اخبار داغ

در گفتگو با معلم لرستانی مطرح شد؛

ضرورت ارتقاء سواد رسانه‌ای معلمان/ خلاقیت در سایه نظام آموزشی کارآمد شکوفا می‌شود

ضرورت ارتقاء سواد رسانه‌ای معلمان/ خلاقیت در سایه نظام آموزشی کارآمد شکوفا می‌شود
سیدین با اشاره به‌ضرورت ارتقاء سواد رسانه‌ای معلمان، گفت: بایستی برنامه مطلوبی به جهت شکوفایی استعداد دانش آموزان ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، روزها و شب‌ها را بامطالعه و تمرین و ممارست پشت سر گذاشته بود تا در محیط و مسیری سراسر از عشق قرار بگیرد، کنکور تجربی سال ۱۳۷۲ که برگزار شد، توانست با کسب رتبه برتر در دانشگاه تربیت‌معلم حضرت زینب کبری (س) بروجرد قبول شود؛ لیلا باعلاقه‌ای دوچندان در کلاس‌های آموزشی دانشگاه حضور پیدا می‌کرد تا برای دختران شهر و دیارش بهترین آموزگار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

لیلا سیدین در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به ۲۶ سال تدریس و آموزش در مدارس خرم‌آباد، اظهار داشت: شغل معلمی به‌واسطه اهداف بلندی که در این شغل نهفته است برای من ارزشمند بود؛ آنگاه‌که یک معلم در مسیر پرورش و هدایت فکر، روح و عقیده یک نوجوان و یا جوان قدم نهاده، درواقع گامی در ادامه شغل انبیاء و هدایت افراد یک اجتماع برداشته است.

,

وی افزود: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکته که یک معلم باید در تدریس داشته باشد برقراری ارتباط صمیمانه با دانش‌آموز است در حقیقت معلمی یک بازخورد دوطرفه است دانش‌آموز و معلم هر دو باید بتوانند ارتباط برقرار کنند در غیر این صورت اهداف آموزشی و پرورشی را نمی‌توان پیاده کرد.

,

دبیر ادبیات مدارس متوسطه شهرستان خرم‌آباد عنوان کرد: دانش‌آموز باید بتواند با معلم درزمینهٔ واکاوی مفهوم و محتوای کتاب‌ها گفت‌وگویی علمی و البته دوستانه برقرار کند، این ارتباط دوطرفه نیازمند هنر خاصی است که بتوان دانش‌آموز را جذب کرد چون اخلاق و رفتار دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است.

,

وی تصریح کرد: بهترین راه برای توسعه فرهنگی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان این است که دست آن‌ها را درزمینهٔ های مختلف باز بگذاریم به‌عنوان‌مثال اگر درزمینهٔ تدریس پیشنهاداتی دارند اجازه دهیم بیان کنند حتی در بعضی موارد تدریس را باهدف شکوفایی استعدادها به خود دانش‌آموز واگذار کنیم.

,

سیدین خاطرنشان کرد: یک معلم نمونه معلمی است که رفتار و منش انبیا و پیامبران را در خود پرورش دهد؛ اخلاص، یکی از ویژگی‌هایی است که پیامبران داشته و در سوره انبیاء به آن اشاره‌شده است معلمان باید این خصیصه را در خود ایجاد کند آموزش‌وپرورش را برای رضایت خداوند انجام دهند.

,

دبیر ادبیات مدارس متوسطه شهرستان خرم‌آباد با اشاره به اخلاص و ولایتمداری شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: معلم‌ها و اساتید هر رشته‌ای می‌توانند از راهنمایی‌ها و تجربیات کتاب مقدس قرآن در رشته خود استفاده کنند تا موجب رشد فکری خود، دانش آموزان و جامعه شوند. چرا قرآن و تدبر در قرآن همیشه کارساز بوده و هست.

,

وی یادآور شد: فضای تدریس، دانش آموزان دیروز و امروز بسیار متفاوت شده است، دانش آموزان سال‌های قبل در این دهکده جهانی اطلاعات از اطلاعات مختلف استفاده نمی‌کردند و دانش آموزان نسبت به سال‌های قبل از اطلاعات زیادی برخوردار هستند و سؤالات زیادی دارند به همین دلیل معلم باید پیوسته اهل مطالعه باشد تا بتواند دانش آموزان را به‌طوری صحیح راهنمایی کند.

,

سیدین با اشاره به‌ضرورت آشنایی معلمان امروز با محتواهای فضای مجازی و سواد رسانه تأکید کرد: تدریس در ایام کرونا دشواری‌های خاص خود را برای معلمان و خانواده‌ها در برداشت؛ امروز جدای اختصاص دادن مدت‌زمانی برای تولید محتوای آموزشی ازجمله متن، فایل آموزشی، پاورپوینت، صوت و … زمانی را هم باید برای ارائه این محتواها به‌صورت آنلاین در نظر بگیریم و هم‌چنین ساعت‌ها برای دانش‌آموزانی که متوجه فایل‌ها نشده و هم‌چنین زمانی را هم برای تکالیف دانش آموزان و امتحانات و پرسش و پاسخ و رسیدگی به نقاط قوت و ضعف دانش آموزان قرار دهیم.

,

 دبیر ادبیات مدارس متوسطه شهرستان خرم‌آباد  با اشاره به آسیب حضور مستمر دانش آموزان در فضای مجازی و نداشتن فرصت مطالعه گفت: من به‌عنوان معلم در این ایام بیشتر اوقات تا ساعت‌ها در آخر شب در حال تصحیح پاسخنامه‌های مجازی دانش آموزان هستم که این روش نسبت به زمانی که برگه امتحان دانش آموزان دست ما بود بسیار مشکل است و قطعاً زحمات معلمان چندین برابر شده است.

,

وی ضمن توصیه آموزگاران به برخورداری از سعه‌صدر اظهار داشت: در مسیر معلمی باید با دانش آموزان همراه شد و در بعضی موارد از خطای دانش آموزان چشم‌پوشی کرد؛ معلم باید ضمن رعایت تقوا، مثل خورشید باشد و بر همه بتابد و نور خود را از کسی دریغ نکرده، خصوصیات و اخلاقیات انبیاء را در وجود خود پرورش داده و بااخلاق و منش پیامبران جذب حداکثری داشته باشند ان‌شاءالله که با همین شغل معلمی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه