اخبار داغ

یک اقتصاددان مطرح کرد؛

دیروز، بزرگ نمایی تحریم؛ امروز، خوش بینی به مذاکرات/ شتاب کاهش قیمت ارز و سکه بازی روانی دولت است

دیروز، بزرگ نمایی تحریم؛ امروز، خوش بینی به مذاکرات/ شتاب کاهش قیمت ارز و سکه بازی روانی دولت است
حجت الله عبدالملکی گفت: در طول ۸ سال گذشته دولت یازدهم در رابطه با اثر تحریم ها بر مسائل اقتصادی بیش از اثرواقعی آن تاکید کرد و باعث ایجاد یک جو روانی افزایش قیمت ارز در کشور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الله عبدالملکی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص علل روند کاهشی قیمت  طلا و سکه در بازار گفت: در طول 8 سال گذشته دولت یازدهم در رابطه با  اثر تحریم ها بر مسائل اقتصادی بیش از اثرواقعی آن تاکید کرد و باعث ایجاد یک جو روانی  افزایش قیمت ارز در کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی در ادامه افزود: جو روانی و بزرگ نمایی اثر تحریم ها بر مسائل اقتصادی و تجاری و همچنین هجوم افراد برای خرید ارز و امتناع از فروش توسط  کسانی که که احتکار خانگی ارز داشتند به دلیل اینکه پیش بینی می کردند قیمت آن بازهم افزایش پیدا کند دست به دست هم داد تا مجموع این عوامل سبب افزایش قیمت در طول این چند سال گذشته شود.

,

عبدالملکی در خصوص اتفاقات  چند هفته اخیر در رابطه با سقوط  ناگهانی قیمت ارز و طلا خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در هفته های اخیر یک بازی روانی جدید دولت در کشور است که  وانمود کند مذاکرات در مسیر خوبی در حال پیشرفت است و احتمال لغو تحریم ها و بازگشت به دلار برجام وجود دارد، این موارد در کنار  اخبار واصله در مورد آزاد کردن بخشی از منابع ارزی باعث ایجاد حس آرامش در بازار شده است.

,

این اقتصاد دان تاکید کرد: اگردولت بخواهد همچنان به بازی روانی خود ادامه دهد، قیمت ارز یکدفعه پس از چند هفته سقوط  افزایش ناگهانی را خواهد داشت.

,

عبدالملکی در خصوص قیمت تعادلی ارز و طلا در بازارعنوان کرد: اگر احتکار های  خانگی عرضه شود و حالت روانی دلار زدگی اصلاح شود آنقدر منابع در دسترس است که  قیمت تعادلی به زیر 15 هزارتومان برسد و طلا هم یک کالای کاملا تجارت پذیر می باشد و قیمت آن به  افزایش و کاهش نرخ ارز و دلار وابسته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه