اخبار داغ

گزارش تصویری؛

مردم رفسنجان در لیالی قدر با اهدا خون خود به یاری بیماران شتافتند

مردم رفسنجان در لیالی قدر با اهدا خون خود به یاری بیماران شتافتند
مردم رفسنجان با حضور در مرکز انتقال خون همزمان با شب های قدر سنت حسنه اهدای خون را انجام دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مردم رفسنجان با حضور در مرکز انتقال خون همزمان با شب های قدر سنت حسنه اهدای خون را انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مهدی محمدحسینی ریس مرکز انتقال خون رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امسال در سه شب قدر تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که ۲۰۰ واحد خون برای نیازمندان به خون اخذ شده است.

,

وی افزود: این امر با همکاری مردم و تلاش همکاران ما در مرکز انتقال خون که امسال هم درگیر بیماری منحوس کرونا بودیم ،میسر شد.

,

محمدحسینی بیان کرد: در یکسال گذشته مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش داشت ولی با همکاری مردم و تلاش همکاران ما، سعی شد خون بیماران نیازمند تامین شود و فرد بیمار دغدغه تامین خون و فرآورده های خونی را نداشته باشد و همچنین سعی شده بخشی از خون مازاد به جنوب استان و بخشی هم به مرکز استان ارسال شود.

,

, ,

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان تنها شهرستان استان کرمان است که مجهز به دستگاه دستگاه پلاکت آفرزیس است، گفت: این توانایی را داریم که پلاکت را به شکل آفرزیس که نیاز بیماران خاص است تولید کنیم ضمن اینکه قبلا خانواده های این بیماران بایستی به کرمان مراجعه می کردند.

,

محمدحسینی عنوان کرد: قریب به یکسال است که با راه اندازی این دستگاه علاوه بر اینکه پلاکت مورد نیاز شهرستان تامین می شود نیاز شهرستان های دیگر هم تامین می شود.

,

وی ادامه داد: شرایط آفرزیس مانند اهدای خون است ضمن اینکه اهدا کننده می تواند هفته ای دو بار اهدای پلاکت داشته باشد و در سال قریب به ۲۴ واحد پلاکت اهدا کند و هیچ مشکلی هم نداشته باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه