اخبار داغ

مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

ثبت‌نام طرح ولایت آغاز شد/ طرح ولایت بستری مناسب برای شناسایی معارف اسلام

ثبت‌نام طرح ولایت آغاز شد/ طرح ولایت بستری مناسب برای شناسایی معارف اسلام
زراعتکار گفت: علاقه‌مندان به حضور در طرح ولایت می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت به آدرس hamzevasl.ir جهت ثبت‌نام مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد زراعتکار عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در مورد طرح ولایت، اظهار کرد: جریان طرح ولایت دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی است که محتوا، فکر و اساتید آن توسط موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم (موسسه علامه مصباح یزدی) طراحی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: از سال ۱۳۷۴ هرساله فصل تابستان طرح ولایت طی بازه زمانی چهل روزه توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

,

مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: چون مخاطبان این طرح عمدتا دانشجویان بسیجی بودند، در کنار این دانشجویان افرادی نیز متقاضی و علاقه‌مند به حضور در دوره‌های طرح ولایت بودند که یا دانشجو نبوده یا اگر دانشجو بودند عضو بسیج دانشجویی نبودند لذا از سال ۱۳۹۴ جریان خودجوشی به منظور برگزاری دوره‌های طرح ولایت برای افرادی که دانشجو یا دانشجوی بسیجی نبودند راه‌اندازی شد.

,

زراعتکار عنوان کرد: خراسان‌جنوبی نیز در این جریان خودجوش پیشتاز و اولین استانی بود که طرح ولایت مردمی را برگزار کرد.

,

وی اظهار کرد: به مرور این طرح ولایت مردمی در تابستان ۱۳۹۵ فراگیر شد و همپا و در کنار سازمان بسیج دانشجویی برای اقشاری که امکان حضور در این دوره‌ها را نداشتند، به صورت خودجوش برگزار می‌شد و می‌شود.

,

مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال نیز با هماهنگی که با موسسه امام خمینی (ره) قم و بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی انجام شده در وهله اول تلاش بر این است که متقاضیانی که از طرف بسیج دانشجویی علاقه‌مند به حضور در طرح ولایت هستند شناسایی شده و کارآنها انجام شود بعد از آن اگر افرادی از جمله فعالان فرهنگی، فعالان مساجد و تمامی علاقه مندانی که شرایط لازم را دارند اگر متقاضی حضور در طرح ولایت هستند برای آنها این امکان فراهم شود.

,

فراگیری 6 عنوان کتاب در طرح ولایت

, فراگیری 6 عنوان کتاب در طرح ولایت, فراگیری 6 عنوان کتاب در طرح ولایت,

زراعتکار بیان کرد: در این دوره ۶ کتاب با عنوان‌های معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست تدریس خواهد شد و هر کتاب معادل دو واحد دانشگاهی است.

,

وی با بیان این‌که مدت زمان طرح ولایت ۴۰ روز مستمر است، افزود: طرح ولایت ویژه مخاطبان ۱۸ تا ۳۵ سال با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و برای غیر افراد حوزوی است؛ ستاد طرح ولایت طلاب به صورت جداگانه در سطح کشور و استانها کار می‌کند‌.

,

مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تعهد برای حضور در طرح ولایت علاقه داشتن به مباحث فلسفه و اخلاق و امکان حضور مستمر ۴۰ روز برای آموزش است.

,

زراعتکار عنوان کرد: برای هر نفر شرکت کننده در این دوره بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌شود اما از فراگیران هیچ مبلغی برای شرکت در دوره طرح ولایت دریافت نمی‌شود.

,

وی در مورد مکان برگزاری دوره، اظهار کرد: بخشی از دوره در تهران یا اصفهان و بخش دیگر در مشهد برگزار می‌شود. طرح ولایت از ۱۷ تیر آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

,

نحوه ثبت‌نام در طرح ولایت 

, نحوه ثبت‌نام در طرح ولایت , نحوه ثبت‌نام در طرح ولایت ,

مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در مورد نحوه ثبت‌نام، گفت: علاقه مندان به حضور در طرح ولایت می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت به آدرس hamzevasl.ir جهت ثبت‌نام مراجعه و در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره‌های اعلام شده ویژه خواهران 09036141498 و 09036141497 و شماره تماس ویژه برادران 09135333659 و 09020059029 تماس بگیرند.

,

زراعتکار از برگزاری طرح ولایت به صورت غیر حضوری با همکاری موسسه امام خمینی (ره) خبر داد و بیان کرد: در این دوره مجازی ۳۲۰۰ نفر در حال فراگیری مباحث دوره هستند. در خراسان‌جنوبی نیز پنج دوره به صورت غیر مجازی برگزار و حدود ۲۰۰ نفر متقاضی داشتیم. تقاضا و استقبال برای برگزاری دوره‌های طرح ولایت بسیار خوب است.

,

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری طرح ولایت با توجه به استفاده از اساتید خوب کشوری، جریان سازی با کیفیت هرچه بیشتر در سطح جامعه و شناسایی افراد نخبه‌ای و افرادی که به دنبال معارف اسلام هستند، است تا بتوانند در بستر مناسب با اساتید مجرب و محتوای قابل تایید این دوره را بگذرانند.

,

مدیر کانون معارف انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری از همان سال‌های اول برگزاری طرح ولایت مکررا در حال تاکید بر فراگیری این دوره‌ها هستند و تاکنون مقام معظم رهبری هشت دوره با دانشجویان برگزار کننده طرح ولایت دیدار داشتند. به نهادهای مختلف در بحث فراگیرشدن طرح ولایت تاکید داشتند چراکه طرح ولایت یک طرح با برکتی است.

,

زراعتکار افزود: مقام معظم رهبری به برخی از نهادها از جمله سپاه، قرارگاه خاتم الاوصیا، نیروی انتظامی و برخی جریان‌ها تکلیف کردند که طرح ولایت را برگزار کنند چراکه طرح ولایت یک طرح قوی است.

,

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان خراسان‌جنوبی هر ساله در طرح ولایت متمرکز ۴۰ روزه شرکت کرده و در استان نیز هرساله دوره‌های غیر متمرکز طرح ولایت برگزار می‌شود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه