اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

سند اشتغال برای ۱۵۰ روستای خراسان جنوبی تدوین می‌شود/ ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی به اتمام رسید

سند اشتغال برای ۱۵۰ روستای خراسان جنوبی تدوین می‌شود/ ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی به اتمام رسید
هنری از تدوین سند اشتغال روستا برای ۱۵۰ روستای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این سند تا پایان اردیبهشت‌ماه‌جاری آماده می‌شود‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان عظمای ولایت، اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: اردوهای جهادی طی سالهای گذشته به حرکت جهادگران تبدیل و جریان جهادی شکل گرفته است‌.

,

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: گروه های جهادی در سال گذشته علاوه بر حوزه هایی که همیشه فعالیت داشتند در بحث مقابله با کرونا با راه اندازی ۶۰ کارگاه در بحث تولید ۶۵۰هزار ماسک، ۱۲۵۰ دستکش و ۸ هزار گان حفاظتی، ضدعفونی معابر و اماکن، نظارت و بازرسی، دیدار چهره به چهره با افراد، تغسیل فوتی های ناشی از کرونا و کمک های مومنانه خدمات رسانی داشتند.

,

هنری عنوان کرد: در بحث مقابله با کرونا طی این مدت دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع با کمک خیران جذب شده است.

,

وی به طرح شهید سلیمانی در کمیته خدماتی و حمایتی در بحث بیماریابی های کرونایی اشاره و اظهار کرد: ۴۶۰۰ نفر از جهادگران در این عرصه فعالیت داشتند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ثبت فعالیت گروه های جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: در استان ۶۸۰ گروه جهادی جغرافیا محور و ۷۳۰ گروه جهادی محله محور داریم.

,

هنری اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۱۴۱۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده هستند.

,

وی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی گروه های جهادی در دستور کار است، افزود: طی یکسال گذشته ۲۱۷۳ اردوی جهادی در استان در حوزه های مختلف برگزار شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه آخر سال گذشته تشکیل گروه های جهادی مهارتی را پیگیری کرده و ۱۳۲۲ جهادگر در عرصه های مختلف فعالیت داشته و ارزش ریالی خدماتی این گروه های جهادی ۴۸۰ میلیون تومان بوده است.

,

هنری عنوان کرد: امسال نیز با هماهنگی هایی که انجام شده آموزش مهارتی جهادگران را خواهیم داشت چراکه خروجی گروه های جهادی مهارتی بسیار خوب بوده است.

,

وی به ابلاغ سند محرومیت زدایی با هماهنگی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت گروه های جهادی را در تمامی نیروهای مسلح استان با کمک نیروهای وظیفه، کادر و فرزندان آن ها پیگیری خواهیم کرد.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: تفاهمی به دارالقرآن برای آموزشهای قرآنی گروه های جهادی در برنامه داریم.

,

هنری از تشکیل ۱۵ گروه جهادی تخصصی در استان خبر داد و گفت: در بحث مدیریت بحران نیز گروه های جهادی واکنش سریع آموزش دیده را در استان داریم.

,

وی عنوان کرد: راه اندازی قرارگاه جهادی از دیگر برنامه های سال جاری است که در استان شکل گرفته و دادن مجوز به گروه های جهادی در سال جاری از دیگر برنامه ها است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در بحث اشتغال اظهار کرد: در بحث اشتغال و توانمندسازی افراد با کمک تشکیل صندوق های قرض الحسنه با محوریت مساجد نیز اقدام شده است.

,

هنری گفت: در سال جاری نهضت جهش تولید در برنامه است و در این راستا بررسی واحدهای تولیدی تعطیل شده و کمک برای رفع مشکلات، کمک به تامین علوفه برای دام و ... از این برنامه ها است که تاکنون در بحث تامین علوفه اقدام شده است.

,

وی از فعالیت ۲۵ تسهیلگر در استان خبر داد و بیان کرد: ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه در استان فعالیت دارد و ۲۸ هزار و ۶۰۰ نفر عضو صندوق های قرض الحسنه هستند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: طی سال گذشته با کمک صندوق های قرض الحسنه ۱۵۵۰ شغل مستقیم ایجاد شده است.

,

هنری گفت: طی سال گذشته ۶۹ اشتغال با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومان با همکاری مجمع خیران جهادی و محرومیت زدایی ایجاد شده است.

,

وی به جذب منابع از خیران در قالب تسهیلات قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۳۰ میلیون تومان کمک خیران برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم در این زمینه ایجاد شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: طی یکسال گذشته ۱۶۵۸ نفر اشتغال مستقیم با کمک بسیج با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

,

هنری به انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا برای ایجاد اشتغال محرومان، ایجاد شغل برای بیش از ۴۸۲ نفر احصا و حدود ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث طرح اشتغال معیشت محور، سال گذشته در بحث توزیع جوجه مرغ اقدام کرده و امسال نیز در این خصوص توزیع جوجه مرغ آغاز شده و از ابتدای سال تاکنون دو مرحله توزیع انجام شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در بحث راه اندازی کارگاه های خیاطی و دوخت لباس برای گردان های بسیج ۸ کارگاه دوخت لباس راه اندازی شده است.

,

هنری از تدوین سند اشتغال روستا برای ۱۵۰ روستای استان خبر داد و افزود: این سند تا پایان این ماه آماده میشود‌.

,

وی به پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی اشاره و گفت: در قالب طرح جامع محرومیت زدایی بسیج از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون عملیات اجرایی ۷۴۰ پروژه کوچک در بخش های منابع آب کشاورزی، مسکن محرومان، مرمت منازل محرومان، آبرسانی آب شرب، پروژه های فرهنگی، ورزشی و ... آغاز شده که تاکنون ۵۲۲ پروژه با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار که بخشی دولتی و بخشی از طرف بسیج و سپاه بوده به پایان رسیده است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث آبرسانی آب شرب شاهد ورود خیران بودیم که در این خصوص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کمک به پروژه های آبرسانی استان را داشتیم.

,

هنری به نهضت کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی مجموع خدمات ارایه شده در نهضت کمک مومنانه به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

,

وی از آغاز نهضت کمک مومنانه در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون در این خصوص ۳۸ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه