اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد؛

کمبود ۱۹۷هزار معلم در کل کشور/ در تلاش برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس هستیم

کمبود ۱۹۷هزار معلم در کل کشور/ در تلاش برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس هستیم
حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: موضوع کمبود معلم بر روی معلمان موجود هم فشار می آورد بر همین مبنا ۱۹۷ هزار معلم در کشور کم داریم که باید ساماندهی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با مرصاد، درباره طرح های در دستور کار کمیسیون آموزش برای حل مشکلات معلمان اظهار داشت: بحث رتبه بندی معلمان یکی از موضوعاتی است که در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

وی افزود: در این باره لایحه دولت به تازگی به مجلس آمده و کار زیادی نیاز دارد و باید چکش کاری شود تا صلاحیت و شایستگی معلمان را شامل و حقوق معطل مانده چندساله آنها ایفا شود‌.

حجت الاسلام فلاحی گفت: موضوع اعمال مدرک نیز در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد که در بودجه ۱۴۰۰ این موضوع به صورت مطلق آورده شده که باید حل شود و همه مدارس اول، دوم و سوم را شامل شود.

وی عنوان کرد: همچنین درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفته شد وزارت آموزش و پرورش اساسنامه آن را اصلاح کند که شامل زمان اشتغال فرهنگیان هم شود زیرا اکنون این صندوق تنها شامل بازنشستگی آنها است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سهم خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نکرده در واقع طبق لایحه بودجه درصدی پیشنهاد شده که باید بپردازد اما باقی سهم دولت مانده و باید سهم ۵۰ درصدی خود را بپردازد که به نفع معلمان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع کمبود معلم بر روی معلمان موجود هم فشار می آورد بر همین مبنا ۱۹۷ هزار معلم در کشور کم داریم که باید ساماندهی شوند.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید افراد حق التدریسی و معلمان نهضت تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: در تلاش برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی هستیم البته قانون مربوط به شش هزار معلم جامانده نهضت تصویب شد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: معلمان حق التدریسی و نهضتی سال ۹۱ به بعد باقی مانده اند که طرحی در دستور کار مجلس قرار دارد و باید ببینیم چه زمانی می توانیم آنها را تعیین تکلیف کنیم.

وی عنوان کرد: باید معلمان نهضت بعد از سال ۹۱ و غیرانتفاعی ها ساماندهی شوند تا هم تکلیف آنها مشخص شده و هم کمبود معلم آموزش و پرورش جبران شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه