اخبار داغ

پژوهشگر اقتصادی مطرح کرد؛

پیش‌نمایش دولت سوم روحانی؛ بزک مذاکرات وین با کاهش صوری قیمت ارز و طلا

پیش‌نمایش دولت سوم روحانی؛ بزک مذاکرات وین با کاهش صوری قیمت ارز و طلا
تنهایی مقدم گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نیفتاده است که ما شاهد کاهش ارزش دلار باشیم از این رو با توجه به اینکه دولت در حال مذاکره با طرف‌های برجام در وین است، اقدام به یک سری کارهای نمایشی مانند کاهش قیمت دلار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا تنهایی مقدم، پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون نوسانات قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر، اظهار کرد: زمانی که سیستم تأمین بودجه دولت با مشکل مواجه است، دولت برای تأمین مالی از هر راهی استفاده می‌کند که یکی از این راه‌ها دست بردن در قیمت ارز، بورس و حتی چاپ پول نقد و توزیع آن در بازار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن اشاره به اینکه دولت روحانی برای تأمین بودجه خود دست به افزایش قیمت ارز برده است، افزود: در حال حاضر اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نیفتاده است که ما شاهد کاهش ارزش دلار باشیم از این رو با توجه به اینکه دولت در حال مذاکره با طرف‌های برجام در وین است، اقدام به یک سری کارهای نمایشی مانند کاهش قیمت دلار کرده است.

,

تنهایی مقدم یادآور شد: متأسفانه اقتصاد کشور به‌شدت تحت تأثیر نمایش‌های سیاسی دولت بوده است زیرا این دولت بیشتر دولت نمایش بوده است و ازجمله کارهایی که طی این چند سال انجام نداد، سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور بود.

,

این پژوهشگر اقتصادی اولویت اول دولت را نمایش و روایت به‌جای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: دومین اولویت دولت موضوعات سیاسی بود و آن‌هم بخشی از سیاست که مربوط به سیاست خارجه می‌شد و خواست با این‌ها اقتصاد را مقداری به سامان جلوه دهد که یک جاهایی نیز در این روایت و جلوه سازی موفق بود و در اکثر جاها روحانی از آن یاد می‌کند.

,

وی خاطر نشان کرد: پایین آوردن موقتی قیمت ارز که کار اقتصادی محسوب نمی‌شود زیرا باید ارز در قیمت پایین ثبات داشته باشد نه اینکه تنها در یک دوره کوتاه مدت روند نزولی پیدا کند از طرف دیگر پایین آمدن قیمت دلار تأثیر چندانی بر قیمت کالاها ندارد زیرا کف بازار دارای هوش اقتصادی است و می‌فهمد که این پایین آمدن قیمت دلار نمایشی است.

,

تنهایی مقدم با اشاره به اینکه بسیاری از افراد کاهش قیمت ارز را اقدام انتخاباتی دولت می‌دانند، افزود: به اعتقاد من این دولت و تفکر حامی آن، امید چندانی به رأی آوردن در دوره بعدی ریاست جمهوری ندارند اما می‌خواهد با آمار سازی و پایین آوردن قیمت دلار در پایان دولت خود یک کارنامه خوب برای خود ایجاد کنند و چشم داشته باشند به 4 یا 8 سال آینده که دوباره با نمایش و آمارسازی خود را وارد عرصه انتخاباتی کنند.

,

این پژوهشگر اقتصادی گفت: دولت در پایان دوره خود اصرار دارد که ما دولت بدون تحریم را تحویل دولت بعدی داده‌ایم و اگر این تفکر بتواند در دوره بعدی نیز رأی بیاورد باید دستشان را بوسید که چقدر ماهرانه توانسته‌اند نمایش بازی کنند تا بار دیگر مردم به آن‌ها اعتماد کنند اما بعید می‌دانم آن‌قدر هم هنرمند باشند ولی با این وجود می‌خواهند 4 یا 8 سال آینده بگویند که ما یک دولت بدون تحریم به شما تحویل دادیم اما شما دوباره تحریم‌ها را بازگرداندید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه