اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

کاهش نرخ طلا و دلار جنبه روانی دارد/ نه تحریم ها برداشته شده، نه منابع ارزی خاصی آزاد شده

کاهش نرخ طلا و دلار جنبه روانی دارد/ نه تحریم ها برداشته شده، نه منابع ارزی خاصی آزاد شده
گودرزی گفت: با توجه به اینکه هنوز نه تحریم ها برداشته شده، نه منابع ارزی خاصی آزاد شده و در مجموع اتفاق خاصی در ماه های گذشته نیفتاده، بنظر می رسد بحث های روانی بیشترین تاثیر را در کاهش نرخ دلار داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گودرزی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به کاهشی شدن قیمت طلا و دلار طی روزهای گذشته، گفت: افزایش و کاهش قیمت طلا و دلار در طی سالهای اخیر صرفا با دلایل اقتصادی صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: بحث های روانی و سیاسی جامعه یکی از دلایل اصلی افزایش ها و کاهش های صورت گرفته در قیمت طلا و دلار است. اگر نگاهی به روند گذشته داشته باشیم مشخص می شود که قیمت دلار با اظهار نظر یک مقام مسئول در بانک مرکزی در مورد ارز مسافرتی بالا و پایین می شود.

,

گودرزی با اشاره به تغییر قیمت طلا در کشورمان، گفت: البته تغییر قیمت این فلز با ارزش با انس جهانی هم در ارتباط است و فقط فضای داخلی روی آن تاثیرگذار نیست. البته نسبت عرضه و تقاضا در طلا، دلیل دیگر تغییر قیمت آن است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تورم در ایران همواره وجود داشته است، تصریح کرد: این مهم نیز بر روی افزایش قیمت دلار و طلا تاثیرگذار است ولی در مجموع باید گفت که افزایش قیمت طلا و دلار صرفا به دلایل اقتصادی نبوده است.

,

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار تا 33هزار تومان در سال گذشته، گفت: سیاست گذاری های اقتصادی، سیاست های مالی و پولی بانک مرکزی و بحث های روانی باعث این افزایش شد و امروز هم به نظر می رسد با توجه به اینکه هنوز اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده است و توافق وین هنوز به نتیجه ای نرسیده، کاهشی شدن قیمت آن بیشتر جنبه روانی دارد. البته شایعات در خصوص آزادسازی منابع ارزی ایران در سایر کشور ها از جمله آزادسازی 7میلیارد دلار می تواند تاثیرات خود را بر روی قیمت ارز و طلا در ایران بگذارد.

,

گودرزی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز نه تحریم ها برداشته شده، نه منابع ارزی خاصی آزاد شده و در مجموع اتفاق خاصی در ماه های گذشته نیفتاده، بنظر می رسد بحث های روانی خصوصا مباحث مطرح شده در مذاکرات وین بیشترین تاثیر را در کاهش نرخ دلار داشته است.

,

وی افزود: بنظر می رسد با توجه به وضعیت اثرپذیر بودن اقتصاد ایران از مسائل سیاسی، اگر پالس های مثبتی از مذاکرات در وین ارسال شود، کاهش قیمت دلار و طلا ادامه دار باشد. البته اگر این روند کاهشی ادامه دار باشد، قطعا قیمت دلار از 16 یا 17 هزار تومان پایین تر نخواهد آمد چرا که نرخ واقعی دلار در همین قیمت ها است.

,

گودرزی تصریح کرد: پیش بینی می شود کاهش قیمت ها تا انتخابات ادامه دار باشد مگر اینکه اتفاقات دیگری رقم بخورد که جلوی کاهش آن را بگیرد و باعث افزایش آن شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه