اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت ها علی رغم وعده ها عقب ماندگی های کرمانشاه را جبران نکرده اند

دولت ها علی رغم وعده ها عقب ماندگی های کرمانشاه را جبران نکرده اند
شهریار حیدری گفت: دولت‌ها باید توجه ویژه تری به کرمانشاه می کردند تا عقب ماندگی ها جبران شود اما به دلیل بی‌توجهی دولت‌های گذشته و این دولت، عقب ماندگی ها به صورت مستمر ادامه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره نرخ بالای تورم در استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه با وجود برخورداری از ظرفیت‌هایی چون منابع نفت و گاز، منابع طبیعی، آب فراوان، اراضی کشاورزی مرغوب، منطقه استراتژیک جغرافیایی و همسایگی با بخش کردی و عربی عراق، اما هشت سال جنگ تاثیر مستقیم منفی بر این استان به ویژه مناطق غربی کرمانشاه را به دنبال داشته است.

وی افزود: پس از جنگ و چند سال بازسازی مناطق جنگی، همچنان بخشی از روستاها به دلیل شرایط عملیاتی منطقه بازنگشتند برهمین مبنا استان کرمانشاه مستحق رشدی همه‌جانبه و تزریق اعتبارات مضاعف از سوی دولت بوده است.

حیدری تصریح کرد: با این عقب‌ماندگی هشت ساله جنگ و بازسازی کماکان فاصله بین کرمانشاه و استان‌های برخوردار وجود دارد بنابراین بر اساس توزیع قانون بودجه، اعتبارات باید بر اساس جمعیت و محرومیت استانها  تخصیص یابد.

وی افزود: استان کرمانشاه در این زمینه طی ۲۵ سال گذشته از نظر توزیع اعتبارات مظلوم واقع شده همچنین دولت‌ها باید توجه ویژه تری به کرمانشاه می کردند تا عقب ماندگی ها جبران شود اما به دلیل بی‌توجهی دولت‌های گذشته و این دولت عقب ماندگی ها به صورت مستمر ادامه داشته است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه مستحق اعتبار و توجه ویژه ای از سوی دولت است تا بتواند بخشی از عقب‌ماندگی خود را جبران کند.

حیدری خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست بیکاری حق کرمانشاه نیست زیرا با شناخت جغرافیا و ظرفیت های استان باید با بهره‌گیری و بهره مندی از منابع خدادادی  رتبه نخست اشتغال را به جای بیکاری کسب می کرد.

وی افزود: باید همایش‌های علمی پژوهشی با حضور نخبگان کشور و استان و دعوت از مسئولان اجرایی دولت برگزار شود تا عقب‌ماندگی‌های ناحق و ظالمانه ای که به دلیل بی توجهی چند دولت گذشته در حق استان کرمانشاه شده، جبران شود.

حیدری گفت: جامعه‌ ای که بالاترین نرخ بیکاری را دارد بالاترین پدیده های منفی اجتماعی نیز نظیر طلاق، سرقت و حتی قاچاق در آن وجود دارد.

وی درباره اینکه استان کرمانشاه گران ترین استان کشور شناخته شده، افزود: در استان کرمانشاه از نظر استعدادهای طبیعی مزیت‌هایی وجود دارد اما متاسفانه به موقع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و تورم اثر بیشتری بر این استان داشته است.

حیدری تصریح کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، هماهنگی میان مسئولان اجتماعی، نظارتی و نمایندگان و همراه کردن توجهات دولت کنونی و آینده امیدوار بود کرمانشاه از این وضعیت بحرانی خارج شود زیرا این وضعیت مناسب نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید زحمات دستگاه‌های اجرایی را نادیده گرفت اما این تلاش ها نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های کرمانشاه لااقل طی ۱۵ سالی که از ابتدای جنگ تا بازسازی طول کشید را جبران کند.

حیدری بیان کرد: با استناد به قانون تزریق اعتبارات مناسب و توجه دولت ها می توان نقش کرمانشاه در جنگ و محرومیت و مظلومیت مردم استان در جنگ را جبران کرد که تاکنون جبران نشده است.

وی افزود: در حال حاضر هم فاصله ۱۵ ساله ای از نظر توسعه میان استان‌های برخوردار نظیر اصفهان، تبریز، کرمان، سمنان و دیگر استان های عقبه مرز با استان کرمانشاه که به طور مستقیم درگیر جنگ بوده، وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه