اخبار داغ

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

فعالیت مشاغل گروه ۱ و ۲ منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است/ متخلفان پلمب می‌شوند

فعالیت مشاغل گروه ۱ و ۲ منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است/ متخلفان پلمب می‌شوند
حسنی گفت: فعالیت مشاغل گروه شغلی ۱ و ۲ اصناف از امروز مجاز است اما این بازگشایی منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است و درصورت نقض پروتکل‌ها توسط واحد صنفی متخلف در شهرهای قرمز سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته، پلمپ می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر حسنی، مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: از ۲۱ فروردین که طرح محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل کد‌های ۱ تا ۴ به مرحله اجرا در آمد تاکنون 22592 بازدید به عمل آمده است که از این تعداد، 837 واحد صنفی به مراجع قانونی معرفی شدند همچنین 438 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه در این مدت 10364 گشت مشترک با پلیس اماکن، تعزیرات و اتحادیه‌های صنفی انجام شده است، افزود: از زمان شروع طرح محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل‌ در مشهد حدود 54 درصد عدم رعایت را از سوی فعالان مشاغل کد‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ طبق رنگ‌بندی‌های کرونایی شاهد بودیم و ۴۶ درصد نیز این موضوع را رعایت کردند.

,

حسنی خاطر نشان شد: از 21 فروردین میزان رعایت مشاغل ممنوع‌الفعالیت در گروه‌های مختلف شغلی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بوده است همچنین در این مدت تعداد 4025 شکایات از طریق سامانه کشوری 190 به دست ما رسیده و به آن‌ها رسیدگی شده که از این تعداد 1766 شکایات رسیدگی شده در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار و مرتبط با بیماری کرونا بوده است.

,

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت مشاغل گروه شغلی ۱ و ۲ اصناف بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از نظر کرونا مجاز است. بیان کرد: به جز تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور 11 نفر، موزه‌ها، سینماها، تئاترها، مهدهای کودک، باغ‌وحش‌ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم‌نت‌ها فعالیت مابقی مشاغل از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

,

وی تصریح کرد: فعالیت مشاغل منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است و اگر نقض پروتکل مشاهده و مسلم‌ شود، در شهرهای قرمز سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته متخلف پلمپ می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه