اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد؛

کمک ۳هزار میلیارد ریالی خیرین استان سمنان در رزمایش کمک مومنانه/ تاسیس ۵۰۵ صندوق قرض الحسنه به همت بسیج سازندگی استان

کمک ۳هزار میلیارد ریالی خیرین استان سمنان در رزمایش کمک مومنانه/ تاسیس ۵۰۵ صندوق قرض الحسنه به همت بسیج سازندگی استان
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه رزمایش کمک های مومنانه در سه مرحله صورت گرفته است،گفت: این رزمایش با کمک ۳هزار میلیارد ریالی به همت خیرین وجهادگران استان عملیاتی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مهدی کاشفی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در نشست خبری  پیش از ظهر امروز که  به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان برگزار شد، گفت: هدف از ایجاد سازمان بسیج سازندگی محرومیت زدایی در مناطق روستایی و محروم و حاشیه شهر ها با نقش آفرینی گروه های جهادی در سراسر کشور در حوزه های مختلف آموزشی، محرومیت زدایی و سازندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
 
,
کاشفی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در حوزه های مختلف اشتغال، صندوق قرض الحسنه، گروه های جهادی، عمرانی و معیشتی ورود پیدا کرده است ، افزود: در حوزه اشتغال با ایجاد کارگاه های کوچک و صنایع تبدیلی و شغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار اقدام شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در خصوص تفاهم نامه اشتغال با کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در بحث ایجاد وتثبیت شغل و بازار فروش با کمیته امداد جهت سهولت و کیفیت بهتر روند اجرای کار با کمیته امداد تفاهم نامه ای به امضا رسیده است.
,
 
,
وی درباره کارگروه های ایجاد شده در شهرستان ها تشریح کرد: کارگروه هایی با اولویت رفع موانع در شهرستان ها ایجاد شده است که همکاران ما در شهرستان ها در کارخانه ها حضور پیدا کرده و مشکلات این کارخانجات را با همکاری مسئولین شهرستانی پیگیری و رفع می کنند.
,
 
,
کاشفی با اشاره به آخرین آمار در خصوص اقدامات این کارگروه در شش ماهه گذشته خاطر نشان کرد: رصد و پیگیری وضعیت ۳۲۵ کارخانه انجام گرفته است و حدود ۴۵ درصد از مشکلات این شرکت ها رفع شده و مجددا شروع به کار کرده اند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۷۳ شغل در سراسر استان تثبیت شده است،اعلام کرد: در بحث اشتغال خانگی نیز از سال ۹۹ تا کنون حدود ۶۲۶ کارگاه کوچک راه اندازی شده  و همچنین ۱۰ میلیارد ریال وام های کم بهره به این اشتغال های خانگی در استان نیز اهدا شد.
,
 
,
وی در باره اقدامات انجام شده در محلات استان با اشاره به ایجاد ۹۰ شغل در در ۲۶ محله اسلامی ، عنوان کرد: در بحث دهکده اقتصاد مقاومتی نیز با مساعدت استاندار ۱۴ عرصه در دستور کار قرار گرفته است  که در هر عرصه توسط واحد های فنی وحرفه ای ۱۰۰ نفر آموزش داده می شوند که با تسهیلات بانکی شغل های مختلفی ایجاد می شود.
,
 
,
کاشفی با اشاره به تاسیس ۵۰۵ صندوق قرض الحسنه ، افزود: با ایجاد این صندوق ها در استان و روستا ها در حوزه اشتغال سهولت در کار ایجاد شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به میزان ۵هزار وام اهدایی بیان کرد: این وام ها از سقف ۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده ، و اشتغال های که در کنار این صندوق ها ایجاد شده و همچنین  ۴هزارو ۹۰۰ شغل از سال ۹۸ تا کنون در بخش های مختلف ایجاد شده است.
,
 
,
کاشفی با اشاره به حضور یک هزار و ۴۶ گروه جهادی مردم نهاد در استان در خصوص فعالیت های این گروه ها بیان کرد: این گروه ها در عرصه های مختلف از جمله  تهیه بسته های معیشتی، جهیزیه، فرهنگی ، سلامت و حوزه عمرانی  و... ورود پیدا کرده و نقش آفرینی می کنند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در خصوص توزیع ۲۷۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه های جهادی عنوان کرد: این اقدام توسط نیز به همت  گروه های جهادی و کمک خیرین آماده سازی و توزیع شد.
,
 
,
وی با اشاره به بحران ماسک در اوایل شروع ویروس کرونا خاطر ،اضافه کرد: به همت گروه های جهادی موجود در استان ۱۳۵کارگاه توزیع ماسک در استان ایجاد شد که در سه ماه اول اگر این اقدامات اناج نمی گرفت، دچار مشکلات فراوانی می شدیم.
,
 
,
کاشفی در خصوص اقدامات این سازمان در بحران های شامل سیل و زلزله تصریح کرد: در هنگاو وقوع زلزله کرمانشاه یک هزارو ۷۰۰ نفر روز گروه های جهادی اعزام شدند،  در سیل لرستان نیز اعزام ۷ هزار و۸۰۰ نفر با همکاری استان تهران انجام گرفت.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص امداد رسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر در روستای حسینان و معلمان گفت: ۷۳ نیروی جهادی به این مناطق اعزام شده  که تقریبا خانه ها پاکسازی شده وتا ۴۸ ساعت آینده  معابرهم پاکسازی می شود.
,
 
,
وی در خصوص تفاهم نامه کشوری مسکن برای افراد تحت پوششان کمیته امداد عنوان کرد:  در راستای انعقاد تفاهم نامه ی بین بسیج سازندگی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان ۴۶۰ واحد مسکن در مدت ۸ ماه تحویل این افراد خواهد شد.
,
 
,
کاشفی در باره کمک های مومنانه که در ۲۱ عرصه از سال گذشته تا کنون ورود ییدا کرده بودند، افزود: ۲۷۷هزار و۷۹۷ عدد کالا  در قالب سبد های معیشتی به هم استانی های اهدا شده است و همچنین  ۵۵۲ عدد جهیزیه و ۹۱۴ عدد تبلت و در بحث آزاد سازی زندانیان۶۳ زندانی جرائم غیر عمد نیز اقداماتی انجام گرفته است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه کمک مومنانه در ۳ مرحله و ۱۵مقطع به دستور مقام معظم رهبری عملیاتی شد، تصریح کرد: جمع ریالی این چند مرحله بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال بوده است که به همت خیرین و جهاد گران استان عملیاتی شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه