اخبار داغ

قادری در گفت‌وگو با دانا:

کاهش نرخ دلار روانی است؛ هنوز هیچ تحریمی برداشته نشده/ برنامه دولت برای ارز پاشی در اقتصاد

کاهش نرخ دلار روانی است؛ هنوز هیچ تحریمی برداشته نشده/ برنامه دولت برای ارز پاشی در اقتصاد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ دلار پیش بینی می‌شد و اکنون به دلیل فضای روانی این اتفاق رخ داده است؛ گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با غرب توافق انجام شود و در سایه آن بتواند نرخ ارز را پایین بیاورد، در حالی که هنوز هیچ تحریمی برداشته نشده است.
[

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد کاهش نرخ ارز در دو هفته اخیر، اظهار کرد: این کاهش پیش بینی شده بود و این اتفاق اکنون به دلیل فضای روانی رخ داده است.

, اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: امیدواری‌ها نسبت به هم مذاکرات هسته‌ای در وین از یک سو و سند راهبردی ایران و چین از سوی دیگر عامل کاهش قیمت دلار شده است.

,

این نماینده مردم در مجلس گفت: الان در شرایطی هستیم که حتی اگر آمریکایی‌ها حاضر نشوند تحریم‌ها را لغو کنند و اگر عزم و اراده‌ای در دولت ما وجود داشته باشد که توافق با چین را اجرایی کند، هم امکان فروش نفت و هم استفاه از فایناس چین را داریم که به حل مشکل کشور برای تامین ارز کمک می‌کند.

,

اثر روانی عامل کاهش نرخ دلار/ هنوز تحریمی برداشته نشده است

, اثر روانی عامل کاهش نرخ دلار/ هنوز تحریمی برداشته نشده است,

قادری با بیان اینکه انتظار کاهش قیمت ارز حتی بیشتر از این‌ها است و باید نرخ دلار بیشتر از این عددها پایین بیاید، بیان کرد: کاهش کنونی نرخ دلار به دلیل اثر روانی است زیرا تحریم‌ها هنوز برداشته نشده است و اثر روانی آن باعث شده این اتفاق در بازار ارز رخ دهد.

,

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز در سال گذشته خیلی بالا رفته بود و انتظار کاهش آن وجود داشت، بیان کرد: متاسفانه نرخ دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی است که سیاست‌های دولت به افزایش آن دامن زد.

, متاسفانه نرخ دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی است که سیاست‌های دولت به افزایش آن دامن زد.,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ارز به یک کالا برای حفظ قدرت خرید تبدیل شده بود و الان این التهاب در جامعه وجود ندارد که باعث شده تقاضای ارز تقریبا منطقی باشد و دیگر کسی تمایلی برای حفظ قدرت خریدش، ارز بخرد.

,

برنامه دولت برای ارز پاشی در اقتصاد

, برنامه دولت برای ارز پاشی در اقتصاد,

قادری در مورد اینکه ظاهرا دولت قصد دارد با ازاد سازی منابع بلوکه شده قیمت ارز را کاهش دهد، گفت: به نظر می‌رسد دولت این برنامه را داشته باشد که اگر انجام دهد منطقی نیست و فقط اثر مقطعی دارد.

,

وی اضافه کرد: بعید نیست آقایان بخواهند به دلیل استفاده انتخاباتی، نرخ دلار را با ارز پاشی کاهش دهند که این کاهش موقتی، فقط تا انتخابات می‌تواند اثر داشته باشد.

,

این نماینده مردم در مجلس گفت: اگر منابع بلوکه شده آزاد شود، باید آن را در زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌ها که صرف شود که در میان مدت می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد؛ نه اینکه شوکی به بازار وارد کنیم تا نرخ دلار کاهش یابد و در آینده دوباره با این مشکل مواجه شویم.

,

کاهش نرخ دلار به دلیل مسائل انتخاباتی است/ دولت فقط به فکر هر توافقی است

, کاهش نرخ دلار به دلیل مسائل انتخاباتی است/ دولت فقط به فکر هر توافقی است,

قادری گفت: البته شاید کاهش نرخ ارز به دلیل مسائل انتخاباتی است که دولت آن را برجسته می‌کند تا بتواند از بهره‌برداری سیاسی کند؛ همان‌طور که افزایش نرخ ارز در گذشته منطق اقتصادی نداشت، کاهش امروز آن هم منطق اقتصاد ندارد و سیاسی است.

,

وی بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است و خود را به آب و آتش می‌زند تا یک توافق نیم بندی با غرب انجام شود و اصلا برایش مهم نیست که چه چیزی می‌دهد و چه می‌گیرد؛ فقط می‌خواهد به هر قیمتی یک توافق موقت و نیم بندی انجام دهد که در سایه آن بتواند نرخ دلار را پایین بیاورد تا تاثیر روانی روی انتخابات داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه