اخبار داغ

رییس سازمان صمت خراسان شمالی مطرح کرد:

احتمال قاچاق سیمان به علت دو نرخی شدن/باز شدن دوباره پرونده ناتمام سیمان سمنگان

احتمال قاچاق سیمان به علت دو نرخی شدن/باز شدن دوباره پرونده ناتمام سیمان سمنگان
حسین حاجی بگلو با اشاره به تفاوت قیمت سیمان در خراسان شمالی با استان های همجوار، دغدغه احتمال بوجود آمدن قاچاق این محصول از استان را مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حاجی بگلو، رییس سازمان صمت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تولید محصول سیمان با افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل و نقل مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
حاجی بگلو گفت: هفته گذشته، در سطح کشور توزیع سیمان به بازار به مدت یک روز به علت تعیین قیمت نهایی هر پاکت سیمان توسط ستاد تنظیم بازار کشور متوقف شود که پس از اعلام نرخ مصوب جدید توسط ستاد تنظیم بازار کشور، توزیع آن به بازار شروع شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: قیمت جدید هر پاکت سیمان که از کارخانه در اختیار عاملان توزیع در استان قرار می گیرد ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان است که این محصول برای فروش به مصرف کننده نباید بیش از ۳۰ هزار تومان باشد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که در حال حاضر هر پاکت سیمان در استان های همجوار ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان به فروش می رسد.
,
 
,
رییس سازمان صمت خراسان شمالی از احتمال بوجود آمدن قاچاق سیمان توسط سودجویان از خراسان شمالی به استان های همجوار ابراز نگرانی کرد و گفت: برای پیشگیری از قاچاق این محصول در استان، تعداد بازرسی های نامحسوس از بازار این کالا را در استان افزایش داده ایم.
,
 
,
وی اعلام کرد: تا به کنون هیچ محموله قاچاق سیمان در استان کشف نشده است.
,
 
,
افزون بر این، وی یادآور شد: کارخانه سیمان بجنورد نیز به سازمان صمت استان اعلام کرده است که همانند گذشته به نیاز سیمان استان پاسخ می دهد و به نیاز لازم استان، سیمان توزیع می کند.
,
 
,
حاجی بگلو در بخش دیگری از سخن خود درباره تعیین تکلیف سرنوشت کارخانه ناتمام سیمان سمنگان واقع در شهرستان مانه و سملقان نیز بیان کرد: شرکت توسعه و عمران آستان قدس که سرمایه گذار احداث کارخانه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان است، سال ها قبل اجرای این پروژه را با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام متوقف کرد.
,
 
,
وی افزود: این شرکت سرمایه گذاری پس از مدتی اعلام کرد که قصد تغییر اجرای طرح در این کارخانه از تولید محصول سیمان به فرآوری محصول گیاهان دارویی را دارد که البته از انجام آن نیز انصراف داد.
,
 
,
وی در ادامه اعلام کرد: اخیرا این شرکت سرمایه گذاری دوباره اعلام کرد که می خواهد این پروژه ناتمام را با طرح تولید سیمان با رویکرد صادرات محور را تکمیل و بهره برداری کند.
,
 
,
رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: این شرکت سرمایه گذاری، اخیرا برای تمدید مجوزهای تامین آب و گاز این کارخانه اقدام کرده است.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: مجوز بهره برداری از پنج معدن برای تولید محصول سیمان در این کارخانه که صادر شده بودند به دستور وزارت صمت همچنان برای این پروژه محفوظ باقی مانده اند.
,
 
,
حاجی بگلو در خاتمه یادآور شد: بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی همچنین یک شرکت سرمایه گذاری داخلی نیز برای تکمیل و بهره برداری از این کارخانه ناتمام اعلام آمادگی کرده بودند که شرکت توسعه و عمران آستان قدس اعلام کرد که قصد دارد به تنهایی این کارخانه را تکمیل کند و به بهره برداری برساند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه