اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ادعای عجیب روزنامه حامی دولت/ "مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، چون از نظام ناراضی‌اند!"

ادعای عجیب روزنامه حامی دولت/ "مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، چون از نظام ناراضی‌اند!"
روزنامه جمهوری اسلامی به مدیر مسئولی مسیح مهاجری که طی ۸ سال گذشته از حامیان جدی دولت محسوب می شود، در مطلبی قابل تامل، ضمن طرح ادعای عدم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، دلیل این عدم مشارکت ادعایی خود را نارضایتی مردم از نظام عنوان کرده است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که 40 روز به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، داغ ترین موضوع مورد تحلیل محافل سیاسی و مطبوعاتی، آینده قوه مجریه و ریاست بر پاستور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روزنامه جمهوری اسلامی در آخرین شماره خود به نظرسنجی های مردمی اشاره کرده و مدعی شده است که «نظرسنجی‌ها اکنون نشان از عدم تمایل اکثریت مردم به شرکت در انتخابات دارند. این، خبر نامطلوبی برای نظام جمهوری اسلامی است.»

,
مدیر مسئول این روزنامه که خود همواره از حامیان دولت، سیاست های اجرایی رئیس جمهور و مذاکرات و برجام بوده و هست، اقدام به انتشار مطلبی کرده است که در آن عدم تمایل مردم برای شرکت در انتخابات، را به دلیل نارضایتی و انتقاد نسبت به عملکرد دست‌اندرکاران و کارنامه حکمرانان دانسته است.
,
 
,
انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی با مدیر مسئولی مسیح مهاجری در حالی انجام شده است که این روزنامه همواره در موضع حمایت از حسن روحانی به عنوان عالی ترین مسئول اجرایی و اصلی ترین دست اندرکار کشور در طول 8 سال گذشته بوده است.
,
 
,
مهاجری بعد از پایان دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا گفته بود: «به آقای روحانی گفتم که شما کار درستی کردید که آمدید و الان واجب است که ادامه دهید و باید بمانید؛ اگر نمانید همه تلاش چهار سال شما از بین می‌رود.»
,
 
,
به آقای روحانی گفتم اگر کاندید نشوید مفاسد اقتصادی بیشتر می شود!
, به آقای روحانی گفتم اگر کاندید نشوید مفاسد اقتصادی بیشتر می شود!, به آقای روحانی گفتم اگر کاندید نشوید مفاسد اقتصادی بیشتر می شود!,
 
,
وی یکی از موفقیت‌های حسن روحانی را در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرده و گفته بود: «اگر آقای روحانی برای چهارسال دوم کاندیدا نشوند و با توجه به اینکه شخص خاصی را هم برای کاندیداتوری مد نظر نداریم که قدرت مقابله با رقبا را داشته باشد؛ بنابراین هر آنچه در چهار سال به دست آمده است از بین می‌رود و مفاسد اقتصادی بیشتر از گذشته ایجاد خواهد شد که خطر بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.»
,
 
,
مدیر مسئول اصلاح طلب روزنامه جمهوری اسلامی البته در مواضع حمایتی از حسن روحانی که به عنوان رئیس قوه مجریه و ریاست چندین ستاد ملی از جمله ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بالاترین مقام اجرایی کشور را دارد، وی را فاقد اختیار دانسته و پیش از این گفته بود: «در فضای مجازی دیدم یکی از روزنامه‌ها این جمله را از رئیس مجلس تیتر کرده بود که حفظ پول ملی وظیفه مسئول قوه مجریه است."
,
 
,
اصل این مطلب که مسئول قوه مجریه وظیفه دارد پول ملی را حفظ کند، حرف درستی است ولی شرط هم دارد. شرط حفظ ارزش پول ملی توسط رئیس قوه مجریه اینست که دست و پای او را نبندند و به او این فرصت را بدهند که با استفاده از ابزارهای قانونی و بین‌المللی به وظایف خود عمل کند».
,
 
,
وی در این اظهارات که در مهر 99 به انشار در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید کاهش ارزش پول ملی را به عدم تصویب FATF ربط داده و گفته بود: «یکی از این ابزارها، استفاده از امکانات بانکی و تعامل در عرصه‌های مالی بین‌المللی است که مقررات مربوط به FATF از آن جمله است. بیش از دو سال لوایح مرتبط با FATF بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام سرگردان ماندند و با اینکه هیچ دلیل روشن و قابل استنادی برای رد کردن آن‌ها وجود نداشت، سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر به تأیید آن‌ها نشد و با این کار خود، درهای مراودات بانکی بین‌المللی و مالی را به روی ایران بست و شرایط غیرقابل تحمل امروز را به وجود آورد
, «یکی از این ابزارها، استفاده از امکانات بانکی و تعامل در عرصه‌های مالی بین‌المللی است که مقررات مربوط به FATF از آن جمله اس, «یکی از این ابزارها، استفاده از امکانات بانکی و تعامل در عرصه‌های مالی بین‌المللی است که مقررات مربوط به, FATF , از آن جمله اس, با اینکه هیچ دلیل روشن و قابل استنادی برای رد کردن آن‌ها وجود نداشت، سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر به تأیید آن‌ها نشد و با این کار خود، درهای مراودات بانکی بین‌المللی و مالی را به روی ایران بست و شرایط غیرقابل تحمل امروز را به وجود آورد, با اینکه هیچ دلیل روشن و قابل استنادی برای رد کردن آن‌ها وجود نداشت، سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر به تأیید آن‌ها نشد و با این کار خود، درهای مراودات بانکی بین‌المللی و مالی را به روی ایران بست و شرایط غیرقابل تحمل امروز را به وجود آورد,
 
,
مدیر مسئول اصلاح طلب روزنامه جمهوری اسلامی که در کمتر از یک سال پیش علت وضع نابسامان اقتصاد داخلی کشور و بحران های بازار سرمایه را عدم تصویب FATF می دانست حالا با چرخش زاویه از مواضع قبلی خود دست اندرکاران کشور را مسئول وضع موجود معرفی می کند که عملکرد آنها موجب نارضایتی مردم و بی علاقگی به مشارکت در انتخابات پیش رو شده است.
, مدیر مسئول اصلاح طلب روزنامه جمهوری اسلامی که در کمتر از یک سال پیش علت وضع نابسامان اقتصاد داخلی کشور و بحران های بازار سرمایه را عدم تصویب FATF می دانست حالا با چرخش زاویه از مواضع قبلی خود دست اندرکاران کشور را مسئول وضع موجود معرفی می کند که عملکرد آنها موجب نارضایتی مردم و بی علاقگی به مشارکت در انتخابات پیش رو شده است. ,
 
,
تناقضات گفتاری مسیح مهاجری البته به اینجا ختم نمی شود. وی با وجود حمایت های همه جانبه از حسن روحانی و سیاست های اجرایی دولت در حالی رئیس جمهور را فاقد اختیار و دست و پا بسته می داند که در موضوع مقابله با کرونا انتقادات شدیدی به روحانی مطرح کرد.
, تناقضات گفتاری مسیح مهاجری البته به اینجا ختم نمی شود. وی با وجود حمایت های همه جانبه از حسن روحانی و سیاست های اجرایی دولت در حالی رئیس جمهور را فاقد اختیار و دست و پا بسته می داند که در موضوع مقابله با کرونا انتقادات شدیدی به روحانی مطرح کرد.,
 
,
دولت در مقابله با کرونا همراهی نهادهای انتظامی و نظامی را دارد
, دولت در مقابله با کرونا همراهی نهادهای انتظامی و نظامی را دارد, دولت در مقابله با کرونا همراهی نهادهای انتظامی و نظامی را دارد, دولت در مقابله با کرونا همراهی نهادهای انتظامی و نظامی را دارد,
 
,
وی در این باره گفته بود:«برای حفاظت از جان مردم باید مقررات دست و پا گیر را دور زد، باید جلوی مسافرت ها را با قاطعیت گرفت و باید جلوی ورود به پارکها و سایر اماکن عمومی را گرفت. دولت اکنون از همراهی تمام نهادها و ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی برخوردار است و هیچ مشکلی برای اجرائی کردن تصمیمات ستادملی مبارزه با کرونا ندارد.»
, وی در این باره گفته بود:«, برای حفاظت از جان مردم باید مقررات دست و پا گیر را دور زد، باید جلوی مسافرت ها را با قاطعیت گرفت و باید جلوی ورود به پارکها و سایر اماکن عمومی را گرفت. دولت اکنون از همراهی تمام نهادها و ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی برخوردار است و هیچ مشکلی برای اجرائی کردن تصمیمات ستادملی مبارزه با کرونا ندارد.»,
 
,
به نظر می رسد مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی این روزها تلاش می کند از پاسخگویی نسبت به حمایت بی چون و چرا از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 شانه خالی کند.
,
 
,
در حالی که مانند سایر هم قطارانش باید نسبت به حمایت های خود از دولتی که امروز مسبب اوضاع نابسامان اقتصادی کشور است، در پیشگاه مردم پاسخگو باشد، با فرافکنی نقش حمایتی خود در روی کار آمدن دولت حسن روحانی را به حاشیه رانده و دست اندرکاران کشور را مسئول پاسخگویی دانسته است حال سوال اینجاست کسی مگر حسن روحانی و وزاری دولتش دست اندرکار و مسئول نبودند که شرایط کشور را به شرایط امروز رساندند؟!
,
 
,
البته این روزنامه در جریان انتشار مطلب فوق با حرکت بر لبه تیغ سیاست یکی به میخ و یکی به نعل را در پیش گرفته است و مدعی شده که بعد از انتخابات کم‌رونق مجلس یازدهم که یک نقصان برای حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی محسوب شد، همه باید تلاش کنند چنان وضعیتی تکرار نشود!
,
 
,
حال اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم به جناب مهاجری توصیه می شود که زین پس برای تعیین موضع سیاسی خود و حمایت از کاندیداهای انتخاباتی، جانب احتیاط را سنجیده تا قبل از آنکه قافیه را ببازند به فکر بی عملی و بی تدبیری دست اندرکاران باشند نه اینکه وقتی کشور 8 سال معطل سیاست های غیر مدبرانه شد آن گاه از بار مسئولیت شانه خالی کرده و چراغ خاموش در حاشیه حرکت کنند.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه