اخبار داغ

استاندار لرستان خبرداد؛

بهره‌برداری از سد «تاج امیر» و «کمندان» لرستان تا خردادماه امسال

بهره‌برداری از سد «تاج امیر» و «کمندان» لرستان تا خردادماه امسال
خادمی گفت: سدهای کمندان و تاج امیر تا قبل از پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید و مابقی سدها نیز از جمله سد معشوره با سرعت بیشتری روند ساخت آنها ادامه خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی شامگاه جمعه در بازدید از پروژه سد سازی کمندان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد کمندان از پروژه های مهم و اساسی استان است که مورد توجه قرار گرفته است به طوری که تخصیص آب این پروژه ۲۸ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است و مخزن سد حدود ۸۸ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی افزود: تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ تامین ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و سال جاری صورت گرفته و این پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا خرداد امسال آبگیری سد انجام شود.

,

استاندار لرستان تصریح کرد: سد کمندان با هدف تامین آب شرب شهرستان های ازنا و الیگودرز و همچنین چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه احداث شده که به نوبه خود از پروژه های کلیدی و مهم لرستان به شمار می‌رود.

,

خادمی عنوان کرد: عملیات احداث شبکه های آبی شماره یک و دو پایین دست سد تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و شبکه های سه و چهار نیز به سرعت در حال آماده شدن است که امیدواریم سد کمندان تاثیر مثبت خود را در رفاه مردم و توسعه لرستان داشته باشد.

,

وی با اشاره به برنامه زمانبندی ساخت سد گفت: طبق برنامه خرداد ماه سال جاری زمان به نتیجه رسیدن پروژه تعیین شده که برای رسیدن به این مهم نوبت کاری شیفت شب نیز فعالیت خود را آغاز نموده است.

,

استاندار لرستان پروژه سد کمندان را از نظر تأمین منابع مالی بدون مشکل عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعات اصلی اجرای این طرح محل روستای کمندان است که علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستا در گام دیگر به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان آنها نیز هستیم.

,

خادمی از خرید اراضی کشاورزی روستای کمندان طی سال های اخیر خبر داد و گفت: مناطق مسکونی اهالی نیز پس از توافق نهایی، خریداری و هزینه آن ها پرداخت می گردد.

,

وی سد آبسرده، سد شهید بروجردی، سد مخمل کوه و سد زیبا محمد را از جمله این طرح ها برشمرد و بیان کرد: با پیگیری های انجام شده اعتبار آنها در پیوست قانون بودجه لحاظ شده است اما سدهای کمندان و تاج امیر تا قبل از پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید و مابقی سدها نیز مانند سد معشوره با سرعت بیشتری روند ساخت آنها ادامه خواهد یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه