اخبار داغ

مدیریت حفاظت و بهره‌برداری منابع آب استان خبر داد؛

وجود ۴ هزار چاه غیرمجاز در خراسان رضوی/ مشهد و قوچان در صدر حفر چاه‌ غیرمجاز

وجود ۴ هزار چاه غیرمجاز در خراسان رضوی/ مشهد و قوچان در صدر حفر چاه‌ غیرمجاز
ممدوحی گفت: مشهد و قوچان در صدر جدول تعداد چاه غیرمجاز شناسایی‌شده در خراسان رضوی هستند و نزدیک به 4 هزار چاه غیرمجاز در استان وجود دارند که باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا ممدوحی، مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با افزایش بیشینه برداشت آب غیرمجاز در خراسان رضوی تصریح کرد: آب فروشی طبق قانون خلاف مقررات است و به استناد ماده 27 و 28 قانون توزیع عادلانه، آب چاه و قنات وابسته به اراضی اطرافش بوده و امکان جابه‌جایی آب از قنوات و چاه‌ها خلاف مقررات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

برداشت غیر مجاز آب برای صنایع اطراف مشهد

, برداشت غیر مجاز آب برای صنایع اطراف مشهد,

وی افزود: چندی پیش در مشهد تعدادی تانکر‌های پیمان‌کاری و نهاد‌های داخل شهری برای صنایع از چاه‌های آب اطراف مشهد برداشت غیرمجاز داشتند که پس از پیگیری‌های متعدد از ادامه این فعالیت‌ها ممانعت به عمل آوردیم.

,

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر میزان آب فروشی در مناطقی که به حریم شهر ملحق شده‌اند انجام می‌گیرد گفت: با توجه به افزایش حریم شهر مشهد تعدادی از مالکان قنات‌های اطراف که اکنون در بافت شهری قرار دارد نسبت به فروش آب چاه خود اقدام کرده‌اند.

,

خلأ قانونی دست صاحبان قنوات را برای آب فروشی بازگذاشته است

, خلأ قانونی دست صاحبان قنوات را برای آب فروشی بازگذاشته است,

وی افزود: متأسفانه خلأ قانونی موجب شده تا سازمان‌های مربوطه نتوانند از آب فروشی صاحبان قنات ممانعت به عمل آوردند و این معضل همچنان در حال افزایش است.

,

ممدوحی خاطر نشان کرد: جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب به‌تنهایی از ساخت‌وساز ویلای غیرمجاز جلوگیری نمی‌کند و نمی‌توان درصد چشم‌گیری از عوامل رشد زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به دلیل عدم نظارت بر فعالیت ماشین‌های آب‌رسان نسبت داد.

,

هجوم باغداران طرقبه به سد چالیدره برای خرید آب

, هجوم باغداران طرقبه به سد چالیدره برای خرید آب,

وی افزود: در حال حاضر روزانه باغداران شهرستان طرقبه اقدام به خرید آب از سد چالیدره کرده‌اند که این پدیده نیز از دید سازمان آب منطقه‌ای معضلات عدیده‌ای را به دنبال دارد.

,

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب خراسان رضوی اذعان داشت: نیمی از چاه‌های غیرمجاز اطراف مشهد در باغ ویلاهای غیرمجاز اراضی کشاورزی بوده و متأسفانه تأخیر در قلع‌وقمع این بناها توسط فرمانداری و جهاد کشاورزی موجب افزایش تعداد چاه‌های غیرمجاز می‌شود.

,

خراسان رضوی 4 هزار چاه غیر مجاز دارد 

, خراسان رضوی 4 هزار چاه غیر مجاز دارد ,

وی افزود: در سال گذشته با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای پلمپ چاه‌های غیرمجاز در خراسان رضوی نزدیک به 1700 چاه غیرمجاز شناسایی و پلمپ شدند و نزدیک به 4 هزار چاه غیرمجاز دیگر در استان وجود دارند که باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

,

ممدوحی تصریح کرد: حفر چاه غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی دو اصل جدانشدنی از هم هستند و بزرگ‌ترین معضل برای مقابله با این معضلات تعداد بازرس، عدم بازدارندگی جرائم و عدم نظارت بر تبلیغات است که امروزه در اطراف مشهد آگهی حفر چاه با دستگاه اتوماتیک در 7 ساعت به‌وفور دیده می‌شود.

,

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به 50 دستگاه حفاری تمام اتوماتیک که در اطراف مشهد در حال حفر چاه غیرمجاز بودند ضبط و اعمال قانون گردید.

,

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مشهد و قوچان در صدر جدول تعداد چاه غیرمجاز شناسایی‌شده در خراسان رضوی قرارگرفته‌اند.

,

۶ شهرستان تا اواسط سال عاری از چاه غیر مجاز می‌شوند

, ۶ شهرستان تا اواسط سال عاری از چاه غیر مجاز می‌شوند,

وی افزود: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا 6 ماه دیگر 6 شهرستانی که در حوزه تعداد چاه غیرمجاز وضعیت قرمز و هشداردهنده داشتند طی عملیات ضربتی تمام چاه‌های غیرمجازشان پلمپ شده و می‌توانیم درصد برداشت آب زیرزمینی غیرمجاز را در این مناطق به صفر برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه