اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اعلام کرد

حجم کم تخریب بناهای تاریخی در بارندگی‌های اخیر استان نسبت به قبل

حجم کم تخریب بناهای تاریخی در بارندگی‌های اخیر استان نسبت به قبل
فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از حجم کم تخریب بناهای تاریخی در بارندگی‌های اخیر استان نسبت به قبل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در پاسخ به سؤال اینکه آیا بناهای تاریخی به علت بارش و جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌ها با آسیب مواجه شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر، برخی از بناهای تاریخی هم با آسیب‌هایی مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه حجم آسیب‌ها به بناهای تاریخی در استان نسبت به بارندگی‌های قبل کمتر بود، افزود: در چند روز اخیر در بخش عقدا دیوار یکی از بناها و در شهرستان میبد نیز سقف و دیوار چند خانه تاریخی با تخریب روبه‌رو شد که میزان آن نسبت به گذشته قابل توجه نیست.

,

وی با بیان اینکه سال‌های قبل حجم و وسعت تخریب بناهای تاریخی به علت سیل‌ها و بارندگی‌هایی که انجام می‌گرفت به‌مراتب بیشتر از الان بود، اظهار داشت: در دوره‌های قبل حجم و گستردگی تخریب‌ها نسبت به بارندگی چند روز اخیر بسیار بیشتر بود.

,

فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های اخیر دو یا سه شهر را دربر می‌گرفت حجم تخریب‌ها به نسبت دوره‌های گذشته کمتر بود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: در بارندگی‌ها و سیل‌هایی که سال گذشته در استان یزد رخ داد، بناهای تاریخی شهرستان ابرکوه، بخش‌های پشت کوه و گاریزات با تخریب‌های سنگین مواجه شد ولی در بارش‌های اخیر چون مناطق کمتری را شامل می‌شد شاهد تخریب‌ها و خسارت‌های کمتری به بافت‌های تاریخی بودیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه