اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

چرا دولت از «منبع آگاه» وین می ترسد؟/ تلاش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات یا عبور از خطوط قرمز!

چرا دولت از «منبع آگاه» وین می ترسد؟/ تلاش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات یا عبور از خطوط قرمز!
دولت و رسانه های همسو همراه دائما سعی می کنند، اطلاعات «منبع آگاه» چند هفته گذشته مذاکرات را تکذیب کنند، در حالی که اخبار منبع آگاه مذکور عینا منطبق با قانون مجلس و خطوط قرمز نظام است؛ حال باید پرسید دولتی ها دقیقا چه چیزی را تکذیب می کنند؟
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مذاکرات وین در حالی دنبال می‌شود که اخبار ضد و نقیض زیادی درباره آن به گوش می‌رسد؛ اخباری از نپذیرفتن رفع تدریجی تحریم‌ها از سوی ایران تا تلاش آمریکا برای نگه داشتن تحریم‌ها یا حداقل تعلیق و نه رفع آن.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در روزهای اخیر و پس از جدی‌تر شدن مذاکرات وین نکات زیادی درباره مذاکرات مطرح شد و رسانه‌ها نیز بر همین مبنا اخبار مختلفی را مخابره کردند؛ یکی از این رسانه‌ها «پرس تی وی» بود که در یک سلسله اخبار از پشت پرده مذاکرات وین پرده برداشت. این رسانه در اولین خبر خود اعلام کرد که ایران زیر بار رفع تدریجی تحریم‌ها نرفته و آمریکا نیز برداشتن یکجای تحریم‌ها را نمی‌پذیرد.

,

همچنین در خبری دیگر که مدتی بعد از سوی «سید عباس عراقچی» رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی تکذیب شد از قول یک منبع آگاه تاکید کرده بود که « آمریکا صرفا با یک بازه زمانی کوتاه مدت یک هفته‌ای برای راستی آزمایی موافقت کرده است که در آن به صورت نمادین چند تراکنش انجام شود»

,

تازه‌ترین خبر منبع آگاه پرس تی وی از مذاکرات وین اما دولتی ها را بیشتر به تکاپوی تکذیب انداخت؛ در این خبر اعلام شده بود که «آمریکا خواستار نابودی کامل سانترفیوژهای نسل جدید ایران شده است».

,

هرچند اغلب رسانه‌های ایران در کم خبری از آنچه در وین در حال روی دادن است به سر می‌برند، اما طرف مقابل از تمام ابزارهای رسانه‌ای خود برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی روند مذاکرات و افکار عمومی استفاده کرده و تفسیر خود را ارائه می‌دهد.

,

در حالی که همانند آنچه در زمان امضای برجام رخ داد، خبری از جزئیات نشست وین رسانه‌ای نشده و دولت به انتشار اخبار کلی مانند «آمریکا و همه طرف‌ها برای احیای برجام جدیت دارند»، « فضای نشست وین مثبت است» و «مذاکرت روند رو به جلو دارد» بسنده کرده است اما طرف غربی دائما تلاش می‌کند روی قدرت رسانه‌ای خود مانور داده و حرف‌هایی که نمی‌خواهد مستقیم بگوید را از سوی رسانه‌ها اعلام می‌کند.

,

در مقابل طرف مذاکره کننده ایرانی به دلیل برخی خواسته‌های سیاسی اخباری که می‌تواند کمک‌کننده و تأثیرگذار باشد و طرف مقابل را به پذیرش خواسته‌های ایران مجاب کند، تکذیب می‌کند.

,

با وجود رسانه‌ای نکردن اخبار مذاکرات از سوی دولت، هر از چندگاهی اخباری از سوی برخی رسانه‌ها مخابره می‌شود اما دولت مدعی است این اخبار از طریق برخی افراد با مقاصد سیاسی منتشر شده و آن را تکذیب می‌کند. این در حالی است که هیچکدام از اخبار پرس تی وی با سیاست کلی ایران در مذاکرات و مصوبه مجلس تناقضی نداشته و منبع آگاه مذکور همواره بر رفع یکجای تحریم‌ها، راستی آزمایی و در نهایت بازگشت ایران به برجام تأکید کرده است.

,

حال باید دید مذاکره کنندگان دقیقا چه چیزی را تکذیب می‌کنند؟ در حالی که حرف‌های منبع آگاه مذکور دقیقا تکرار روح قانون مجلس است، تکذیب این اخبار به چه معناست و آیا می توان نتیجه گرفت که دولت در حال تلاش برای عبور از قانون مجلس و خطوط قرمز طراحی شده است؟

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه