اخبار داغ

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار:

آغازعملیات واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های تب‌ مالت و طاعون‌ نشخوار کنندگان

آغازعملیات واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های تب‌ مالت و طاعون‌ نشخوار کنندگان
هادی اسکندری از مایه‌کوبی واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان بیجارعلیه بیماری بروسلوز(تب‌مالت) و طاعون ‌نشخوار کنندگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی اسکندری ریییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار‌ در گفتگو با خبرنگار کردتودی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی و همچنین به منظور ایمن‌سازی جمعیت دامی شهرستان شبکه دامپزشکی اقدام به واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی علیه بیماری بروسلوز و طاعون‌نشخوارکنندگان کوچک از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری خواهد نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی با بیان اینکه تب‌ مالت یکی از مهمترین بیماری‌های زئونوز باکتریایی(مشترک بین انسان و دام) است که به عنوان یک تهدید بالقوه بهداشتی محسوب می‌شود، افزود:  این شبکه در طی چندین ساله گذشته با اجرای برنامه‌های مراقبتی و با پوشش گسترده کامل واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری تب ‌مالت خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا به تب‌مالت انسانی در سطح شهرستان بوده‌ایم به طوریکه بر اساس آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان میزان مبتلایان تب ‌مالت انسانی در این شهرستان از ۴۲۵ نفر در سال ۹۶ به ۱۱۸ نفر در سال ۹۸ و ۷۵ نفر در سال ۹۹ کاهش یافته است.

,

اسکندری اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در مدت انجام عملیات واکسیناسیون ۳۰۵ هزار نوبت راس دام سبک علیه طاعون‌نشخوارکنندگان و ۸۰ هزار نوبت راس بره و بزغاله ماده علیه تب‌مالت در شهرستان واکسینه شود.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های واکسیناسیون رایگان بوده امید است دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون نهایت همکاری را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه