اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی لرستان:

تسهیلات مشاغل‌خانگی‌ پشتیبان به فعالان صنایع دستی لرستان پرداخت می‌شود/ آموزش ۲۴۰۰ هنرجو در سال ۹۹

تسهیلات مشاغل‌خانگی‌ پشتیبان به فعالان صنایع دستی لرستان پرداخت می‌شود/ آموزش ۲۴۰۰ هنرجو در سال ۹۹
بابا حسینی گفت: تسهیلات مشاغل‌خانگی‌ پشتیبان با نرخ سود چهار درصد به فعالان صنایع دستی در استان لرستان پرداخت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین بابا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در سال ۹۹، تسهیلات مشاغل خانگی فقط به سمت پروژه‌های پشتیبان رفت، وزارت کار با این تصمیم خود افراد را به سمتی سوق داد که برای دریافت تسهیلات، مجوزهای پشتیبانی بگیرند؛ از طرفی مبلغی که برای مجوز‌های‌ انفرادی پرداخت می‌شد کم بود و عملاً با این رقم، تولید یا رشدی مشاهده نمی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: پس از این کارگاه‌هایی که در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت داشتند، توانستند مبالغی را نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند و‌ در هر کارگاه نزدیک به شش الی هفت نفر مشغول به کار شدند که باید حقوق و بیمه‌ آنها درطول‌ دوره بازپرداخت اقساط وام‌ پشتیبان توسط مسئول کارگاه پرداخت شود.

,

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: نرخ سود این تسهیلات حمایتی چهار درصد است که بیشترین مراجعه برای دریافت تسهیلات، مربوط به رشته‌های چرم، گلیم‌محلی، ماشته‌بافی، تراش‌سنگ‌های‌قیمتی ونیمه‌قیمتی بوده است.

,

وی بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین جهاد دانشگاهی و وزارت‌کار بسته شده، لازمه دریافت تسهیلات مشاغل‌خانگی‌پشتیبان این است که طرح‌های متقاضیان از طرف جهاد دانشگاهی تاییدصلاحیت شود.

,

باباحسینی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته با اعمال محدودیت‌های لازم، حدود ۲۲ دوره آموزشی برگزار و دو هزار و ۴۰۰ هنرجو در ۱۱ شهرستان آموزش‌ دیدند و دوره‌های‌ آنها به صورت صد درصد در سال ۹۹ به پایان رسید.

,

وی خاطرنشان کرد: امسال هم نیازسنجی رشته‌های مختلف در شهرستان‌ها انجام شده و با اعتباراتی که داده خواهد شد سعی می‌کنیم از اواخر خرداد و اوایل تابستان، کلاس‌های آموزشی‌ را با رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و با تعداد ساعات و افراد کمتر برگزار کنیم.

,

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: در گذشته هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده داشتیم ولی در حال حاضر تعداد ۴۰۰ نفر در زمینه صنایع دستی به جز فرش، بیمه شده داریم که امیدواریم با کمرنگ شدن ویروس کرونا و ابلاغ اعتبارات، بتوانیم علاوه بر برگزاری کلاسهای آموزشی‌ به صورت کامل، بازارچه‌های فصلی و مختلفی که سالهای گذشته برپا می‌شد را برگزار کنیم و جایگاه مناسبی که از قبل در کشور داشتیم را دوباره به دست آوریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه