اخبار داغ

رئیس‌جمهور عراق:

ایران و عربستان بیش از یک بار در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند

ایران و عربستان بیش از یک بار در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند
رئیس جمهورعراق در مصاحبه با یک اندیشکده لبنانی مدعی شد ایران و عربستان بیش از یک بار در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهوری عراق چهارشنبه در گفت‌وگو با یک اندیشکده لبنانی ضمن اشاره به گفت‌وگوهای تهران و ریاض به میزبانی بغداد، از نقش مهم ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق تمجید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در گفت‌و‌گو با  «اندیشکده بیروت» در زمینه مذاکرات تهران و ریاض گفت که بغداد بیش از یک بار میزبان گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی بوده است.
,
 
,
وی در  این گفت‌‌وگو در  زمینه کمک‌های ایران در بیرون راندن تروریست‌های داعش از عراق گفت: «کشور همسایه ما ایران به ما در بیرون راندن داعش از خاک عراق کمک کردند و کمک آن‌ها در آن زمان بسیار مهم و حیاتی بود ایرانی‌ها به ما کمک کرده‌اند و از آنها سپاسگزاریم.»
,
 
,
رئیس جمهور عراق چندی قبل نیز در نطقی در مراسمی که سازمان الحشد الشعبی در نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی، المهندس و همرزمانشان برگزار کرده بود، از نقش این شهدا در پشتیبانی از عراق در مبارزه با تروریسم تقدیر کرده بود.
,
 
,
 رئیس جمهور عراق در این نشست که با حضور شماری از مقامات و وزرای عراقی برگزار شده بود، گفت: «ما در این محفل شریف، برای گرامیداشت یاد دو شخصیت برجسته گرد هم آمدیم که اثر و سابقه طولانی در مبارزه با استبداد، دیکتاتوری و مبارزه با تروریسم داعشی داشته‌اند.»
,
 
,
او افزود:«این دو شهید یکی ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی است که یک مجاهد شجاع و پرتلاش بود که در مسیر دستیابی به آرمان‌های میهنی و مردمی خود در خط مقدم قرار می‌گرفت و دیگری حاج قاسم سلیمانی است که در شرایط سخت جنگ عراق با تروریسم و داعش در کنار عراقی‌ها بود.
,
 
,
برهم صالح در ادامه از رشادت‌های رزمندگان الحشد الشعبی در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق و همچنین برکت فتوای جهادی مرجع عالیقدر دینی عراق و نقش معنی آن در پیروزی بر داعش و تروریسم تقدیر کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه