایجاد تونل ها و حفره های موازی در بخش های مختلف برای دسترسی به محل محبوس شدن کارگران، تلاش با برنامه ریزی و اقدام جدید به صورت شبانه روزی ادامه داشته و با حضور تیم های تخصصی امدادی دیگر از معادن استان گلستان امیدواریم به زودی خبر های خوبی به ما برسد.

,

وی با اشاره به ضرورت ایمن سازی تونل بیان کرد: با تلاش تیم های تخصصی بیش از 5 متر از آوار تخلیه شده اما ضرورت ایمن سازی تونل با شرایط خاص و تخصصی خود، ریزش تخته سنگ های بزرگ و فراتر از ظرفیت دهانه تونل برای خروج آن در محل حادثه و اهمیت ایمنی امدادگران سرعت پیشرفت را فرسایشی کرده است.

,

فرماندار شهرستان دامغان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت درباره احتمال زنده ماندن کارگران حادثه دیده گفت: کارگران معدن برای روز های بحران تحت آموزش قرار می گیرند اما ریزش معدن یکی از اتفاقات ناگوار بوده و امیدواریم ریزش آوار آسیب جسمی به کارگران وارد نکرده باشد و تهویه های مصنوعی که در معادن وجود دارد و جریان هوادهی دستگاه پیکور کارگران سالم و برقرار بوده و قطع نشده باشد تا به امید خدا و دعای مردم، این دو کارگر سالم از این شرایط خارج شوند.

, خبرنگار مرآت,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه