اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان خبر داد؛

آب رسانی پایدار اولویت اول بسیج سازندگی در دل کویر/ ایجاد ۵ کارگاه اشتغال زایی با هدف توسعه مشاغل خرد در استان کرمان

آب رسانی پایدار اولویت اول بسیج سازندگی در دل کویر/ ایجاد ۵ کارگاه اشتغال زایی با هدف توسعه مشاغل خرد در استان کرمان
جواد جلالی گفت: اولین ماموریت سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ همچنان آب رسانی شرب و پایدار است چرا که در سال جاری آبی با کاهش نزولات آسمانی رو به رو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، جواد جلالی مسئول بسیج سازندگی استان کرمان ظهر امروز در نشستی که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزارشد، اظهار کرد: تامین آب شرب و بهداشتی اولویت اول ما در این سازمان است، از این رو در این حوزه ۳۵ پروژه آب رسانی با اعتبار ۳۷ هزار ۲۸۴ میلیون ریال اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در بخش دیگری از ماموریت های بسیج سازندگی احیا و لایروبی قنوات و سیستم های انتقال آب ۶۳ پروزه با اعتبار ۵۰ هزار و ۱۰۳ میلیون ریال انجام شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان عنوان کرد: در بخش های دیگر، این سازمان اقداماتی همچون احداث، تکمیل و تامین هزار و ۱۹۱ مسکن محرومین، مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با اعتباری حدود ۳۹۲ هزار ۱۳۹ میلیون ریال و تعمیر ۶۶ مدرسه به ارزش ۳۱ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال انجام داده است.

,

جلالی گفت: در راستای اشتغال زایی، ۵ کارگاه به ارزش ۱۹۷۰ میلیون ریال احداث شده و هدف از ایجاد این کارگاه ها رونق بخشی به مشاغل خرد و خانگی بوده است.

,

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات این سازمان می توان به احداث، تکمیل و تعمیر مساجد، حسینیه ها و گلزارهای شهدا اشاره کرد، در این راستا ۳۲ پروژه در سطح استان با اعتبار ۳۱ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال در سال گذشته اجرا کردیم.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان بیان کرد: احداث ۹ سوله فرهنگی ورزشی در شهرستان های مختلف به ارزش ۳۶ هزار و ۲۶۹ میلیون ریال، احداث ۲ هزار و ۷۲ سرویس بهداشتی و حمام با اعتبار ۳۸ هزار و ۴۰۴ میلیون ریال، از دیگر اقدامات این سازمان در سال ۹۹ است.

,

جلالی متذکر شد: ۲۱ پروژه احداث خانه عالم با اعتبار ۳۰ هزار و ۳۸۵ میلیون ریال، احداث ۳ پروزه سیل بند با اعتبار ۲۱۰ میلیون ریال، ایجاد اشتغال زایی مستقیم با همکاری کمیته امداد ۱۳۴۲ شغل در سطح ایجاد شده، ۴ پروژه احداث ستاد نواحی بسیج در سطح استان به ارزش ۴۵ هزار میلیون ریال از جمله سایر ماموریت های بسیج سازندگی در سال گذشته بوده است.

,

وی ادامه داد: در سال ۹۹ سه هزار و ۸۰۱ پروژه خرد و کوچک با اعتباری بالغ بر ۶۹۷ هزار و ۴۹۸ میلیون ریال با کمک گروه های جهادی ما در سطح استان اجرا شده و به بهره برداری رسیده، این پروژه ها در محورهای محرومیت زدایی و اشتغال زایی انجام شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان تاکید کرد: در حوزه خدمات اجتماعی ۴۳۰ هزار و ۸۵۴ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان در قالب قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسن مجتبی (ع) با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، استان قدس رضوی، بانک رسالت، قرارگاه خاتم الاوصیا و بسیج سازندگی انجام شد.

,

جلالی اظهار کرد: در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با همکاری ستاد دیه استان و گروه های جهادی فعال در بحث صلح و سازش توانستیم ۲۵۹ زندانی را آزاد کردیم، در طرح شهید سلیمانی نیز پس از شدت گرفتن ویروس کرونا بسیج سازندگی در قالب کمیته .حمایت این طرح تعداد ۶۸ هزار و ۱۷۵ خانواده را مورد حمایت قرار دادیم.

,

وی افزود: در بحث تهیه و توزیع جهیزیه برای خانوارهای نیازمند  در سال ۹۹ تعداد ۲ هزار ۶۰۰ سری جهزیه با همکاری سپاه ثارلله کمیته امداد و ظرفیت خیرین تامین شد، برخی از این جهیزیه ها بین خانواده های کمیته امداد و بهزیستی توزیع شد.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان ابراز کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال با راه اندازی صندوق های قرص الحسنه محله محور و تشکیل تعاونی های اشتعال زایی ۱۳۴۲ شغل در سطح استان با استفاده از ظرفیت ۴۰ تعاونی های بسیج ایجاد کردیم، بخشی از این اعتبار با هم افزایی صندوق کارافرینی امید و بانک رسالت در سال ۱۴۰۰ تامین می شود.

,

جلالی توضیح داد: در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با دارا بودن بیش از ۲۸۰۰ گروه جهادی که در سامانه اطلس جهادی بسیج به ثبت رسیده اند در ۵ عرصه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی در حال فعالیت است.

,

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج سازندگی پرداخت و گفت: این هفته با دیدار با مجمع نمایندگان آغاز شد که توسعه مشاغل خرد موضوع محوری این نشست بود، همچنین دیدار با امام جمعه و استاندار کرمان، رزمایش توزیع جهیزیه که در این ۴۴۰ قلم کالای کمک جهیزیه توزیع می شود، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، افتتاح ساختمان جدید سازمان بسیج سازندگی از جمله برنامه های این هفته است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان مطرح کرد: اولین ماموریت سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ همچنان آب رسانی شرب و پایدار است چرا که در سال جاری آبی با کاهش نزولات آسمانی رو به رو هستیم.

,

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه های محرومیت زدایی از دیگر برنامه های این سازمان است که در سال ۱۴۰۰ با جدیت دنیال می شود، کارآفرینی و اشتغال با هدف توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی و ادامه خدمات اجتماعی در قالب تهیه بسته های کمک مومنانه، تهیه جهیزیه و حضور فعال در طرح شهید سلیمانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه