اخبار داغ

مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت خبرداد؛

واکسن کرونا بدون فوتی و عوارض در آذربایجان‌‌شرقی

واکسن کرونا بدون فوتی و عوارض در آذربایجان‌‌شرقی
سیمین خیاط زاده گفت: تاکنون فوتی و عوارض جدی منتسب به واکسن کرونا در این استان نداشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دکتر سیمین خیاط زاده با اعلام این خبر افزود: بیش از ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان تاکنون واکسینه شدند و این واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: کادر بهداشتی در مناطق مختلف استان با تماس تلفنی درباره واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال استان اطلاع‌رسانی می‌کنند، ولی حتی اگر این افراد بدون هماهنگی نیز در مراکز تزریق واکسن کرونا با در دست داشتن کارت ملی حضور یابند به واکسیناسیون آن‌ها اقدام می‌شود.

,

واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی عوارضی نداشته است

, واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی عوارضی نداشته است,

خیاط زاده ادامه داد: ۹ هزار نفر از بیماران خاص از جمله ام اس، بیماران هموفیلی، تالاسمی، کبدی و … تحت پوشش واکسیناسیون در آذربایجان شرقی قرار گرفتند و تاکنون هیچ نوع عوارضی در آن‌ها مشاهده نشده است.

,

وی افزود: البته بنا به گفته کارشناسان احتمال سه یا چهار در میلیون وجود دارد که عوارض جدی حاصل از واکسیناسیون شامل تشنج، فلج، فلج صورت و علائم گرفتگی عروق دیده شود که خوشبختانه تاکنون در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است.

,

مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت گفت: تب، درد‌های عضلانی، سردرد، حالت تهوع و بی خوابی می‌تواند جزو حساسیت‌های بدن به علت واکسیناسیون تا ۴۸ ساعت بعد تزریق باشد که در این موارد نیز تاکنون مورد جدی مشاهده نشده است.

,

ثبات کرونا در استان

, ثبات کرونا در استان,

وی همچنین با بیان این که واکسیناسیون معلولین ذهنی و جسمی‌تحت پوشش بهزیستی نیز در استان به زودی آغاز می‌شود اضافه کرد: واکسیناسیون در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و در واقع واکسیناسیون اولویت‌های اعلام شده و سالمندان بالای ۸۰ سال در این استان به خوبی انجام شده به طوری که افراد ۷۵ سال و به بالا نیز زودتر از سایر مناطق کشور در آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند.

,

خیاط زاده با بیان اینکه اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند، گفت: وضعیت این استان از نظر کرونا هم خوب است هم بد، بدین معنا که به حالت نسبی ثبات رسیدیم، اما این حالت نسبی در رقم بالا است در صورتی که در فروردین ماه ثبات نسبی مبتلایان به کرونا پایین‌تر بود.

,

وی ادامه داد: گرچه شیب تند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی کاهش پیدا کرده است اما این ثبات نسبی بسیار شکننده بوده طوری که ۱۰ درصد نتایج تست‌های کرونا در فروردین‌ماه آذربایجان شرقی امسال مثبت بود که اکنون حدود ۳۸ درصد آن مثبت نشان می‌دهد.

,

این پزشک متخصص همچنین با ابراز نگرانی از مهمانی‌های خانوادگی و خانگی، دورهمی‌ها، دید و بازدید‌ها و سفر در ایام عید فطر تاکید کرد: دید و بازدید‌ها و سفر‌ها به شدت در ابتلا و شیوع کرونا خطرناک است و اگرچه کرونای هندی و آفریقایی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، ولی به هر حال مثل سایر استان‌ها این نوع کرونای خطرناک آذربایجان شرقی را نیز تهدید می‌کند بر این اساس مردم باید بیشتر رعایت کنند.

,

کرونای هندی و آفریقایی مشاهده نشده است

, کرونای هندی و آفریقایی مشاهده نشده است,

وی با بیان اینکه کرونای هندی و آفریقایی تاکنون در استان مشاهده نشده است خاطرنشان کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از ورود کرونای هندی و آفریقایی آذربایجان شرقی انجام شده و رصد لازم هم در مبادی ورودی استان و مرز‌ها به خوبی صورت می‌گیرد اما به هر حال ورود این نوع کرونا استان را تهدید می‌کند.

,

خیاط زاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی و رنگبندی کرونا در آذربایجان‌شرقی گفت: چهار شهرستان قرمز شامل آذرشهر، مراغه، مرند و بناب و سه شهرستان اسکو، چاراویماق و خداآفرین زرد هستند و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است که بسیار وضعیت شکننده‌ای است و می‌تواند بلافاصله به حالت قرمز بازگردد.

,

نام و آدرس مراکز واکسیناسیون کرونا در تبریز:

,

مرکز سلامت یاغچیان: فلکه یاغچیان، نرسیده به مسجد امام خمینی، خیابان نجم، طبقه دوم درمانگاه ولایت،

,

مرکز سلامت شهید صبوری: خیابان عباسی، توانیر، نرسیده به شهرک، ولی امر، جنب بسیج، کوچه ۱۰ متری میلاد

,

پایگاه سلامت شهید مطهری: راسته کوچه، جنب آتش نشانی

,

مرکز سلامت الهیه: بلوار باغمیشه، خیابان سبلان

,

مرکز سلامت منظریه: چهار راه ابوریحان، روبروی آبادانی مسکن، کوی اعتصامی

,

مرکز سلامت جمشیدآباد: خیابان استاد جعفری، تقاطع خیابان فیضیه، خیابان جمشید

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه