اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

دیدگاه اهل سنت نسبت به امام علی(ع) یک عقیده است

دیدگاه اهل سنت نسبت به امام علی(ع) یک عقیده است
ماموستا عبدالرحمن مرادی گفت: دیدگاه اهل سنت نسبت به امام علی(ع) یک عقیده است و ایشان را امام، از اهل بیت مکرم، اصحاب معظم، خلفای راشد، پسر عموی پیامبر اسلام(ص)، باب علم پیامبر(ص)، شجاع و دارای کرامات عدیده، ظاهره و عدالت کامله می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با تسلیت شهادت مولی الموحدین اسدالله الغالب امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) اظهار داشت: بحث از شخصیت بسیار بزرگ حیدر کرار امیر المؤمنین علی بن ابی طالب(ع) بسیار سنگین است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه  افزود: علی بن ابی طالب(ع) شخصیتی است که قرآن، سنت، اصحاب، اهل بیت(ع)، علمای اسلام و حتی دشمنان اسلام به بزرگیشان صحه گذاشته اند.

ماموستا مرادی گفت: در قرآن از امیرالمومنین علی(ع) اینگونه یاد شده است: "افمن کان مومنا کمن کان کافرا؟ آیا کسی که مؤمن است با شخصی که فاسق است برابر است ؟هرگز برابر نیستند." که عطابن یسار فرموده: این آیه و ده ها آیه دیگر در مدینه منوره در فضل علی بن ابی طالب(ع) نازل شد.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) هم در مورد امیرالمومنین علی(ع) فرمودند: یاعلی حبک من الایمان ای علی محبت تو از علایم ایمان است.

وی  تصریح کرد: همچنین ابن عباس می فرماید: نزدیک به سیصد آیه در قرآن در فضلیت علی ابن ابی طالب نازل شده است و امام همام و مفسر بزرگ اسلام فخرالدین رازی نیز فرمودند هرکسی علی بن ابی طالب را برای دینش برگزیند در اصل به عروه الوثقی تمسک جسته است.

ماموستا مرادی گفت: دیدگاه اهل سنت نسبت به امام علی(ع) یک عقیده است و ایشان را امام، از اهل بیت مکرم، اصحاب معظم، خلفای راشد، پسر عموی پیامبر اسلام(ص)، باب علم پیامبر(ص)، شجاع و دارای کرامات عدیده، ظاهره و عدالت کامله می دانند تاجایی که در ایام ضربت خوردن به فرزندشان امام حسن(ع) توصیه فرمودند: "فرزندم به حقی که برتو دارم با اسیر خود (ابن ملجم)مدارا کن وخوش رفتار ومهربان ودلسوز باش،از آنچه می خوری به او بخوران و از آنچه می نوشی به او بنوشان ودست وپای اورا در غل وزنجیر نکن و این نهایت جوانمردی، خدایی بودن، تقرب و بزرگ منشی مردی است که تربیت یافته مکتب نبوی است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: امام علی(ع) عادل، صالح، متقی است و تو چه میدانی علی(ع) کیست؟

شخصیتی که قرآن ناطق بود اما بر زمین راه می رفت و با وجود خوارج که العیاذ بالله قرآن ناطق و زنده را مشرک پنداشتند و به پندارهای اشتباه و تفاسیر رای خود پرداختند و با شعار لاحکم الا لله دستشان به پاک ترین، عظیم ترین، عادل ترین و عالمترین فرد سرزمین آلوده شد و با شعار " لا حکم الا لله" در قالب کلمه ای حق اراده باطل را از آن کردند!.

ماموستا مرادی تصریح کرد: خوارج تفسیر عملی قرآن را رها کرده و به تفسیر باطل و رای ناقص خود اکتفا کردند تا جایی که به این نتیجه رسیدند که علی(ع) امام گمراهی است و با ریختن خونشان قصد تقرب الهی را داشتند که پیامبر اکرم(ص) فرمود: ای علی این محاسنت را شقی ترین مردم با خون سرت خضاب خواهد ‌کرد و همان شد که پیامبر(ص) وعده داده بود و در ماه رمضان شقی ترین مردم ابن ملجم با اندیشه باطل و غلط خویش سعید ترین مردم‌روزگار را در خانه الله به ضربت شمشیر زخمی کرد.

وی افزود: تاریخ بشر تا قام قیامت مردی دیگر همانند علی(ع) را به خود ندید و نخواهد دید.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه