اخبار داغ

مدیر اداره بهزیستی شیروان:

۱۲۰ مربی مهد کودک در شیروان بر اثر کرونا بیکار شدند

۱۲۰ مربی مهد کودک در شیروان بر اثر کرونا بیکار شدند
علی اکبر آرام گفت: با تعطیل شدن ۲۴ مهد کودک شهری و روستایی شهرستان شیروان بر اثر شیوع ویروس کرونا ۱۲۰ مربی فعال در این مهدها بیکار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر آرام در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهار داشت: ۲۴ مهد کودک شهری و روستایی شیروان بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد که با تعطیلی آن ۱۲۰ مربی فعال در این مهدها بیکار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

آرام افزود: هشت مهد کودک شهری از تسهیلات کرونا استفاده کردند که طی تفاهم نامه سازمان بهزیستی با بانک ها به ازاء هر نیروی بیمه شده مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال وام دوازده درصد پرداخت می شد که وام این هشت مهد از ۱۶۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون ریال بود.

,

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی، فقط هشت مهد توانستند وام دریافت کنند و مابقی توان پرداخت اقساط را نداشتند، گفت: در حال حاضر یک مهد با دوازده کودک، یک مدیر یک مربی و یک خدمه با رعایت پروتکل بهداشتی فعال بوده که با توجه به وضعیت قرمز فعلا تعطیل است.

,

مدیر بهزیستی شیروان عنوان کرد: در حال حاضر این شهرستان ۲۵ مهد کودک دارد که از این تعداد ۶ مهد روستایی و ۱۹ مهد شهری است که با تعطیلی مهدها به خاطر شیوع کرونا فقط یک مهد با سه نفر نیرو مشغول به فعالیت است.

,

وی با بیان اینکه کرونا به ۹۹ درصد مهدهای کودک این شهرستان خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد مهدهای شهرستان استیجاری است که  مهم ترین مشکلات مهدکودک ها و بیکاری کارکنان از زمان شیوع کرونا، نرفتن کودکان به مهد کودک است.

,

آرام با اشاره به اینکه با شیوع کرونا والدین هم مثل سابق از مهدکودک ها استقبال نمی کنند، افزود: قبلا ظرفیت هر مهد بستگی به فضای مهد داشت و تعداد ظرفیت هر مهد در پروانه فعالیت موسس قید شده بود که تنها مهد فعال ۸۰ کودک ظرفیت داشت که اکنون ۱۲ کودک دارد و قبلا بیش از هزار کودک در مهدها پذیرش داشتیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه