اخبار داغ

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

جهان اسلام باید در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی موضع انقلابی بگیرد

جهان اسلام باید در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی موضع انقلابی بگیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: امام راحل به عنوان مدافع حقوق فلسطینی ها و اینکه مسئله فلسطین یک امر اسلامی هست و قدس قبله اول مسلمان هاست از همان سال های اول پیروزی انقلاب این مسئله را به عنوان یک استراتژی مطرح کردند که امت اسلامی و جهان اسلام باید در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل موضع قانونی و منطقی و انقلابی بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار کرد: از سال های قبل از پیروزی انقلاب یکی از سیاست هایی که حضرت امام(ره) در کنار مبارزه با طاغوت دنبال می کردند، این بوده که اسراییل یک رژیم غاصب هست و به ناحق سرزمین مادری و اصلی فلسطینیان را اشغال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,  ,

وی گفت: اینکه در جنگ جهانی دوم در بعضی از کشورهای اروپایی به بعضی از یهودی ها ظلم و ستمی هم بشود جاداشت که در یکی از کشورهای اروپایی این ها جمع می شدند و در برابر ظلمی که به آنان شده بود اعتراض کنند.

,

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اما اینکه بیایند در کشورهای اسلامی جایی که قرن ها در مالکیت مسلمان ها بوده و در کنار اقلیتی از مسیحی ها و یهودی ها هم بصورت مسالمت آمیز زندگی می کردند،این رژیم جعلی را درست کرده و مسلط بر سرزمین فلسطین کنند و موجب کشتار ناجوانمردانه و قتل عام فلسطینی ها شوند یک ظلم و ستم بارز و اشکاری بود که در جهان اسلام اتفاق افتاده بود.

,

حجت الاسلام دیرباز اذعان کرد: حضرت امام به عنوان مدافع حقوق فلسطینی ها و اینکه مسئله فلسطین یک امر اسلامی هست و قدس قبله اول مسلمان ها است از همان سال های اول پیروزی انقلاب این مسئله را به عنوان یک استراتژی مطرح کردند که امت اسلامی و جهان اسلام باید در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل موضع قانونی و منطقی و انقلابی بگیرد.

,

وی درباره مبارزات خود پراکنده فلسطینیان در احقاق حقوق خود گفت: فلسطینی ها هم سال های سال مبارزاتی در این زمینه داشتند که موفقیت آمیز نبوده، اما بعد از پیروزی انقلاب مسئله انتفاضه فلسطین پیش آمد و مبارزه با اسرائیل یک بعد مردمی پیدا کرد.

,

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: فلسطینی ها قبلا بصورت گروه ها و حمله های مسلحانه کار را انجام می دادند اما بعد از پیروزی انقلاب این مبارزات بعد مردمی پیدا کردو پیروزی های عظیمی نصیب فلسطینی ها شد، نمونه آن جنگ های کوتاه مدتی که در کرانه غربی رود اردن و همچنین در باریکه غزه پیش امد که فلسطینی ها پیروز شدند، این ها همه به برکت و الهام از منویات حضرت امام و انقلاب اسلامی بود.

,

حجت الاسلام دیرباز در ادامه عنوان کرد: با ادامه این روند در سال های بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) جمعه اخر ماه مبارک را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کردند، روز مبارزه با رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل.

,

وی خاطرنشان کرد: این مسئله در کل امت اسلامی جا افتاده و کشور عزیزما ایران هم در اخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان نماد روز ملی روز قدس و مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی هرسال چنین راهپیمایی هایی را داشتند و امسال بخاطر اینکه وضعیت کرونا در کشور مطلوب نیست به همین جهت مقام معظم رهبری در ساعت۵بعد از ظهر این روز ایراد سخنرانی خواهند داشت.

,

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم هم از قبله اول مسلمان ها دفاع کنیم و هم به عنوان مسلمان وظیفه دفاع از عزت امت اسلامی را داریم و هم وظیفه داریم دفاع کنیم از یک بخشی از پیکره امت اسلامی که فلسطن است و مورد اشغال اسرائیلی ها قرار گرفته و خیلی از فلسطینی ها چندین نسلشان را در تبعید و در خارج از کشور خودشان به سر می برند تنها به این دلیل ک این ها را اواره کردند و از کشور خودشان بیرون کرده و خانه هایشان را خراب کردند.

,

حجت الاسلام دیرباز اظهار کرد: به هرحال این یک ظلم بسیار اشکار بر علیه مسلمان ها هست که توسط پشتیبانی انگلیس و سپس امریکا و خیلی از کشورهای غربی به بهانه اینکه در جنگ جهانی دوم به بعضی از یهودی ها ظلمی شده، هرزمان مسئله ای پیش می آید این بهانه را مطرح می کنند در حالیکه این مسئله گذشته و چیزی که الان موضوعیت این است که رژیم اشغالگر قدس امده خاک فلسطین را اشغال کرده و آنچه که از آزار و اذیت و کشتار و شکنجه است نسبت به فلسطینیان انجام می دهد.

,

وی گفت: در سالهای اخیر متاسفانه بعضی از دولت های عربی روابط پنهان خودشان را با رژیم اشغالگر قدس علنی کردند و ابن واقعا یک ننگ و افتضاحی است برای رژیم های عربی،که چنین کاری را انجام دادند و اینها مطرود ملت های خودشان و تمام ازادگان شریف جهان هستند که یک رژیمی بخاطر حفظ موقعیت خودش بیاید روابط خودش را با رژیم اشغالگر قدس که یک زمانی جهان عرب دائیه دار مبارزه با آن بود راعلنی کند.

,

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نمونه اقدامات سابق دولت های عربی در مبارزه با اسرائیل را جنگ ۶روزه عراق و اسرائیل دانست و افزود: به هرحال الان وضعیت به گونه ای هست که با رهبری های مقام معظم رهبری شرایط به نفع فلسطین جلو می رود و ان شاالله که ما بتوانیم در این زمینه بیش از پیش وظیفه اسلامی و انسانی خودمان را از طرف امت اسلامی در قبال مردم فلسطین ایفا کنیم.

,

حجت الاسلام دیرباز در پایان تصریح کرد: الان در فضای مجازی هرکسی کاری از دستش برمی آید در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی باید انجام دهد و حال که راهپیمایی برایمان مقدور نیست باید به هرنحو ممکن انزجار و نفرت خودمان را از رژیم اشغالگر قدس به تمام جهانیان اعلام کنیم و حمایت خودمان را از این ملت شریف نشان دهیم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه