اخبار داغ

در میزگرد انتخاباتی دانشجویان شهرستان کاشمر مطرح شد؛

شاخصه‌های نماینده شورای شهر از دیدگاه دانشجویان/ بکارگیری ظرفیت جوانان متخصص در امور شهری یک مطالبه عمومی است

شاخصه‌های نماینده شورای شهر از دیدگاه دانشجویان/ بکارگیری ظرفیت جوانان متخصص در امور شهری یک مطالبه عمومی است
به اعتقاد فعالان دانشجویی دانشگاه‌های کاشمر، حضور پرشور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی آثار مثبتی برای شهر و روستا به دنبال دارد و تضمین‌کننده آن انتخاب داوطلبان متخصص و اصلح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ 5 دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران اسلامی برگزار شده و ششمین دوره آن نیز در خردادماه سال جاری هم‌زمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

انتخابات شوراهای اسلامی در جهت توسعه و افزایش مشارکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری شهری و روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

,

دانشگاه و دانشجویان و به‌تبع آن جنبش‌های دانشجویی در عرصه فعالیت سیاسی کشور نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند که با تأکید بر اهمیت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی می‌توانند مردم را جهت حضوری آگاهانه در عرصه انتخابات تشویق کنند.

, .,

فعالان دانشجویی کاشمر در گفت‌وگو با  خبرنگار ما؛ به مناسبت نزدیک شدن به ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا به بیان مطالبی ازجمله لزوم حضور جوانان، متخصصین شهرسازی در پارلمان‌های شهری و وظایف شورای شهر و روستا پرداختند. در زیر نیز بخشی از این گفتگو را می‌خوانید:

, :,

 

,

هر فردی در قبال آینده اجتماعی خود، وظیفه‌ای خطیر دارد

, هر فردی در قبال آینده اجتماعی خود، وظیفه‌ای خطیر دارد,

حمید صابری نجار، مسئول بسیج دانشجویی کاشمر در گفتگو با خبرنگار خبرنگار ما؛ در پاسخ به این سؤال که آیا حضور مردم در انتخابات مؤثر است، اظهار داشت: حرکت‌های سیاسی رسانه‌های غربی به هنگام برگزاری انتخابات نشان از حساسیت دشمنان این مرزوبوم به‌ویژه آمریکا و انگلیس درباره نتایج آن است.

,

وی با بیان اینکه این کشورها تمام تلاش خود را می‌کنند تا در انتخابات ایران اسلامی اثرگذار باشند و اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: در بعضی از مواضع جریان غرب‌گرای درون کشور نیز مشاهده شد که بر طبل عدم حضور می‌کوبند و در صدد هستند تا مردم را نسبت به انتخابات بدبین و بی‌انگیزه کنند.

,

مسئول بسیج دانشجویی با اشاره به وظیفه جوان دانشجوی این مرزوبوم در قبال این مسئولیت شرعی و اجتماعی، تصریح کرد: هر فردی در قبال آینده اجتماعی خود، وظیفه‌ای خطیر دارد که بارزترین آن مشارکت در انتخابات است، شورای یک شهر و روستا با تک‌تک آراء ما مردم انتخاب می‌شود و در رأس کار تصمیم‌سازی برای ما قرار می‌گیرد.

,

 

,

شورای شهر باید دارای روحیه انقلابی و تشکیلاتی باشد

, شورای شهر باید دارای روحیه انقلابی و تشکیلاتی باشد,

سجاد اسماعیلی از دانشجویان رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه کاشمر در گفتگو با خبرنگار خبرنگار ما؛ دراین‌خصوص با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید بدانند که وظایف محوله به آنها تنها منوط به شهردار و شهرداری نیست بلکه باید در بسیاری از امور مربوط به شهر تأثیرگذار باشند، اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید با تمام ظرفیت‌های قانونی آشنایی کامل داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه بررسی مشکلات مردم یک امر بسیار مهم و یک وظیفه انسانی و عرفی است که در اولویت قرار دارد و اعضای شورا حق ندارند وقت خود را صرف کارهای دیگر کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و اختلافات که میان شوراها و شهرداری‌ها به وجود می‌آید دلیل نامطلوب بودن تقاضاها و بده‌بستان‌ها است.

,

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر همچنین در ادامه با اشاره به خصوصیات اعضای شورای شهر، تصریح کرد: شورای شهر باید دارای روحیه انقلابی و تشکیلاتی باشد، باید مسئولیت اجتماعی بالا داشته باشد، باید تخصص و اطلاعات کافی در زمینه مربوطه را داشته باشد و باید بتواند در مواجه با مشکلات با استفاده از مطالعه و تخصص خود تصمیم صحیح را اتخاذ کند و در کل باید شورای شهر مشاوره پذیر باشند.

,

اسماعیلی با تأکید بر اینکه شورای شهر باید کمیسیون‌های مختلف را ایجاد کند تا هرکدام از اعضا به نحوی به امور شهر رسیدگی کنند، اذعان کرد: اعضای کمیسیون‌های شهر باید با منطق توجه به تخصص‌گرایی و از افراد صاحب‌نظر و اهل‌فن انتخاب شوند و همچنین کمیسیون‌های شورای شهر جای افراد توانمندی است که بتوانند خوراک فکری و ایده‌های عملی مناسب داشته باشند.

,

وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: ویژگی و معیارهای نماینده شورای شهر باید بر اساس سه اصل مصلح، معتقد و مجری قوانین و ضوابط و دستورالعمل‌های سطح کشور و سطح شهر باشد.

,

 

,

دوری از سیاست‌زدگی و بازی‌های سیاسی یکی از مؤلفه‌های کاندیداهای شورای شهر است

, دوری از سیاست‌زدگی و بازی‌های سیاسی یکی از مؤلفه‌های کاندیداهای شورای شهر است,

زارع، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار خبرنگار ما؛ اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های کاندیداهای شورای شهر و به‌تبع اعضای شورای شهر دوری از سیاست‌زدگی و بازی‌های سیاسی است به‌گونه‌ای که مسائل اساسی و مهم مردم دستخوش درگیری و عوامل های جناحی و سیاسی نشود.

,

وی با بیان اینکه از جمله راهکارهای پیشرو و اهداف اعضای شورای شهر باید استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و... و تشکل‌های مؤثر در سطح شهر به معنای واقعی کلمه باشد، خاطرنشان کرد: شورای شهر باید توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشند تا مشکلات و مسائل شهر با دید جامع‌تری حل شود.

,

این دانشجوی رشته حقوق همچنین تأکید کرد: حضور مستمر در بین مردم و مناطق مختلف شهر و آگاهی پیداکردن از ریزترین دغدغه‌ها و مشکلات مردم و تلاش در جهت حل این امور نه فقط به معنای شعار، از جمله خواسته‌های عمومی مردم است که پیامد آن اعتماد مردم به نمایندگان و اعضای شورای شهر و حل نسبی مشکلات خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه