اخبار داغ

زمزمه‌های گرانی نان به گوش می‌رسد؛

تایید افزایش قیمت نان در مازندران/آیا سفره‌های مردم کوچک‌تر می‌شود؟

تایید افزایش قیمت نان در مازندران/آیا سفره‌های مردم کوچک‌تر می‌شود؟
این روزها از گوشه و کنار زمزمه گرانی نان به گوش می‌رسد حواس‌تان هست، گرانی قوت اصلی خانوارهای ایرانی یعنی کوچک شدن سفره غالب مردم به ویژه کارگران؛ گویی همین اول سالی، سفره مردم باز قرار است آب برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، این روزها از گوشه و کنار زمزمه گرانی نان به گوش می‌رسد! حواس‌تان هست، گرانی قوت اصلی خانوارهای ایرانی یعنی کوچک شدن سفره غالب مردم به ویژه کارگران.

این روزها فضای مجازی پر شده است از اظهار نظر مسئولان صنفی نان کشور که دم از گرانی نان می‌زنند و همین اول سالی، سفره مردم باز قرار است آب برود!

از سویی دیگر، طی روز جاری شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی با تعیین نرخ جدید 5 هزار تومانی گندم یعنی دو برابر سال گذشته به نحوی مهر تایید خود را پای این زمزمه‌ها نشاند.

گرانی گندم و گرانی نان یک حساب، دو دو تا چهار تا است؛ چرا که گرانی گندم یعنی گرانی آرد و گرانی آرد یعنی گرانی نان و این یعنی سفره‌ها قرار است امسال کوچک‌تر  شود.

علی اصغر محمودی صاحبی رئیس اتحادیه خبازان مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص برخی زمزمه‌ها در خصوص گرانی نان و اینکه آیا این موضوع در مازندران هم ممکن الوقوع است یا خیر، گفت:  بله، امکان افزایش قیمت نان در مازندران نیز همچون سایر نقاط کشور وجود دارد.

وی افزود: ما نرخ پیشنهادی و آنالیز وضعیت فعلی خبازی‌ها را ارسال کردیم و باید ببینیم چه تصمیمی اخذ می‌شود.

رئیس اتحادیه خبازان مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: ما در خصوص انواع نان قیمت‌های متفاوتی را پیشنهاد دادیم که به طور مثال برای نان بربری با وزن 450 گرم، نرخ 1500 تومانی را پیشنهاد دادیم که بنظر می‌رسد در صورت موافقت برای افزایش قیمت نان، قیمت نان بربری به 1250 تومان برسد.

محمودی صاحبی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل حال حاضر خبازان مرکز استان، کیفیت آرد و همچنین حمل و نقل آرد است و امیدواریم این مشکلات در آینده‌ای نزدیک مرتفع شود.

وی تاکید کرد: البته یکی دیگر از مشکلات اساسی خبازان، توقف ارائه تسهیلات کم بهره و حمایتی برای صنعتی شدن و به روز شدن خبازی‌های سنتی به خبازی‌های مدرن است که امیدورایم توجه و حمایت‌ها برای تحقق این مسئله طی سال جاری به گونه‌ای تغییر یابد که شاهد تغییر وضعیت خبازی‌های سنتی استان به خبازی‌های به روز شود.

رئیس اتحادیه خبازان مرکز مازندران، متذکر شد: بی شک تبدیل وضعیت خبازی‌های سنتی به صنعتی نقش بسزایی در افزایش کیفیت نان خواهد داشت.

گفتنی است بیش از 4 هزار و 300 خبازی در استان مازندران و بیش از 700 خبازی در مرکز استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه