شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان خراسان شمالی
ساعت: 11:41 منتشر شده در مورخ: 1400/02/15 شناسه خبر: 1730959
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

افراد دارای چند دفترچه بیمه خدمات آزاد دریافت خواهند کرد/ ۹۵ درصد پزشکان خراسان شمالی نسخه الکترونیکی صادر می کنند

افراد دارای چند دفترچه بیمه خدمات آزاد دریافت خواهند کرد/ ۹۵ درصد پزشکان خراسان شمالی نسخه الکترونیکی صادر می کنند
محسن رعنایی با بیان اینکه افراد دارای چند دفترچه بیمه، وضعیت بیمه شان را تعیین تکلیف کنند، گفت: با الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای، ممکن است خدمات برای این افراد به صورت آزاد محاسبه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک همپوشانی بیمه ها را یکی از مشکلات پیش روی بیماران خواند و اظهار داشت: تمامی بیمه شدگان سطح استان که دارای چند دفترچه بیمه هستند، وضعیت بیمه شان را تعیین تکلیف کنند.

 

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات درمانی در مطب ها و مراکز درمانی در صورتی که فرد دارای چند دفترچه باشد، ممکن است خدمات آزاد محاسبه شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی یادآور شد: موضوع قابل توجه دیگر کاهش تدریجی دفترچه های کاغذی است، به طوری که چاپ دفترچه به مرور در حال کاهش است تا در نیمه های سال جاری به صورت کامل دفترچه حذف شود و از طریق الکترونیکی کار انجام شود.

 

رعنایی اضافه کرد: در استان خراسان شمالی کلیه مراکز آزمایشگاهی، رادیولوژی، داروخانه ها،صد درصد خدمات را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه 95 درصد پزشکان در سراسر استان نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرده اند، گفت: از این تعداد 40 درصد از پرشکان به صورت صددرصدی و کامل به روش الکترونیکی خدمات را ارائه می دهند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: برای تشویق مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت به منظور بالارفتن ظرفیت استفاده از سیستم الکترونیکی پرداختی ها به این مراکز به صورت به روز پرداخت می شود، به طوری که در حال حاضر پرداختی های مربوط به خدمات الکترونیکی سال 99 به صورت کامل پرداخت شده است.

 

رعنایی بیان داشت: طی دو هفته گذشته درگاه هایی به صورت اینترنتی راه اندازی شده اند که بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند مراجعه کنند و خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان سلامت خدماتی از قبیل تمدید بیمه، ثبت بیمه و ... را از طریق سامانه services.ihio.gov.ir  می توانند انجام دهند، گفت: همچنین به صورت جداگانه سامانه ای تحت عنوان سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت ذینفعان سازمان شامل بیمه شدگان، مراکز تشخیصی و دفاتر پیشخوان دولت با آدرس اینترنتی shekayat.ihio.gov.ir طراحی شده است که افراد می توانند از این طریق هر گونه انتقادات یا شکایتی که داشته باشند را با بیمه سلامت در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود.

 

انتهای پیام/ 

https://www.dana.ir/1730959
ارسال نظر
نظرات