اخبار داغ

در نشست «آزادی قدس نزدیک است» مطرح شد؛

لطفی: قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شوند/ رویوران: جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است

لطفی: قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شوند/ رویوران: جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است
وی با بیان اینکه امروز جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است افزود: باید نبردی که در افکار عمومی دنیا نسبت به مسئله فلسطین وجود دارد را ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست تخصصی «آزادی قدس نزدیک است» صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) با حضور «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، «سیدعبدالله صفی الدین» نماینده حزب الله لبنان در ایران و «حسین رویوران» معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست که در آستانه یوم‌الله روز جهانی قدس برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) اولین مرجع دینی است که اجازه فرمودند از محل وجوه سهم امام برای دفاع از مردم فلسطین استفاده شود، گفت: امام در بیان اهمیت روز قدس کلیدواژه‌های قابل تاملی دارند و می‌فرمایند روز قدس، روز اسلام و روز حکومت اسلامی است.

,

وی افزود: رهبر معظ هم روز قدس را روز امت اسلامی می‌نامند؛ زمانی این نگاه محقق می‌شود که به اهمیت این روز توجه کنیم.

,

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه دفاع از فلسطین برای ما یک اعتقاد دینی است، تصریح کرد: مسئله قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود.

,

لطفی ادامه داد: یکی از اهداف نظام سلطه فراموشی روز قدس بود، اما ابتکار نامیدن آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس موجب شد که مسأله قدس به فراموشی سپرده نشود. ما افتخار می‌کنیم که ایران اسلامی پرچمدار دفاع از قدس شریف است و مردم ایران نشان دادند در هر شرایطی هرگز از برپایی راهپیمایی روز قدس غفلت نکرده اند. ایران اسلامی با شجاعت اعلام کرد با هر امکانی و در هر شرایطی، از مردم فلسطین حمایت می کند. 

,

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: محدودیت کرونا موجب نمی شود روز قدس به فراموشی سپرده شود.  مردم امسال مثل سال قبل از شرکت از راهپیمایی محروم هستند. ما همه امکانات را در سراسر کشور برای برگزاری روز قدس آماده کرده بودیم اما شیوع موج چهارم کرونا امکان حرکت میدانی را فراهم نکرد. ولی دست روی دست نگذاشته بلکه از بستر رسانه و فضای مجازی در داخل و خارج کشور برای گرامیداشت روز قدس استفاده کرده ایم.

,

وی افزود: کنگره بین‌المللی روز قدس نیز در حال برگزاری است. در خیابان هایی که نام قدس و فلسطین دارند یا سال های گذشته راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شده است، پرچم فلسطین به اهتزاز درمی‌آید و پرچم آمریکا و رژیم صهیونسیتی به آتش کشیده می شود. همچنین ده ها برنامه فرهنگی برگزار می شود. رهبری معظم انقلاب نیز در روز قدس سخنرانی خواهند داشت و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهیم کرد.

,

جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است

, جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است, جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است,

در این نشست که در آستانه یوم‌الله روز جهانی قدس برگزار شد، حسین رویوران، معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه اعلام روز قدس بر اساس راهبرد امت-دولت حضرت امام نامگذاری شد، گفت: این نامگذاری، مسئولیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ملت‌ها را نشان می‌دهد. 

,

وی با بیان اینکه قدس نماد فلسطین است، اظهار کرد: حضرت امام با درکی عمیق، فلسطین را به‌عنوان اولویت سیاست خارجی ایران مطرح کرد که این به میراث دینی ما برمی‌گردد چرا که در قرآن، آیه‌هایی درباره قدس و مسجدالاقصی داریم.

,

رویوران گفت: زمانی که قدس غصب شد، واکنش‌ها محدود بود اما در جریان جنگ ۳۳ روزه  از پایتخت اندونزی به‌عنوان شرق جهان اسلام تا  مغرب جهان اسلام تظاهرات انجام شد و این نشان داد که امام موفق بوده است.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به صرف شعار اکتفا نکرده و در عمل به کمک ملت فلسطین آمده، گفت: طی سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب بر کمک به جنبش‌های غیر مسلمان که به حمایت از فلسطین برخاسته‌اند نیز تأکید کرده‌اند. 

,

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین به راهبرد مهار رژیم اشغالگر قدس از سوی جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۲۰۰۶ که حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی رسید، اسرائیل جرأت ندارد به لبنان نگاه چپ بیاندازد در حالی که لبنان حیات خلوت آن‌ها بود. این ناشی از راهبرد بازدارندگی است.

,

رویوران ادامه داد: موشک اخیر سوریه که در نزدیکی دیمونا فرود آمد و از همه پدافندها عبور کرد پیام مهمی را منتقل کرد. پیام این بود که اگر به تجاوز به سوریه ادامه دهید پاسخ خواهید گرفت و این راهبرد بازدارندگی را تکمیل می‌کند.

,

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: بعد از این اتفاق بود که برخی از کشورهای عرب‌ گفتند می‌خواهیم با ایران رابطه خوبی داشته باشیم.

,

رویوران با بیان اینکه انتقال پیام بحران انسانی فلسطین به دنیا موفقیت آمیز بوده است، گفت: در مقطعی بزرگترین تظاهرات مردم انگلیس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در حمایت از فلسطین برگزار شد و این نشان می‌دهد که تحولی در دنیا نسبت به فلسطین در دنیا بوجود آمده است.

,

وی با بیان اینکه امروز جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است افزود: درواقع فلسطین جنبش‌های زیادی دارد که برخی از این جنبش‌ها در غرب وجود دارد. باید نبردی که در افکار عمومی دنیا نسبت به مسئله فلسطین وجود دارد را ببریم.

,

رویوران با اشاره به بیانات چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رژیم صهیونسیتی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، گفت: این بدان معنا نیست که حتماً زوال این رژیم ۲۵ سال طول خواهد کشید. بلکه به این معناست که رژیم صهیونسیتی تا ۲۵ سال آینده دوام نخواهد آورد و زودتر از بین می‌رود. این نشانه باور و ایمان رهبر انقلاب است.

,

افتخار ما فرماندهی شهید سلیمانی بر نیروی قدس بود

, افتخار ما فرماندهی شهید سلیمانی بر نیروی قدس بود, افتخار ما فرماندهی شهید سلیمانی بر نیروی قدس بود,

در این نشست ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه پروژه صهیونیست‌ها در فلسطین پروژه‌ای غربی است، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) این موضوع را درک کرده بود و حمایت از مسئله قدس برای امام قطعی بود؛ سایر مراجع و علمای جهان هم در این موضوع، فکر امام را داشتند.

,

وی با بیان اینکه قدس متعلق به تمام‌ جهان اسلام است، گفت: فلسطین تنها ملک فلسطینی‌ها نیست، بلکه ملک جهان اسلام است.

,

ابوشریف با بیان اینکه همه طرح‌های غربی‌ درباره فلسطین از جمله طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی شکست خواهد خورد، گفت: این وعده قرآن است و ما دیدیم که برخی کشورها از مسئله فلسطین عدول کردند اما خدا، دیگران را  جایگزین کرد.

,

وی با بیان اینکه مصر کشوری بود که با رژیم صهیونسیتی صلح کرد و پیمان «کمپ دیوید» را امضاء کرد، اما خدا جمهوری اسلامی ایران را جایگزین مصر کرد افزود: نهضت‌هایی که فلسطین را اولویت خود قرار ندهند، به فراموشی سپرده می‌شوند؛ به‌عنوان نمونه جنبش‌های مصر و الجزایر را می‌توان نام برد.

,

ابوشریف ادامه داد: حضرت امام (ره) با درک این موضوع، فلسطین را بخشی از پروژه خود در مواجهه با غرب قرار داد. بنابراین امت اسلام اگر می‌خواهد پیروز باشد باید فلسطین را موضوع محوری خود قرار دهد.

,

وی با بیان اینکه هجمه غربی‌ها به ایران به خاطر مسئله هسته‌ای نیست، گفت: نگرانی آن‌ها حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است. 

,

ابوشریف با اشاره به تلاش غربی‌ها با همراهی برخی حکام غربی برای جعل تاریخ فلسطین گفت: در چنین شرایطی، روز قدس یادآور حقانیت مسئله قدس و فلسطین است.

,

وی با بیان اینکه ایران نسبت به فلسطین فقط شعار نداد، به تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: افتخار ما این بود که فرمانده نیروی قدس سپاه، شهید سلیمانی بود.

,

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه شاهد ایجاد موازنه بازدارنده هستیم که قبلاً در محاسبات نمی‌گنجید، گفت: کسی باور نمی‌کرد نوار غزه به آن کوچکی، بازدارندگی پیدا کند و این ثمره تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی بود.

,

ابوشریف تصریح کرد: ان‌شاءالله شاهد روزی خواهیم بود که رژیم صهیونسیتی با خفت و خواری از مسجدالاقصی خارج شود و پیروزی حاصل شود.

,

خدا به حامیان قدس عزّت و به سازشکاران در دنیا و آخرت ذلّت می‌دهد

, خدا به حامیان قدس عزّت و به سازشکاران در دنیا و آخرت ذلّت می‌دهد, خدا به حامیان قدس عزّت و به سازشکاران در دنیا و آخرت ذلّت می‌دهد,

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران نیز با بیان اینکه خدا به حامیان قدس عزّت و به سازشکاران در دنیا و آخرت ذلّت می‌دهد، به عملیات قهرمانانه روزهای اخیر یک جوان فلسطینی اشاره کرد و گفت: این جوان، سه سرباز صهیونیست را زخمی کرد و از صحنه خارج شد و سالم به منزل رسید. آن هم در منطقه‌ای کاملاً عملیاتی و در جایی که انواع دوربین‌ها وجود داشت و بالغ بر هزار سرباز صهیونیست در صحنه حضور داشتند.

,

قدومی با اشاره به حمله روزهای اخیر صهیونیست‌ها به محله «شیخ جراح» گفت: طبق توافق دولت اردن در سال ۵۶ میلادی، ۲۸ ‌خانواده‌ای که در محله شیخ جراح هستند باید بتوانند حضور داشته باشند و بدون اینکه مزاحمتی از سوی شهرک‌نشینان متوجه آنان شود، به زندگی خود ادامه دهند، اما این روزها شاهد هستیم که صهیونیست‌ها به زور آن‌ها را بیرون می‌رانند.

,

نماینده جنبش حماس در ایران به تفرقه و جمود در دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی، شاهد اقدامات صهیونیست‌ها علیه مقاومت منطقه و اقدامات خرابکارانه‌ای نظیر آنچه در تأسیسات نطنز رخ داد هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه